Auteur Topic: Terug van weggeweest  (gelezen 118 keer)

MartijnN

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Terug van weggeweest
« Gepost op: april 04, 2021, 23:10:30 pm »
Goedendag iedereen!

Ja ik kan de intro wel beginnen met een hele persoonlijke noot, maar die ga ik kort houden. Martijn, 43 jaar en wonende in de Haarlemmermeer.

Zoals de titel al zegt, terug van weggeweest....want begin deze eeuw (zal nog nagaan welke jaren precies) heb ik al mooie ritten mogen maken samen met andere Cobra enthousiastelingen. Er was echter een probleempje met de Cobra waardoor het rijden steeds lastiger werd. De gasinstallatie was kennelijk iets waar de motor geen goed huwelijk mee kon sluiten. Mijn vader heeft daar destijds al veel naar laten kijken, echter zonder een zorgeloze relatie als resultaat. Verder stond de auto niet bij mijn huis en was het erg omslachtig als we voor een ritje weg wilde gaan. Het gevolg de Cobra (Pilgrim) kwam stil te staan.

Inmiddels heeft mijn vader de Cobra (samen met een Corvette C3 - 1982) nagelaten. Voor mij was het de keuze welke te houden....zoals jullie kunnen raden het is de Cobra geworden. Hij heeft inmiddels zijn onderkomen in de garage bij het huis gevonden, maar de jaren overal te hebben gestaan heeft hem weinig goeds gedaan helaas.

Het is nu mijn doel om hem weer in ere te herstellen en van te gaan genieten. Dit komt mooi samen met mijn wens om zelf te leren sleutelen aan auto's, iets waar ik nog geen ervaring mee heb opgedaan. Onder het motto "Ik heb het nog nooit gedaan dus het gaat mij vast wel lukken" ben ik inmiddels door enige schopjes uit de omgeving om de koudwatervrees door te komen begonnen. En wat is het doel dan?

Als eerste staat het technisch op orde krijgen van de auto op de agenda. Hieronder valt ook het verwijderen van de gasinstallatie. Het belangrijkste, de auto moet veilig en betrouwbaar zijn. Lastige is wel dat aangezien de auto niet door ons is gebouwd het niet altijd duidelijk is wat de herkomst van de onderdelen is. Gelukkig heb ik inmiddels enkele personen die mij de juiste richting op willen helpen, maar ik zal zelf aan de bak moeten. Dat zal dus wel met vallen en opstaan samengaan, maar hoop dit jaar de auto wel rijdend tijdens de mooie maanden mee op pad te kunnen gaan nemen.

Als het vorige is gelukt zal in het najaar de cosmetische verbetering op de agenda staan. Zoals gezegd het stilstaan heeft hem weinig goeds gedaan. De lak is er niet al te best aan toe en heb zelf de nodige wensen ten aanzien van het interieur.

Al met al genoeg werk en uitdagingen voor de boeg, maar ik heb er zin in. Mochten er mensen zijn met goede tips en ideeën ik houdt mij altijd aanbevolen. Uiteraard ga ik proberen de ontwikkelingen in ieder geval in beeld vast te leggen. De intentie voor het delen ervan is er ook, maar ga liever met de auto aan de slag dan de tijd in schrijven te stoppen vrees ik.

Ik hoop jullie een beetje een beeld te hebben gegeven van wie ik ben en wat de plannen zijn. Lijkt mij leuk om in contact te komen met jullie online of irl.

Groeten Martijn

Robv8

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Terug van weggeweest
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2021, 20:02:38 pm »
Hi Martijn
welkom ! succes gewenst vast , komt vast goed ! kom je er niet uit, gewoon vragen . gr Rob

MartijnN

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2021, 00:01:02 am »
Dank Rob, wordt in ieder geval een mooie ervaring denk ik

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2021, 11:02:47 am »
Hallo Martijn,

welkom terug op het forum.  Ik denk dat je hier de nodige info kunt vinden of anders de vragen kunt stellen als je ergens vastloopt.  Er zijn diverse forum leden met een Pilgrim, dus dat zal wel lukken.

Bij Pilgrim maken ze gebruik van Ford donor onderdelen, maar het ligt er aan of  een MKI, MKII of MKIII hebt, want daar zitten wel verschillen in.
Mvg,

Rocco Jansen

MartijnN

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2021, 17:10:31 pm »
Thanks Resik!

Ik had inderdaad wel al door dat het vooral Ford is. Nu alleen nog uitvogelen welke basis van Ford sommige zaken zijn geweest, maar step by step zal dat wel gaan lukken.

Voor wat betreft de MKI-MKIII, weet iemand hoe ik kan herkennen welke voor mijn auto van toepassing is? Kwam er gisteren dus achter dat de benzinetank die ik bij Pilgrim heb besteld er dus niet zo in gaat, wellicht is deze voor de laatste versie geschikt maar niet voor die van mij. Ter info, de auto is in 1992 op kenteken gezet (mocht dat helpen om vast te kunnen stellen welke MK ik heb).

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2021, 17:10:31 pm »