Auteur Topic: Ford V6 BOA -- EECIV ecu ?  (gelezen 4446 keer)

dickv6

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Ford V6 BOA -- EECIV ecu ?
« Gepost op: april 28, 2011, 13:19:41 pm »
Wie heeft er een Ford BOA EECIV ecu van het type 1GAB of BABY ??

De reden is dat CapriV8 samen met nog 2 andere personen van het Ford UK forum bezig zijn het programma van de ecu te ontcijferen en deze willen kunnen "chip" tunen.
Zij zijn "pas" 2 jaar bezig [?]
CapriV8 heeft nu een 1GAB of BABY versie nodig om te kunnen testen of het ook werkt. Mijn 1GAA versie hebben zij gebruikt om hun testomgeving te testen en dat werkt nu. Echter zij hebben het programma van de 1GAA nog niet geheel ontcijferd.

De test die zij doen is op een Ford BOA blok. Je hoeft je geen zorgen te maken want zij bewaren eerst het programma wat erin staat en zetten dat netjes terug. Ook sturen ze jou ecu weer netjes terug.

Doel ? Om de EECIV van de BOA blokken te kunnen "chip" tunen.[8D]

Stuur een mailtje naar capriV8
Cobra groet, Dick.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2011, 15:10:17 pm door dickv6 »

capri v8 driver

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2011, 21:28:49 pm »
Hallo, ik ben Paul, de meeste ford rijders kennen mij misschien beter onder de naam capri v8 driver. sommige ford en kitcar rijders zullen mij ook wel kennen van het plug and play maken van ford kabelbomen of voor de geboden hulp tijdens de bouw van hun kitcars of projecten.

wat is de bedoeling? ik zal eerst uitleggen wat een Tweecer is. een Tweecer is een apparaat, ongeveer vergelijkbaar met een chip, die ook gebruik maakt van de J3 poort, maar dan heeft het voordeel dat je op de tweecer, 4 verschillende tunes kwijt kan en door de Call edit software van tweecer, ook de tune kan aanpassen naar jou wensen. de tweecer veranderd jou standaard ecu in een programmeerbare ecu. in samenwerking met Mike glover van Tweecer in de u.s, zijn we op dit moment bezig om files te maken voor de ford cosworth 24v boa ecu's. de eerste files zijn klaar, maar moeten getest worden. zoals Dick al aangaf, zoek ik nu de 1GAB of de BABY ecu van de boa cosworth, die ik kan/mag lenen voor dit project. (de kosten voor het versturen worden vergoed) of voor mij nog beter, een rijdende wagen met een boa en deze ecu's, daar de Tweecer RT versie ook een datalog functie heeft. het gaat er op moment om dat de datalog functie naar behoren werkt en de juiste data aangeeft.

dus als je in de buurt van limburg woont en eens langs wilt komen voor dit project, koffie staat altijd klaar. voor meer informatie verwijs ik naar de website www.tweecer.com .

het enigste wat er tijdens de test gebeurd is dat de j3 poort schoon gemaakt word, de Tweecer word erin gestoken en er word gekeken of ik de data kan loggen. als dat werkt, worden er later nog meer parameters in de files gezet en en worden deze files toegevoegd aan de software van Tweecer, deze kun je van de Tweecer website downloaden.

de orginele programmering blijft in tact. als de tweecer verwijderd word gaat de ecu weer op de orginele programmering draaien.

alvast bij voorbaat bedankt.
groeten

capri v8 driver

buttonics

• CCN_Lid
  • Sr. Member
  • Nu weer lekker rijden!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2011, 22:20:58 pm »
Hoi Paul,

Welkom op ons forum. Ik kom je regelmatig tegen op het fordpower forum waar je mij menig maal uit de brand geholpen hebt.
Limburg is voor mij niet naast de deur, dus even langs komen voor een kop kofie zal er voorlopig niet inzitten. Hoeveel tijd ben je eigenlijk nodig voor het testen? Is het een kwestie van aansluiten, een stukje rijden en uitlezen?

Hoe kom ik er achter welk type ecu ik heb?

Groeten Richard

capri v8 driver

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2011, 20:36:29 pm »
hallo Richard,

alles bij elkaar zal ik geen 30 minuten nodig hebben om te testen. rijden is niet eens nodig. als de motor loopt kan ik de ecu al loggen.

bij de grote grijze connector zit een stikker (over de hele breedte van de connector) de code staat in het groot gedrukt.
groeten

capri v8 driver

buttonics

• CCN_Lid
  • Sr. Member
  • Nu weer lekker rijden!
    • Bekijk profiel
Re:Ford V6 BOA -- EECIV ecu ?
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2011, 20:30:39 pm »
Paul,

Bij mij staat er 1GAB op de connector. Hij is echter wel aardig weggewerkt, dus ik weet niet hoe goed je erbij kunt komen.

Groeten Richard

capri v8 driver

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2011, 09:40:50 am »
hallo Richard,

ik hoef maar aan de onderkant van de ecu te komen, waar de rubber plug zit. maar het is wel de goede ecu.

als je wilt kun je me een pb of mail sturen met jou mail adres.

groeten Paul.
groeten

capri v8 driver

buttonics

• CCN_Lid
  • Sr. Member
  • Nu weer lekker rijden!
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2011, 11:57:55 am »
Hoi Paul,

In een van je vorige posts zeg je dat er al een aantal files klaar zijn voor de BOA. Heb je al cijfers van de resultaten, vermogen, koppel, verbruik etc?

Groeten Richard

capri v8 driver

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2011, 10:30:17 am »
hallo Richard.

de files die ik nu heb zijn bedoeld voor te testen en bevatten niet alle parameters. als ik een 1gab of baby ecu kan vinden en als de testen goed verlopen, worden de files aangevuld met meer parameters.

het heeft nu niet veel nut om veel parameters toe te voegen als ik niet zeker ben of het 100% werkt, daarom moet er eerst getest worden.
groeten

capri v8 driver

capri v8 driver

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 28, 2011, 13:58:39 pm »
een stapje verder, de baby ecu werkt nu voor de tweecer, al zijn er nog een paar kleine probleemjes. de 1gab heb ik hellaas nog niet kunnen testen.

de 1gaa werkt gedeeltelijk, dus daar moet nog meer werk aangedaan worden.

bij deze wil ik ook Laurens bedanken voor het op bezoek komen en uitlenen van de baby ecu. en ook Dick v6 natuurlijk voor het lenen van de 1gaa ecu.

wat ik nu nog zoek zijn rijdende wagens met een 1gab of baby ecu om live te dataloggen.

alvast bedankt.
groeten

capri v8 driver

capri v8 driver

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 28, 2011, 13:59:39 pm »
en een screenshot van de digitale dash
groeten

capri v8 driver

capri v8 driver

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2011, 12:53:44 pm »
even terug onder de aandacht brengen,

ik zoek rijdende wagens met een 1gab of baby ecu om live te dataloggen voor een laatste test.

daarna, als dit goed verloopt, kunnen we de parameters gaan uitbreiden en zouden we de files beschikbaar kunnen maken en invoegen in de calcon en cal edit software van tweecer.
groeten

capri v8 driver

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2011, 12:53:44 pm »