Auteur Topic: Invoeren superformance  (gelezen 3452 keer)

RVL

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Invoeren superformance
« Gepost op: november 23, 2019, 16:25:17 pm »
Hallo allen,

Stel ik zou een superformance willen invoeren met een ford coyote motor, weet niet of er een katalysator in zit. Uitgaande van een echt bouwjaar van 2006 waar ik dan nog wat rest bpm voor moet betalen. Waar loop ik dan nog tegen aan? Achteruitrij lamp, mist licht en richtingaanwijzers aan de zijkant, maar voor de rest? Heb ik dan nog problemen?

En als ik voor een superformance ga met een ford 351 met carburateur ligt het dan anders?

Alvast bedankt Ruud

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Invoeren superformance
« Reactie #1 Gepost op: november 25, 2019, 10:07:30 am »
Hallo Ruud,

indien de Cobra van buiten de EU komt, zal je ook rekening moeten houden met een ITS keuring in Lelystad. Verder dien je dan rekening te houden met E-keuringen op bijvoorbeeld de verlichting.

En als de Cobra "te nieuw" is zal je motor voorzien moeten zijn van een emissie bestrijding systeem met lambda sonde, cats, motor mgt etc. En moet de uitstoot voldoen aan die van een auto van 2006.  Een motor met carburateur kun je echt wel vergeten.

En ja, je Cobra zal ook moeten voldoen aan de technische eisen van 2006.
Mvg,

Rocco Jansen

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2019, 07:33:02 am »
De APK Eisen per jaar kun je via deze link vinden : http://www.autoadviezen.nl/Downloads/Bouwjarenblad.pdf
Mvg,

Rocco Jansen

superseven

• Full Member
  • LS1: 515 pk en 650Nm is genoeg
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2019, 18:44:04 pm »
Hallo Ruud
Zelf heb ik deze optie ook overwogen maar het is nagenoeg kansloos deze nog op een NL kenteken te krijgen. Al staat deze reeds op een Duits of Belgisch kenteken dan bestaat het risico dat de Cobra als recente auto wordt beoordeeld en je dus de ellende krijgt met bpm en btw.
De aanschafprijzen zijn inderdaad interessant, maar de rest niet.

Marcel

RVL

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2019, 21:20:56 pm »
Hallo,

Ik zie dat ik n foutje gemaakt heb in het jaartal. Hij is gebouwd in 2000 ipv 2006, dat ik btw moet betalen snap ik dat ik eventueel nog een heel klein beetje rest bpm moet betalen snap ik ook. Maar als ik hem eventueel in Duitsland of België zou laten keuren  zou ik er dan geen kenteken op krijgen? En als ik er een kenteken op krijg dan moet dat toch overgenomen worden door de RDW? Of heb ik dat mis?

Groeten Ruud

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2019, 22:21:11 pm »
Het is in feite zo simpel als Resik al beschreef: de RDW kan (en zal) bij Hitec (de producent van Superformance) opvragen wat het bouwjaar van je auto is. Vervolgens moet je voldoen aan de RDW-eisen voor auto’s van dat bouwjaar, en dan krijg je je kenteken.

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 28, 2019, 08:42:38 am »
Maar als ik hem eventueel in Duitsland of België zou laten keuren  zou ik er dan geen kenteken op krijgen? En als ik er een kenteken op krijg dan moet dat toch overgenomen worden door de RDW? Of heb ik dat mis?

Dat maakt niet uit, de RDW zal zelf bepalen hoe zij deze auto toelaten en wat er nog gedaan moet worden. En zullen kijken of deze voldoet aan de techniches eisen die voor NL gelden voor dat betreffende jaar.
Mvg,

Rocco Jansen

RVL

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 29, 2019, 21:20:53 pm »
Dank voor de heldere uitleg.
Er zitten mij teveel haken en ogen aan.

Voorlopig hou ik lekker mijn 72 DAX.

JackSkinner

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 22, 2022, 14:20:06 pm »
Waarom is het niet mogelijk om een ouder model op een NL kenteken te krijgen? Ik dacht dat dat gewoon kan als je de auto importeert? Ik ben aan het kijken voor een ouder model die ik van plan ben om te kopen zodra ik mijn financiën op orde heb. Er zijn een hoop goede tips op moneysavingexpat.nl maar ik kom volgens mijn berekeningen nog net te kort wat betekent dat ik langer door moet sparen. Het gevolg is dan alleen dat de Cobra waar ik mijn oog op heb er dan niet meer zal zijn.
« Laatst bewerkt op: november 24, 2022, 11:39:09 am door JackSkinner »

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2022, 09:16:50 am »
Hallo,

Al de RDW twijfel heeft, zal je het "echte bouwjaar" moeten overleggen. En Cobra´s die zogenaamd van 1965 zijn, zullen door de RDW niet als ´65 toegelaten worden.
Mvg,

Rocco Jansen

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2022, 09:16:50 am »