Poll

Heeft het oprichten van een  Cobra Club Nederland Facebook groep meerwaarde voor u?

JA, ik zou hier regelmatig gebruik van maken en berichten posten
5 (50%)
NEE, ik zou hier geen gebruik van maken
5 (50%)

Totaal aantal stemmen: 10

Auteur Topic: Teruglopende activiteit forum  (gelezen 595 keer)

Strike302

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Teruglopende activiteit forum
« Gepost op: januari 05, 2021, 22:52:45 pm »
Het is al vaker besproken en ik denk dat er veel mensen hetzelfde ervaren; dit forum lijkt op z’n retour te zijn.
Er zijn tijden geweest dat ik elke dag keek naar de nieuwe topics en bijdragen, nu kijk ik 2 weken niet en zie ik dat ik maar 4 berichten heb gemist.

Waar het aan ligt weet ik niet, maar ik vermoed dat het enigszins achterhaalde platform (niet gebruiksvriendelijk met foto’s en video’s) en misschien een krimpende groep actieve liefhebbers, ervoor zorgt dat er minder animo is.
Dat laatste zouden we terug moeten zien in het aantal leden, ik vermoed zelf dat het forum niet bezocht wordt om de eerste reden. Tegenwoordig draait het allemaal om plaatjes, video’s en korte teksten, of we het nou leuk vinden of niet.

Ik zou graag eens willen polsen of er animo is voor een CCN Facebook groep (geen pagina). Dit in de vorm van een besloten groep die alleen toegankelijk na acceptatie door de beheerders.

Uiteraard zou het uiteindelijke besluit via het bestuur of de leden moeten gaan, ik wil enkel het balletje opgooien om de interesse te polsen en de discussie op gang brengen.

Alvast bedankt voor jullie input.

Met vriendelijke groet,
Gideon
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2021, 22:54:36 pm door Strike302 »
Dax Cobra
383 Chevrolet
http://strike302.blogspot.com.es

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Teruglopende activiteit forum
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2021, 07:56:40 am »
Hallo Gidoen,

vanuit het bestuur is email uitgestuurd ivm ALV 2019, daar kun je ook input geven omtrent dit soort punten.  Heb jij daar gebruik van gemaakt ?
Mvg,

Rocco Jansen

Strike302

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2021, 16:43:24 pm »
Hallo Gidoen,

vanuit het bestuur is email uitgestuurd ivm ALV 2019, daar kun je ook input geven omtrent dit soort punten.  Heb jij daar gebruik van gemaakt ?

Dag Rocco,

Goed punt, ga ik zo nog even invullen.
Dax Cobra
383 Chevrolet

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2021, 22:57:04 pm »
Hallo Gideon,

Ik lees je bericht en ja ik ben het met je eens, het is te rustig op het forum.

Ondanks de acties die in het verleden zijn uitgezet blijft het mager en dat is inderdaad erg jammer mede omdat het forum juist de plek zou moeten zijn om gezamenlijk kennis over te dragen, elkaar te helpen, te adviseren, ontmoetingen, enz van onze Cobra’s.

Persoonlijk vind ik het allerbelangrijkste dat het forum in stand wordt gehouden omdat dit gelijk een database is voor nu en in de toekomst. Zoeken naar een andere manier om met elkaar contact te houden kan, maar hoe behouden we dan ons waardevolle database?

Vanwege bovenstaande argument zou het mooi zijn als het forum in stand wordt gehouden. De wereld veranderd en wordt individualistischer en dat is jammer. Daarnaast veranderen de hedendaagse techniek van auto’s waardoor de monteurs met een witte stofjas en laptop die oude techniek straks niet meer kunnen repareren.
Cobra’s zijn old scool dus ik zie geen reden om  het forum te verlaten en doe gelijk een oproep aan allen.

Laten we het forum voor onze Cobra’s actief gebruiken voor ons zelf en voor de nieuwe leden in de toekomst.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2021, 22:59:06 pm door Marcel B »
Met vriendelijke groet,

Marcel B

superseven

• Full Member
  • LS1: 515 pk en 650Nm is genoeg
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2021, 11:30:10 am »
Hallo,

Het is inderdaad jammer dat er te weinig gebruik van wordt gemaakt. Zelf merk ik dat antwoorden veel vaker en ook sneller worden opgepakt op het Cobra UK Forum. Daarom stel ik vaak al geen vragen meer via ons forum. Natuurlijk wel jammer.
Dit heeft naar mijn mening niets met de layout of invulling van onze website te maken maar veel meer met de gebruikers (of het gebrek aan gebruikers).

De vragenlijst van de ALV heb ik ingevuld.

Om via Facebook iets te gaan opstellen lijkt me nog minder interessant voor wellicht veel mensen. Zelf maak ik ik bijvoorbeeld geen gebruik van Facebook.
Website is voor mij derhalve prima. Wel jammer dat het plaatsen van foto’s zo moeilijk is. Dit is echter ook geldig voor het forum van de UK. Foto’s welke je namelijk standaard met je telefoon maakt, hebben een te grote hoeveelheid Mb’s waardoor je de foto vooraf moet aanpassen ( ik weet niet hoe) alvorens je deze op het forum kunt plaatsen. Verhalen en vragen met foto’s zijn vaak meer interessant om te lezen.
Misschien dat dit helpt om het animo te verhogen.

Marcel

mobileben

• CCN_Lid
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2021, 19:49:39 pm »
Beste mensen,

Het gebruik van het forum loopt zeker terug.
Maar ik denk dat dit komt omdat we niet meer aan het bouwen zijn.
Nieuwe cobra bouwen wordt volgens mij niet meer gedaan waardoor we
Ook veel minder vragen hebben of zoeken naar oplossingen.
Toen ik zelf aan het bouwen was heb ik hier iemand gevonden die ook gelijk
Met mij was gestart. Heerlijk was dat over en weer berichten sturen hoe maken
We dit en hoe maken we dat.
Deze tijd lijkt mij nu voorbij. Gelukkig zijn er nog leden en dan meestal de nieuwe leden die een cobra
Hebben gekocht en deze naar hen eigen wensen aanpassen hier zie je dan ook meestal de vragen van terug op het forum.
Ik ben het met Marcel eens dat dit forum moet blijven bestaan er is heel veel naslag werk en dat mag niet verloren gaan.
Geen idee of er evt aanpassingen gedaan kunnen worden dat het makkelijker wordt voor de evt foto’s of een app waar we handig mee kunnen werken.

Mvg Ben

Strike302

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2021, 22:37:00 pm »
Dag heren,

Bedankt voor jullie reactie.

Voor alle duidelijkheid; ik ben ook absoluut voorstander van een forum en ook geen hele actieve Facebook gebruiker.
Ik zou het ook meer als een aanvulling zien dan een vervanger van dit forum.
Wat betreft de opmerking over de bouwers, ik ben er 1 en zou graag de voortgang, de ervaringen en de foto's willen delen op het forum, echter de omslachtige manier om filmpjes en foto's te uploaden weerhouden mij hiervan. Het kost me simpelweg teveel tijd.

Ik heb inmiddels de stukken voor de ALV gezien over de nieuwe software, het bestuur zit in ieder geval niet stil om met de tijd mee te gaan. Ik kan echter niet inschatten hoe gebruiksvriendelijk dit platform is. Hopelijk weegt dit zwaar mee in de keuze naar een geschikte vervanger.

Dax Cobra
383 Chevrolet

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2021, 22:37:00 pm »