Auteur Topic: Cobra´s in de bergen  (gelezen 3425 keer)

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Cobra´s in de bergen
« Gepost op: juni 15, 2011, 15:54:46 pm »
Zo te zien zijn enkele clubleden flink op pad geweest :

Bron : www.autogespot.com
Mvg,

Rocco Jansen

green power

• Full Member
    • Bekijk profiel
Re:Cobra´s in de bergen
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2011, 16:07:25 pm »
2,5 week in Toscane geweest nadat we de Mille Miglia bezocht hadden. ;D
Zucht,..... het lijkt al weer zo lang geleden  :(
Ram Cobra, 383 ci, 295 Pk, 620Nm, British Racing Green

PIX427

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Enjoy Life Today, don't wait for it...
    • Bekijk profiel
    • http://www.amfot.nl
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2011, 13:18:41 pm »
@ Green Power

Mooi man!

Bij het zien van deze beelden zit ik gelijk alweer te dagdromen van de prachtige tocht die we met de andere Cobra's maakten op weg naar de allereerste EU-CobraMeeting in Millstatt.  Toen reden we op een glorieuze dag over de prachtige en zelfs nog dikbesneewde Gross-Glocknerpas.  Een ervaring om nooit te vergeten! Geweldig!

Afgelopen jaar op weg naar de 2e Meeting in Saint-Tropez reden we - ondanks het afraden door Thomas Lederer en kornuiten - tóch weer diezelfde Gross-Glockner....  En dat heb ik geweten ook...  Hondeweer met bijna horizontale natte sneeuw en erg veel mist en bewolking op de top!  Je zag geen hand voor ogen en ik bleef maar glijden op die natte sneeuw.  Dat was wel even wat anders dan het jaar daarvóór....

Toch wel leuk achteraf, want ik heb nu wèl die bijzondere jublieum raamsticker van 75 Jahre Gross-Glockner!  En eerlijk verdiend ook!  Thomas wilde hem overigens wel kopen van me zei hij....  jaja..  Nee, jochie, mooi niet!

Rijden in de bergen is wat mij betreft zo'n beetje het allermooiste!  Ik doe het al vele jaren en zal dat ook wel blijven doen ook, op de motor of in de Cobra!

PIX427
PIX427

Dutch_Cobra

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://cobra.delaat.com
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2011, 15:27:03 pm »

En een stukje verder in Duitsland ook niet aan de aandacht ontsnapt...

http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364809112010085234

green power

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2011, 18:24:52 pm »
Die is al wat ouder! Een keer gemaakt bij de Nurburgring. Daar zijn we al zo vaak geweest dat ik niet eens meer weet wanneer ie gemaakt is  ::)

@Pix; dat was een mooi ritje, zo over de Grossglockner naar Millstadt. Kijk eens naar de volgende filmpjes, die vindt je best wel leuk denk ik. D'r zitten d'r ook van Noorwegen bij. Dat land hebben we ook in 2009 aangedaan. (het laden kan wel ff duren want ze zijn behoorlijk groot)
Het blijft speciaal om met een open auto door de sneeuw te rijden. Iedereen verklaart je voor gek  :-\ ;D

http://members.ziggo.nl/r.bul/

Frank

• Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2011, 22:39:45 pm »
Als we het dan over bergen hebben, zo heb ik mij ooit eens in mijn hoofd gehaald om de Napoleon route van Nijmegen naar zuid Frankrijk te gaan rijden. OCH JA WAT IN HET VAT ZIT ::) ;D

PIX427

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2011, 18:43:43 pm »
@Frank

heel goed idee! Zonder meer ook een prachtige tocht en je kunt hem helemaal rijden zonder een kilometer op de autosnelweg te hoeven rijden!!  Ben je natuurlijk wèl even onderweg, maar dan zie, hoor, ruik en proef je veel meer mooie dingen 'en route'.  Gewoon doen dus...

@Rob Bul

Noorwegen heeft een speciaal plekje in mijn hart want ik heb er - na de Kunst Academie - ruim een jaar gewoond en gewerkt.  De rit in Noorwegen 1 lijkt veel op het gebied rond Nordfjord (Mobödalen) of bij Geiranger, wellicht is het de beroemde Trollstigen?   Typisch Noors Fjordenlandweer overigens....

Het laden duurde inderdaad wel een halve minuut maar het was het waard! Thanks!

PIX427
PIX427

green power

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2011, 23:06:03 pm »
ja, je hebt gelijk Pix; het is de trollstigen.
Wat een fantastische route is dat!!

PIX427

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2011, 23:28:30 pm »
Yep, Trollstigen van Geiranger naar Andalsnes....  Heb hem wel 5x gereden in dat jaar dat ik er woonde.  Ik woonde in Stryn (Nordfjord) wat ook mijn uitvalsbasis was voor zaken in het Fjordenland, en het hoofdkantoor van de SAS was gevestigd aan de Karl Johannsgata in Oslo. De beroemde lange laan tussen het Noorse parlement Storting en het paleis van -  destijds - Kong Olav. Met uitzicht op de wereldberoemde springschans Holmenkollen die voor de Olympische winterspelen van 1952 was gebouwd.

Heb in dat jaar voor mijn werk bijna 45.000km gereden in mijn saaie, maar wel comfortabele en betrouwbare Peugeot 504 GLD mét schuifdak! Jawel! Ontworpen door Pinifarina trouwens....   Later nog in NL een tamelijk verrotte maar wel leuke rode 504 Cabriolet gehad met de 2 liter Ti motor erin. De 504 Coupé had de optie van de wat krachtiger en begeerlijker V6.  De Cabriolet was daarvoor absoluut niet (torsie)sterk genoeg, want ik weet nog dat wanneer je over een langsrichel reed, je het chassis gewoon voelde torderen!  Er is in al die jaren wel wat veranderd hoor.

Wel een teken dat ik oud wordt...... al die terugblikken...  ach ja, waarom ook niet?

There will come a time that all there is left are memories, because you don't have a future....

Maar nu nog effe niet!

PIX427

PIX427

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2011, 23:28:30 pm »