Ik vermoed dat de meeste Cobra rijders 98(E5) tanken, en dan ook nog het liefst de versies helemaal zonder Ethanol. (BP Ultimate, Shell V-power, ook al mogen ze dat geen E0 noemen)
Tot een maand of zoiets geleden was de 98 z'n 12-15ct/Liter duurder dan normale E10.
Maar de laatste tijd begint die prijs steeds verder uit elkaar te lopen.
Bij 98 zie je al snel een meerprijs van 20ct, en zelfs bij Shell V-power zie ik al verschillen van 30ct of meer.
Ik had hierover een vraag gesteld naar Shell, en krijg daarover het volgende antwoord terug:
Vanaf half mei zijn de kosten van hoog octaan moleculen in Shell V-Power Benzine gestegen, waardoor de kosten van het product Vpower Benzine ook veel harder zijn gestegen dan van Euro95. Als gevolg zijn wij genoodzaakt om de pompprijzen voor Shell V-power aan te passen.Prijs hoog octaan moleculen

Dit klinkt mij erg onzinnig in de oren, maar misschien is er iemand die hier meer vanaf weet?
Of kan er ook nog wat anders achter zitten?
Mag er misschien maar een bepaald percentage 98 verkocht worden, om aan de EU regels te voldoen?
(in bepaalde landen zit er b.v. wel 5% Ethanol in de V-power)