Auteur Topic: superformance  (gelezen 8723 keer)

Jaap

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
superformance
« Gepost op: mei 19, 2018, 11:27:03 am »
Hallo, ik ben van plan een superformance uit Duitsland of België te halen. Is het mogelijk om deze als oldtimer geregistreerd te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet Jaap

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: superformance
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2018, 13:13:33 pm »
Is het mogelijk om deze als oldtimer geregistreerd te krijgen?

Nee.

Jaap

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2018, 13:34:36 pm »
Ok bedankt. Zo'n vermoeden had ik al. Alternatief is in verleden geregistreerd exemplaar of andere is er nog een soortgelijk opbouw die wel in aanmerking komt als oldtimer?

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2018, 13:45:33 pm »
Voor zover ik weet zal het dan een al in Nederland geregistreerde Superformance moeten worden. Zijn niet zo dik gezaaid, maar in de gaten houden van advertenties en navragen bij de club helpt waarschijnlijk.

Succes, Jan.

Jaap

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2018, 18:42:20 pm »
Staat er een te koop, maar dat is een automaat en alleen export. Waarschijnlijk omdat er nog veel kosten bij komen...
Mocht iemand er nog een over hebben hoor ik dat graag!

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2018, 19:10:47 pm »
Staat er een te koop, maar dat is een automaat en alleen export. Waarschijnlijk omdat er nog veel kosten bij komen...

Automaat is geen straf, vooral niet bij dit soort vermogens (vind ik dan). En "alleen export" zou wel eens kunnen betekenen dat ie geen (Nederlands) kenteken heeft, maar dat is met een belletje duidelijk.

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2018, 22:16:12 pm »

Automaat is geen straf, vooral niet bij dit soort vermogens (vind ik dan). En "alleen export" zou wel eens kunnen betekenen dat ie geen (Nederlands) kenteken heeft, maar dat is met een belletje duidelijk.

Dat is ook de reden dat ie op “export only” staat.
Mvg,

Rocco Jansen

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2018, 22:20:42 pm »
Hallo, ik ben van plan een superformance uit Duitsland of België te halen. Is het mogelijk om deze als oldtimer geregistreerd te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet Jaap

Sorry Jaap, niet aan beginnen, een dergelijke Cobra met een oldtimer krijg je niet op kenteken.
Mvg,

Rocco Jansen

Jaap

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2018, 11:52:56 am »
Zal maar eens verder zoeken in NL dan.

superseven

• Full Member
  • LS1: 515 pk en 650Nm is genoeg
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2018, 17:31:21 pm »
Er staan er meerdere te koop met duits kenteken . Ook meerdere in België maar ik weet niet of je deze op NL kenteken kan krijgen. Indien ze reeds een duits of Belgisch kenteken hebben mag het toch geen probleem zijn?
Ik was ook reeds aan het rond kijken alvorens ik mijn GD te koop ga zetten.
Superformance is echter flink in prijs gestegen de afgelopen jaren

Marcel

Jaap

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2018, 13:49:43 pm »
Voor zover mij nu bekend neemt de RDW de datum 1e registratie over en niet de datum 1e toelating. In de ons omliggende landen nemen ze wel gewoon 1e registratie over. Nederland maakt het toch altijd net weer lastiger...

superseven

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2018, 20:21:53 pm »
Indien het kenteken van een land is binnen de EU dan dient de RDW de kentekengegevens over te nemen. Mijn GD was volgens UK kenteken van het bouwjaar 1978. Deze datum is overgenomen op het NL kenteken. Een Cobra met een kenteken buiten de EU proberen te importeren kun je wel vergeten tenzij je de creatieve oplossingen gaat proberen.

Marcel

Jaap

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2018, 17:17:10 pm »
Hoi Marcel,
Denk dat de 1e tenaamstelling idd bindend is igv Europese auto's. Dan is het dus een kwestie van zoeken naar eentje met de juiste papieren.
Groet Jaap

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2018, 19:47:04 pm »
Denk dat de 1e tenaamstelling idd bindend is igv Europese auto's. Dan is het dus een kwestie van zoeken naar eentje met de juiste papieren.

Jaap, in feite is het vrij simpel: als jij bijvoorbeeld met een auto uit 1965 uit Europa of Amerika aankomt bij de rdw dan hoef je alleen maar te bewijzen dat die auto uit 1965 komt.
Dus, laten we het zo zeggen: als jij met een originele Shelby uit 1965 aan komt zetten levert dat geen enkel probleem op. Heb je echter een auto uit bijvoorbeeld 1975 van een merk dat pas sinds bijvoorbeeld 2008 bestaat wordt het ietsje lastiger.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2018, 19:48:45 pm door jepe »

superseven

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2018, 20:32:55 pm »
Je moet het een beetje treffen misschien, maar zoals reeds aangegeven staat mijn Gardner Douglas Cobra op kenteken met bouwjaar 1978. GD bestond toen niet eens.

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2018, 20:32:55 pm »