Auteur Topic: Hydraulische handrem ipv jaguar standaard handrem  (gelezen 449 keer)

Cobraman

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
    • Cobraman
Hydraulische handrem ipv jaguar standaard handrem
« Gepost op: december 23, 2022, 15:13:48 pm »
Na jaren van mooie kilometers is het weer eens tijd om het een en ander te reviseren.

het differentieel ligt bij een revisie bedrijf en kan ik me eens druk gaan maken over de remmerij. zoals de meeste wel weten die met een jaguar onderstel rijden is het een drama om bij de remmen te komen omdat deze rechtstreeks op het diff gebouwd zijn. ook het feit dat de handrem een gevoelig onderwerp is heb ik besloten om de handrem te verwijderen van de achterremmen en een nieuw systeem te plaatsen.

het wordt een hydraulische handrem welke rechtstreeks de achterremmen bediend.
echter loop ik tegen een probleem aan en dat is dat de handrem vergrendelbaar moet zijn voor de APK.
ik heb al diverse varianten gevonden met enige soort van vergrendeling maar het is allemaal nogal knullig gebouwd met grendeltjes die je handmatig op een tandheugel moet zetten b.v.
ik zoek een hydraulische rem die d.m.w. een knop (zoals een conventionele handrem) de vergrendeling maakt.

Zijn er leden die toevallig ook een hydraulische handrem in hun Cobra gebouwd hebben? graag zou ik in contact komen met hun..

rvanderende

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Hydraulische handrem ipv jaguar standaard handrem
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2023, 09:03:39 am »
Heb je al wat gevonden als alternatief voor de handrem?
Ben wel nieuwsgierig wat de mogenlijkheden zijn ?
gr rob

CobraClub Nederland Forum

Re: Hydraulische handrem ipv jaguar standaard handrem
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2023, 09:03:39 am »