Auteur Topic: Gezocht foto's  (gelezen 917 keer)

DUETTO

• Moderator
  • CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Gezocht foto's
« Gepost op: mei 04, 2020, 13:15:58 pm »
Beste forumleden en Cobra vrienden,

Ik ben op zoek voor mijn website in veiligheidsartikelen naar foto's [digitaal] van voertuigen en vaartuigen die in brand staan of hebben gehad. Deze foto's worden alleen als voorbeeld gebruikt op een website over wat er zoal mogelijk fout kan gaan en gaat. Liefst geen herkenbare personen of achtergronden. Kentekens e.d. worden onherkenbaar gemaakt. Heb je een foto of meerdere van boten, caravans, campers, motorfietsen, auto's en het bijzonder oldtimers of klassiekers en wil je deze graag delen, dan zou je mij er een groot plezier mee doen.
Indien je meer informatie wilt over het hoe en waarom. Stuur een mailtje en ik leg het graag uit. Foto's mogen gestuurd worden naar markvanbroekhoven@ziggo.nl

Alvast bedankt.

Groeten Mark
Met vriendelijke groet, Mark

Moi427

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
Re: Gezocht foto's
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2020, 11:24:48 am »
Oei, hoeveel wil je er hebben..... De mijne is septembern 1999 helaas volledig afgebrand tijdens de CCN clubrit naar Hargimont in België.
We hadden hier overigens even terug al kort contact over omdat ik benieuwd was of die blussers hier hadden geholpen, maar je noemde dat dat in deze situatie ook niet zo was.
Jan de Vries
Appelscha (vanaf 2014 na 30 jaar Almere...)

DUETTO

• Moderator
  • CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2020, 11:26:37 am »
Ik begreep dat er een benzineleiding kapot is gegaan waardoor de benzine eruit spoot en de brand gelijk erg heftig was. En dat de brand binnen een paar seconden al een uitslaande brand was. Daar helpt geen enkel blusmiddel tegen. Maar in de meeste gevallen ben je er op tijd bij, spuit de benzine er niet uit en begint een brand klein en dan werken de FSS-blussers perfect.

De FSS-blussers zijn ook geen wondermiddelen maar een uitstekend alternatief voor de drukhoudende blussers. De Fire Suppression Systems blussers nemen de meeste bezwaren weg om een blusser in de auto te leggen. Is het niet voor je zelf dan kun je er iemand anders mee helpen.

Met vriendelijke groet, Mark

Moi427

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2020, 14:06:41 pm »
Hoi Mark.

Wat ik indertijd uiteindelijk heb gededuceerd en gecombineerd (aan geluiden en restanten) is dat er op de snelweg bij 130km/uur een stukje hout o.i.d. door het spoilertje voor de oliekoeler werd opgepikt en daardoor omhoog sprong (klap vooraan) en door de fan van de dynamo tussen die fan en binnenscherm werd doorgeperst (kort geratel), waarna de brandstofdrukregelaar van mijn brandschot werd afgeslagen of het korte stukje rubberleiding tussen die regelaar en de Holley (het enige niet metalen stukje in het brandstofcircuit) werd doorgeslagen. Toen was het feitelijk gelijk een vuurbal, een stroom van vuur onder de Cobra door (rechterachterwiel half weggebrand) en door het bijrijderscompartiment heen. De band RA was gelijk doorgebrand zodat tot stilstand komen ook nog een kunst was... Metertjes bleven normale waarden tonen, dus geen kokend vastgelopen blok o.i.d.

Hier was door deze gewelddadige wijze inderdaad vrij weinig aan te doen. Waarschijnlijk alleen met een automatische blusinstallatie met nozzles. Probleem was ook dat het onder de motorkap was, dus toen het circus eenmaal stilstond op de vluchtstrook kon een gestopte vrachtwagenchauffeur met zijn bijkans manshoge blusser ook niets uitrichten: je kon er niet bij komen en zo heet dat je niet even de motorkap kon openen.
En dat polyester brandt bar goed, zelfs als je stilstaat.

Groeten,
Jan
Jan de Vries
Appelscha (vanaf 2014 na 30 jaar Almere...)

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2020, 14:06:41 pm »