Wat een luxe probleem!
Zeker een fatsoenlijke werkbank kopen en zeker niet op bezuinigen.
Verder is een goede bankschroef vanzelfsprekend.
Goede werkbanken en bankschroef bij een garageuitverkoop vandaan gehaald, check
De breedte van jouw garage is beperkt, maar als het past (ook in het budget) zou ik een hefbrug kopen.
Een brug staat op de wens-lijst al twijfel ik daar nu over, heb altijd een kolombrug gewild want ik zie de grootste meerwaarde van een brug dat je ook eens onder de auto kan werken. In de hoogte kan de auto gelift worden tussen 2 dakspanten, dus dat kan prima, maar na wat uitmeten is de garage inderdaad best smal voor een brug en gaan de kolommen altijd in het looppad in de weg staan. Kan iemand mij overtuigen van het voordeel van een poetsbrug?
Handiger is om de compressor in te bouwen (ivm geluid) en met een haspel te werken in de garage. Ding staat anders altijd in de weg en maakt veel te veel herrie.
Succes
Marcel
Goed plan, had nog niet bedacht om dat ding in te bouwen.
Aangezien de garage vrij diep is, goede verlichting aanleggen, beter teveel licht als te donker.
Extra TL-balken staan al op de bestel-lijst, heb nu voorzien van standaard licht-hoeveelheid door de hele garage en boven waar de auto staat een extra set van 4 TL-balken rondom zodat alles goed zichtbaar is.
Verwarming? een gas heater gesloten uitvoering.
Ik zou een houtkachel plaatsen in het man-cave gedeelte wat voldoende is om de hele garage te verwarmen, maar voor ik dat doe moet ik nog wat kieren dicht-purren anders heeft het weinig nut. Dat staat op de langetermijn to-do lijst, hopelijk voor de winter af.
200 ltr compressor of groter zandstraalkast. lastafel. afgesloten slijp of lak/spuit ruimte.
Oeh, dat klink allemaal heel goed, maar helaas is de garage niet zo groot, misschien dat ik een lasttafel maak met een metalen plaat op een van de werkbanken.
Zandstraal en lak/spuit ruimte vind ik wat zonde van de ruimte want dat zijn van die dingen die je een paar keer gebruikt en daarna alleen maar in de weg staan (tenzij je aan de lopende band auto's gaat restaureren natuurlijk). Dan neem ik liever de moeite om bij een bevriende garage deze faciliteiten te gaan gebruiken.
opslag ruimte onderdelen,
Check, er zit een zolder boven een deel van de garage, deze ga ik nog wat uitbreiden en er komen ook stellingkasten bij voor de easy-access opslag.
en t belangrijkste een grote tafel om met je vrienden een biertje te drinken en rij simulator?maar vergeet niet voldoende brandblus middelen op te hangen. Succes. ps beste je richt het proefondervindelijk in want anders verander je toch tzt een hoop
Groeten Frank
De grote tafel is er niet, wel een bar met tapinstallatie en een bank/salontafel, en dus later ook een houtkachel, zit helemaal in het achterste gedeelte wat je dan kan afsluiten met gordijnen, er kan ook een grote pui open daar zodat de bar kan gebruikt worden voor tuin-feesten

Brandblusspullen (rookmelders en een blusser) staan op de bestellijst
Dag Pieter,
Als je veel zelf maakt, dan zou ik zeker een aparte ruimte met ventilatie maken voor las, zaag, slijp en straalwerk.
Voldoende blusmiddelen, zware stellingen voor opslag en als het mogelijk is een uitstortgootsteen met koud- en warm water.
Succes!
Dank voor de tips, heb mij nog geen lasapparaat aangeschat, dat zal er zeker wel komen, voor zaag en slijpwerk gebruik ik gewoon de werkbanken (zie hierboven dat ik toch niet zoveel ruimte heb om ook nog een afzonderlijke ruimte voor dit te maken. Ik heb wel de werkbanken vergenoeg van de auto gepositioneerd zodat er bij slijpen zo weinig mogelijk kans is dat er sinters richting de auto gaan. Gootsteen en water is best wel een dingetje, dat probleem heb ik ook met de bar achterin de garage, ik had gepland deze op het riool aan te sluiten maar die ligt echt helemaal aan de andere kant van het perceel diep onder het huis en er is geen makkelijke aansluitoptie op een bestaand punt wat laag genoeg ligt tov de garage. Dus ik ben maar geseteled en vang het water van de bar op in een ton. Water zelf heb ik nodig voor de bar en tuinslang voortuin, dus dat ga ik aanleggen.
Dank voor alle tips, meer zijn uiteraard nog welkom. Wat betreft blusmiddellen heeft iemand een idee wat het best all-purpose blusmiddel is in een garage. CO heeft wat beperkingen kwa bluscapaciteit maar wel schoon, poeder maakt dan weer alle elektronica stuk en laat alles roesten, schuim is dan weer goed voor chemische branden, misschien ook benzine?