Auteur Topic: Stoelen  (gelezen 3029 keer)

limbo

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
Stoelen
« Gepost op: april 09, 2017, 02:23:55 am »
Wie wil er een foto van zijn stoelen plaatsen? Alvast bedankt grt Paul

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Stoelen
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2017, 18:08:39 pm »
Hallo Paul,

even zoeken op het forum, volgens mij staat er een artikel van mij op met foto´s.
Mvg,

Rocco Jansen

limbo

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2017, 13:10:09 pm »
Bedankt voor alle reakties.... oftewel bedankt rocco dat jij even de moeite nam maar vind het artikel niet of de fotos staan er niet meer bij. Heb ondertussen bij een buitenlands forum wel leuke ideeën opgedaan.

roelnw

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2017, 12:34:06 pm »
Hoi PAul

heb je nog foto's nodig ik heb die van mijn net terug van de bekleder ?

limbo

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2017, 12:35:39 pm »
Dat zou mooi zijn roel

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2017, 11:36:45 am »
Nog even gezocht, maar hierbij de tekst en de foto´s die in PS nr. 2- 2013 hebben gestaan :

Na vele twijfels is het er toch van gekomen: ik ging de stoelen in mijn Cobra vervangen. Op de één of andere manier heb ik zelf nooit echt lekker kunnen zitten. Dit was ook de reden dat ik de zittingen al had gedemonteerd en dat ik nu op losse kussens zat.

Ik heb er nog even aan gedacht om de stoelen weg te brengen en geheel te laten aanpassen, of de zittingen te vervangen door andere examplaren. Helaas zaten aan de eerste keuze nogal wat kosten verbonden, en bij andere zittingen zouden deze niet 100% aansluiten bij de rest van de stoelen.

Gelukkig had Dax Benelux direct een set voor me op voorraad, en kon ik snel van start. Ik moest wel even wachten op een droge dag, want mijn garage is veel te klein om in te kunnen sleutelen.  Eerst maar eens begonnen met de oude passagiersstoel eruit te halen, om daarna de nieuwe te plaatsen. Alleen had ik meer gereedschap nodig dan ik dacht, en binnen de kortste keren lag de complete vloer bezaaid met gereedschap.

Aangezien ik de oude frames ging gebruiken, kon ik redelijk snel de nieuwe stoel plaatsen. Dit is een kwestie van gaatjes boren door de stoel, en dan de boel vastzetten. Ik heb dit zelf gedaan met spijkers, zodat de stoel niet kon verschuiven. Nadat de kleine gaatjes waren geboord, was het een kwestie van deze groter te maken en uiteindelijk moest ik alles met een draadtap voorzien van draad. Even op de werkbank de gaatjes in de stoel 2 mm groter boren, als de gaten in het frame. Nu was het alleen nog een kwestie van de stoel in de goede positie zetten, deze keer met schroevendraaiers, en de bouten erin draaien. Wel per bout er ringen tussen leggen, zodat er meer oppervlakte ontstaat. Anders gaat het polyester van de stoel zo kraken.

Bij de bestuurderskant moest de Cobra half buiten de garage staan, maar ging de klus gelukkig wel vlotter als bij de andere stoel.

Ik denk dat het resultaat er wel mag zijn en de stoelen sluiten nu mooi aan bij de rest van het interieur. Het was even wat werk, maar het is zeker de moeite waard.

Mvg,

Rocco Jansen

limbo

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2017, 22:45:59 pm »
Dit geeft een goed beeld rocco dankjewel 👍

roelnw

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2017, 23:05:49 pm »
Als je meer foto wilt hoor ik het, of kom een keer langs

Groetjes Roel

limbo

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2017, 09:02:43 am »
Ziet er heel goed uit roel , wil je uitnodiging graag aannemen om langs te komen.

roelnw

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 16, 2017, 19:05:56 pm »
Hoi
Paul

Neem maar even contact op via de mail svp roelparren@gmail.com

roelnw

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 16, 2017, 19:52:09 pm »
Ik heb het als volgt gedaan.

Gaten in de vloer gezaagd zodat ik de stoel in het chassis kan bevestigen. Ze zaten in de vloer geschroeft eerst. Ik weet niet of dat origineel is maar ik vond dit niet echt veilig , en ook niet stevig trouwens.

Daarna doppen er in gelijmd dit de ruimte tussen de vloer en chassis afsluiten zodat ik geen regenwater van onder binnen krijg.

Afstandhouders gemaakt zodat ik netjes een beetje boven het tapijt uitkom straks en niet alles op spanning draai

oude runners verwijderd, er was toch geen plaats om te schuiven en nieuwe brackets gelast.

Het moeilijkste is om de gaten op de juiste plek te krijgen, zodra de stoel in de auto staat zie je niets meer. Ik heb dit opgelost door klei op,de vloer te leggen en zo een afdruk te maken fotos volgen:

roelnw

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 16, 2017, 20:23:52 pm »
bij dexe de fotos

roelnw

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2017, 20:25:30 pm »
en de rest

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2017, 21:04:43 pm »
Hallo Roel,

Ziet er strak en netjes uit mijn complimenten, ook een mooie oplossing met die doppen en het vrijhouden van het tapijt.

Kleine opmerking, als de bestuurdersstoel niet verplaatsbaar is, is dat uiteraard prima als je de stoel op je zelf afsteld. Maar wat nu als er iets gebeurd en een ander persoon moet noodgedwongen rijden dan hoop ik dat deze persoon de zelfde lengte heeft.

Succes met de verdere bouw van je Cobra en neem ons mee in de voortgang, wordt zeker gewardeerd.

Met vriendelijke groet,

Marcel B

roelnw

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2017, 13:19:41 pm »
Hoi marcel

dat is een goede opmerking, had ik niet over nagedacht, Echter zijn de paar personen die er eventueel ooit in zouden rijden ongeveer dezelfde lengte als ik. En veel ruimte om te schuiven is er niet.

Uiteraard kunnen er altijd nog runners is

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2017, 13:19:41 pm »