Auteur Topic: hallo allemaal  (gelezen 2139 keer)

broadspeed

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
hallo allemaal
« Gepost op: juni 14, 2021, 13:32:55 pm »
hallo allemaal ,
mijn naam is mitch , en woon in borssele ( nl )
al vanaf mijn 12e wil ik een cobra hebben , maar steeds kwam er wat tussen , nu ben ik 48 en dan kom je tot de conclusie  dat het nagenoeg onmogelijk is geworden een cobra te bouwen  hier in NL

tot ik met john ( DAX BNL ) sprak , en hij mij het idee gaf , het op een andere manier te doen ,
een RE-body van een bestaande nederlandse auto ,
dit kan voor de rdw gewoon , als je je aan de regels houd !

na wat zoek reken en denkwerk heb ik het perfecte slachtoffer gevonden ,
een gerestaureerde TVR s2 ( 90 inch wielbasis )  jammer genoeg niet met een v8, maar wel een V6, en ik kan er met trots op zetten POWERED BY FORD
deze tvr heeft nu nog gewoon apk dus kan er met dit mooie weer gewoon mee rijden ,

enkele weken terug vond ik in belgie een van de laatste L&B cars bodies, met hardtop voor een prikkie  ( minder dan de prijs van de hardtop )
dus die heb ik gelijk opgehaald !

en nu ben ik aan het kijken wat ik nog meer nodig ben ,  alhoewel ik 95% van de tvr gewoon kan gebruiken !
een voorruit ,monza tankdop , lucas L542 achterlichten en wielen zal ik toch ergens anders vandaan moeten halen ,
en ik moet de bevestiging van de hardtop zelf maken !
daarnaast wil ik de tvr ( ford cologne v6 ) van injectie ombouwen naar carburateur
en een aluminium benzine tank in de kofferbak maken , ipv de tank die er nu onder hangt

naast een 1/1 cobra ben ik al zo lang ik kan herinneren  met modelbouw bezig , en ik bouw al jaren 1/8 en 1/4 modellen
waaronder alle uitvoeringen van de cobra  ,de AC a98, de AC 428 frua ,  260 ( csx2000) - 289 fia - 427 in diverse uitvoeringen , en de daytona coupe

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2021, 12:56:36 pm »
Hallo Mitch,

welkom op dit forum. Ik vrees alleend dat sommige onderdelen, zoals een voorruit, gebruikt erg lastig te vinden zijn.

In ieder geval, succes met de bouw !
Mvg,

Rocco Jansen

rvanderende

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2021, 13:11:27 pm »
he die mitch   altijd leuk om te volgen en je woond aardig in de buurt <terneuzen>

we komen wel eens in borsselen  alhoewel met dat corona gebeuren ben ik al tijdje niet meer bij men maat geweest in de diepeneestraat

hier is de cobra al enkele keren volledig uitmekaargehaald geweest voor wat zware aanpassingen  recht naar links stuur    en van 185pk rover naar 520pk chevy
omdat we regelmatig op de baan zitten hebben we de tank heftig vergroot en een cruise control ingebouwd  want met de 100kmh is het moeilijk om dat ongeveer te hanteren

hier zitten wel ook op facebook maar dat is alleen voor de cobra avonturen en aanpassingen  <dus geen politieke  gezwam>
 van de zomer gaan we weer wat bezoekjes doen bij family en vrienden  dus wie weet komen we mekaar wel ergens tegen

gr robert en thanuttha van der ende   https://www.facebook.com/robert.vanderende.142

broadspeed

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2021, 17:21:36 pm »
hallo rocco,  ja de grote delen  zal ik waarschijnlijk gewoon nieuw kopen ,
maaar je weet maar nooit :-)
dax heeft hem vast wel liggen , wil binnenkort denk ik zwz daar even langs , dan kan ik het wel vragen , en als hij er een heeft liggen gelijk meenemen ?

hallo Robert
ja vlak in de buurt , en borssele is klein ( maar een leuk dorp ) met een omgeving  die perfect is voor een tour rit , zeker als al het fruit weer aan de bomen zit
ja mijn cobra zal nog wel even op zich laten wachten , dat is niet 1-2-3 af , maar na 30 jaar wachten is het dan hopelijk snel zo ver :-)

ik heb je cobra al regelmatig op FB voorbij zien komen , echt een monster ( in de goede zin van het woord )  :-)

mvg

mitch

rvanderende

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2021, 19:08:51 pm »
We zijn gisteren even om de koffie geweest bij dax benelux    we waren even naar tilburg met de cobra  en op de terug weg even  op afspraak langs bij john  in meer

in iedergeval proberen we zoveel mogenlijk te genieten van de cobra     en je moet de mooie dagen pakken als het kan

en als ik de weervoorspelling  zie  zijn we toch blij dat we dit gedaan hebben maandag

maar ok nog even genieten van deze week vrij   maandag is het weer gedaan   dan is het weer werken

we doen wel eens mee met toer ritjes in je buurt en dan hebben we een aardig kleurrijk groepje van wagens en soorten    dus zou zeggen aan de bak  en hopelijk zo snel mogenlijk de cobra op de baan

o ja  kwa carburateur heb ik een holley sniper er op staan     is zeker een aanrader

gr rob en sa

Defender

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2021, 12:37:58 pm »
Dag Mitch,

Leuk om je verhalen te volgen. succes met je bouw.

Groet Rene

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2021, 12:37:58 pm »