Auteur Topic: update en upgrade van mijn project  (gelezen 5814 keer)

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: update en upgrade van mijn project
« Reactie #15 Gepost op: juni 17, 2019, 18:55:05 pm »
Timeless,

Ik weet wat je bedoelt, de koppelingen in een Z of W opstelling om de on-eenparigheid eruit te halen. Nee ik heb daar geen last van
De eerste kruiskoppeling ( vanaf het schutbord) zit een hele flauwe knik in. Deze is voor de on-eenparigheid te verwaarlozen. de hoek van de 2e koppeling en die van op het stuurhuis liggen redelijk onder de zelfde hoek. ( ik heb daar 3-4 graden afwijking). En de hoeken zijn niet extreem groot.
Al met al stuurt de auto goed.
Je zou kunnen kijken in hoeverre je je stuurhuis kunt draaien/kantelen om redelijk in de buurt te komen van je gewenste hoek.
Als je met meer koppeling gaat werken moet je ook meer steun lagers plaatsen en idd dat kost veel ruimte.

vrgr Sjoerd

Frank

• Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2019, 23:53:47 pm »
Dank voor de reactie ik ga op zoek naar een dubbele koppeling
M VR GR Frank

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juli 01, 2019, 14:20:18 pm »
Gelukt,

Ook de rechterkant is klaar en gemonteerd. Zaterdag de auto even laten lopen en grofweg afstellen.
Ontsteking staat goed. en loopt inmiddels aardig.
Maar helaas toch een kleine lekkage onder het inlaat kanaal vandaan. Te zuinig geweest met de vloeibare pakking. Morgen het inlaat er maar weer af.
Maar hij loopt.

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 11, 2020, 09:41:12 am »
Hallo ,

Na de laatste start periode is er veel gebeurt. Uiteraard ook weer dubbel werk. Na de montage van de uitlaat lekker bezig geweest met het afstellen van de v8. Tot frustratie aan toe niet lekker willen lopen. Ik had een kleine lekkage bij het inlaat kanaal, heb toen besloten om de hele meuk er maar af te draaien. En de klepspeling bij de stoters te checken. Tevens ook kijken hoe de stoters zijn ingelopen. Je voelt het aankomen. 2 stoters opgevreten door de nokkenas 😤😤😤😤.
Deze diagnose net voor de zomervakantie gemaakt. Eerst maar van de zon genieten. Bij thuiskomst als de de sodemieter het blok eruit nokkenas eruit en ff balen. Een nieuwe nokkenas en stoters van compcam besteld en nu inloop olie van kandell er in met toevoeging van compcam ( diverse motorbouwers zeiden dat hoeft niet 🖕) Dus wel doen.!!!!!
De ford toploader bak gereviseerd. De hele meuk gemonteerd en weer aan de loop gebracht. Yes nu loopt ie goed. Aandrijf laten maken en net na de kerstdagen de eerste meters gereden. Nu het volgende project. De cobra iets omhoog brengen, met 5cm tussen Carter en weg gaan deze elkaar kussen 😘 . Dan ook nu de draagarm voor zelf maken en zorgen voor meer hoogte en de mogelijkheid voor diepere wielen. Zal tzt de draagarmen op de foto zetten.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2020, 10:41:48 am door s.postma »

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 16, 2020, 10:46:58 am »
Hallo,

Hier een foto  de nieuwe draagarmen boven en onder. En de draagarmen inmiddels gemonteerd.

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2020, 23:09:00 pm »
Hallo Sjoerd,

Goed bezig, perfect om gelijk alles 100% te maken.
Best een klus maar je weet straks hoe alles exact in elkaar zit en wat je zelf hebt gedaan/verbeterd gaat je zeker veel rijplezier opleveren.
Met vriendelijke groet,

Marcel B

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 14, 2020, 15:45:41 pm »
he lui,

inmiddels de draagarm terug van poedercoaten. Nieuwe bussen gedraaid en de ophanging weer gemonteerd.
Na de laatste foto heb ik toch de bovenste draagarm weer anders gemaakt. Kan nu de wielvlucht ook afstellen.
De nieuwe BF 225 70-15 er onder.
Dit vult super de stand van de wielen onder auto is veel beter en inmiddels 9 cm speling tussen carter en wegdek.
Vandaag  een "wielwolk" gemaakt om te bepalen waar en hoeveel ik het binnenscherm moet aanpassen. Dit wordt het volgende avontuur

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2020, 21:37:04 pm »
Hallo Sjoerd,

Goed bezig, en 9cm grondspeling is prima om mee te rijden.

Mijn advies kijk even of je Carter niet gemaakt kan worden, als dit niet onder je frame uitkomt dan is het perfect. Komt deze wel onder je frame uit kun je overwegen onder je frame nog strips/geleiders van staal te maken dat je 100% beschadiging van je Carter voorkomt.

Ga je het redden om in het voorjaar weer te rijden?
Met vriendelijke groet,

Marcel B

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 17, 2020, 20:17:46 pm »
Hallo,

Het Carter zou vermaakt kunnen worden. Ik heb er Carter beschermer voor gemaakt. Deze ligt 9cm van de grond.
Dus ik vermoed dat dit moet lukken . Of ik in het voorjaar ga rijden. Misschien red ik dit. Ga komende week mee eerst buigen over de ruimte voor stuur uitslag. Vervolgens wil ik de draag armen achter ook mijn eigen creatie op loslaten zodat ik daar diepere wielen onder kwijt kan.
We gaan het zien. Ik geleerd met dit soort projecten dat een deadline vaak averechts werkt. Tis klaar als het klaar is

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 07, 2020, 12:06:44 pm »
Hallo,

de draagarmen zijn gemonteerd, en dit lijkt super.  Kan nu ook de wielvlucht afstellen.
De wielen staan 18 mm verder naar binnen. waardoor 225 banden mooi passen ruim binnen. Net een stuurstop gemonteerd en geen last van schuren in het binnen scherm. En kan nog prima op het erf draaien.
Ook al even met groene platen wezen rijden. Wat een ervaring.

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: november 05, 2020, 21:41:08 pm »

Lange tijd geen berichtje. Inmiddels naar het rdw geweest en de auto is nu gekeurd met een 5.0 V8. Yes!!!! U9 is van het kenteken. Heren van het rdw waren erg enthousiast.
Inmiddels de auto gestript en staat nu bij mijn zwager. ( heeft een schadebedrijf) zaterdag gaan we zamen schuren etc
De kleur wordt blauw van Lexus met witte strepen. Kan niet wachten

Defender

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: november 20, 2020, 21:23:41 pm »
Hallo Sjoerd,

Leuk om met jou project mee te lezen. Veel herkenbare dingen omdat ik ook aan zo`n project bezig ben.
Als ik het zo lees heb ook jij een 302 Ford erin liggen of heb ik dat mis? Als dit nu wel is zou jij dan voor mij een paar foro`s kunnen maken van de spruitstukken? Ik ben op dit moment begonnen aan het monteren van sidepipes. Voorbeelden zouden welkom zijn. Het is nogal een flinke uitdaging.....
Succes met jou project.

Rene

Klaas

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: november 21, 2020, 09:27:29 am »
Je kunt er ook een roller nokkenas met bijbehorende stoters inzetten, dan heb je dat probleem van opvreten niet meer.
Ben je niet gecrasht, dan kon het vast nog harder

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #27 Gepost op: november 21, 2020, 09:27:29 am »