Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Motoren en versnellingsbakken / Re: Oliefilter verplaatsen
« Laatste bericht door superseven Gepost op Gisteren om 12:18:40 »
Op mijn  LS1 blok heb ik eveneens de oliefilter verplaatst en deze aangesloten op een oliekoeler.
Ik heb nog een adapter liggen welke je monteert tussen het motorblok en de oliefilter (op de originele locatie) waarbij je vervolgens twee aansluitingen hebt voor de leidingen.
De leidingen en aansluitingen kun je eenvoudig zelf passend maken middels de bekende (en dure) fittings van bijvoorbeeld QSP. Voor de leidingen heb teflonleidingen welke rvs omvlochten zijn gebruikt.
De adapter welke ik heb liggen is voorzien van twee D10 aansluitingen dus voor flinke leidingen.
Foto’s plaatsen blijft lastig maar via PM kan ik eea versturen indien je interesse hebt.

Marcel
2
Motoren en versnellingsbakken / Re: Oliefilter verplaatsen
« Laatste bericht door Klaas Gepost op april 10, 2021, 17:40:39 pm »
Hier is een complete set voor te koop
3
Motoren en versnellingsbakken / Re: injectie-systemen
« Laatste bericht door Marcel B Gepost op april 09, 2021, 11:06:51 am »
Hallo Geert,

Op het programma Wheeler Dealers op YouTube met vermelding Cobra kwam ik een uitlaatsysteem tegen welke bijdraagt in een lagere CO2 uitstoot. Het merk uitlaatsysteem is Vortex en is ontwikkeld in Engeland.

Kijk er eens naar, mogelijk kan dit in jou side pipes gemonteerd worden. Of het echt goed werkt durf ik je niet te zeggen omdat ik hier geen ervaring mee heb.
4
Motoren en versnellingsbakken / Re: injectie-systemen
« Laatste bericht door GEERTW Gepost op april 08, 2021, 22:41:24 pm »
Bedankt voor alle adviezen , wij gaan nu eerst de katalysatoren en lambda sensor vern. en hopen dat dit werkt.

mvg geert
5
Motoren en versnellingsbakken / Re: injectie-systemen
« Laatste bericht door mobileben Gepost op april 07, 2021, 18:51:01 pm »
Hoi Geert,
Ik heb een 350 met injectie systeem.
Kenteken is van 2007 maar ik hoef niet te voldoen aan de emissie-eisen.
Ik heb het systeem van kdfi.
Gr Ben
6
Motoren en versnellingsbakken / Re: injectie-systemen
« Laatste bericht door Frank Gepost op april 07, 2021, 18:07:35 pm »
Weet niet in hoeverre het van belang is maar let op dat je oldtimer kenteken eronder kan lijden !!!!!. hier in Duitsland wordt t niet geaccepteerd.
7
Motoren en versnellingsbakken / Re: Oliefilter verplaatsen
« Laatste bericht door Frank Gepost op april 07, 2021, 18:03:35 pm »
Ik ben bezig mijn oliefilter te verplaatsen ivm ruimte gebrek. BRA MG as. een adaptor op je blok een paar olieslangen en slangklemmen en t zou geregeld moeten zijn??? nou nog niet bij mij lucht in de oliepomp. die moet ik dis binnenkort demonteren en vullen met vaseline. dan alles weer monteren en bougie eruit en motor laten draaien dmv aandrijven motor in de ontsteking. dan pompen tot hij olie pompt en klaar ;D
8
Voorstellen / Re: Terug van weggeweest
« Laatste bericht door MartijnN Gepost op april 07, 2021, 17:10:31 pm »
Thanks Resik!

Ik had inderdaad wel al door dat het vooral Ford is. Nu alleen nog uitvogelen welke basis van Ford sommige zaken zijn geweest, maar step by step zal dat wel gaan lukken.

Voor wat betreft de MKI-MKIII, weet iemand hoe ik kan herkennen welke voor mijn auto van toepassing is? Kwam er gisteren dus achter dat de benzinetank die ik bij Pilgrim heb besteld er dus niet zo in gaat, wellicht is deze voor de laatste versie geschikt maar niet voor die van mij. Ter info, de auto is in 1992 op kenteken gezet (mocht dat helpen om vast te kunnen stellen welke MK ik heb).
9
Het Cobra café / Re: Winterslaap
« Laatste bericht door dickv6 Gepost op april 06, 2021, 14:25:49 pm »
Ook ik heb niet stil gezeten tijdens de winter.
- Ik heb eindelijk mijn Cobra boek (130 blz) over mijn Cobra af.
   Hierin staan niet alleen alle technische (bouw) zaken maar ook alle aanpassingen van de laatste 20 jaar.
- In het najaar nieuwe achterbanden erop laten zetten (Vitour Galaxy G/T - 255/60/R15 V)

En natuurlijk weer het nodige sleutelwerk.
Helaas kan ik dat niet zelf meer, maar met mijn vaste sleutel hulp Tim hebben wij:

- Olie lekkage carterpan (al 3 jaar) => carterpan eronderuit daarna zeer zorgvuldig nieuwe pakkingen plus vloeibare
  pakking erop. Zit erop. Nieuwe olie plus filter en geen druppel olie lekkage meer.
- V snaar piepte bij starten => v-snaar iets strakker gezet
- Koelvloeistof lekkage => bleek lekkende afdichtdop => nieuwe afdichtdop gekocht en erop => nieuwe
   koelvloeistof => geen lekkage meer
- motorsteunen versleten (haarscheurtjes en ingezakt) => nieuwe andere gekocht => pasten niet !! => weer
  andere nieuwe gekocht (van Opel Omega !!) => waren 1 cm hoger maar gelukkig pasten net => opgelost
- 1 van de claxons kapot => nieuwe set gekocht => met veel moeite erop gezet (je kan er alleen bij met Japanse
  handjes (die van Tim zijn maatje kolenschoppen) => als ik nu claxonneer hoor je dat 1 straat verder ook !
- Mistlampen verroest => nieuwe RVS set gekocht met dagrijverlichting => gemonteerd inclusief schakelaar om
  dagrijverlichting uit te zetten voor APK
- Starten plus Stationair toerental al jaren een probleem => 3 middagen achter mijn computer om Start-up tabel en
  de Stationair tabel plus Idle control (extra lucht erbij) aan te passen => Nieuwe gegevens in mijn KMS
  motormanagement geladen => Start nu goed en loopt keurig 750 - 800 toeren stationair bij alle temperaturen.

Nu klaar om tochten, ECM, etc. te maken.
Dus laat maar komen die zomer.

Cobra groet,  Dick
10
Voorstellen / Re: Terug van weggeweest
« Laatste bericht door Resik Gepost op april 06, 2021, 11:02:47 am »
Hallo Martijn,

welkom terug op het forum.  Ik denk dat je hier de nodige info kunt vinden of anders de vragen kunt stellen als je ergens vastloopt.  Er zijn diverse forum leden met een Pilgrim, dus dat zal wel lukken.

Bij Pilgrim maken ze gebruik van Ford donor onderdelen, maar het ligt er aan of  een MKI, MKII of MKIII hebt, want daar zitten wel verschillen in.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10