Hallo iedereen,
Ik ga voor een radiator + fan upgrade in de Cobra.

Maar er is een erg groot aanbod aan radiatoren / fans.
Dus ik wil graag eens luisteren wat goed is, wat jullie hebben en hoe ik het best verder aanpak.
- kwaliteit + moet er goed uitzien
- aluminium, full tig weld, geen epoxyheaders
- geen dop / no fill neck; die zit op hogergeplaatst expantietankje (tankje ziet de volledige druk) met overloop leiding
- crossflow
- inlet passagierszijde hoog
- outlet bestuurderszijde laag
- HxBxD = 47 x 65 x 7 cm ; huidige fan heeft een extra 12cm dikte, dus 19cm in totaal.
- koelvermogen ? huidige heeft 43 lamellen van 2x14mm en lijkt me 4 row. Motor is relatief standaard 302, maar mogelijks later nog upgrade plannen
- bijhorende fan SPAL ? of een 2 voudige fan setup ? ik heb geen airco en hoeven dus niet apart aan/uit te gaan.
- montage is custom : ik heb momenteel 2 vertikale profielen die 67,5 cm uit elkaar staan waarop ik zal moeten afmonteren. Is trilling een issue hier ? borgmoeren...
ik las goede dingen over bepaalde merken :
- Dewitts
- Fluidyne
Ik las ook mindere dingen over bepaalde merken :
Champion, Patriot, American Eagle.
Huidige elektrische montage van mijn tempsensor begrijp ik niet, maar OK, ik zal het toch moeten herdoen.
Waar hoort de tempsensor best te zitten op een 302 ? Bij mij zit die momenteel geïntegreerd op de outletheader van de radiator, maar dat is bij een nieuwe radiator wellicht niet het geval ?
Ik heb blauwe silicone voorgevormde koelslangen.
Door de juiste radiator te kiezen hoop ik hier niets aan te hoeven veranderen, is dat een juiste aanpak ?
Waar koop ik dit best ?
Dit zal toch over een behoorlijk bedrag gaan en dan lopen de importkosten wel op denk ik.
Bedankt alvast voor reacties !
Grts, C.