Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - dickv6

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 15
31
The Cobra shop is open / Re: Kuipstoelen te koop gevraagd.
« Gepost op: oktober 30, 2018, 15:57:04 pm »
De polyester stoeltjes zijn te slap en vaak te krap (zeker met mijn postuur  ::) )
Probleem is de breedte (of gebrek eraan !).
Ik heb er stoelen in zitten van Intatrim, model RX 777 (model bestaat niet meer).
Deze stoelen hebben een stalen frame.

kijk eens hier http://www.intatrim.co.uk/home.html
Succes.

Mvg, Dick

32
Cobra: algemene discussie / Re: Extra waarschuwing bij schorsing kenteken
« Gepost op: oktober 30, 2018, 15:25:04 pm »
Goed nieuws  :D
Ik was dit jaar de afgelopen schorsing van de MGB vergeten.
Gelukkig kreeg ik binnen 2 weken een waarschuwing dat mijn APK was verlopen (al 9 jaar !!).
Dus dit extra bericht van de RDW helpt !
Doen zij toch nog wat goeds  8) 

33
Algemene techniek / Re: Maximum leeftijd banden
« Gepost op: oktober 14, 2018, 14:22:08 pm »
Een autoband veroudert vanaf het begin langzaam maar zeker.
Dit is vaak niet te zien.
Zodra er droogte scheurtjes inzitten weet je dat je al te laat bent.
Die droogte scheurtjes zie je alleen als je erg goed van dichtbij de hele band controleert.
De zon (UV straling) heeft een slechte invloed op een auto band.
Nu staan onze Cobra's altijd binnen (toch ?). Dus dat scheelt.

Ik hou zelf maximaal 10 jaar aan, ook al is er meer dan voldoende profiel.
Onze Cobra's hebben geen ABS, EPS, etc (uitzonderingen daargelaten) in verhouding veel vermogen dus grip is cruciaal !
Ik wil niet in een ziekenhuis wakker worden omdat mijn Cobra vanwege minder grip rond begint te tollen.
Wij weten allemaal hoe makkelijk dat dat gebeurt.

Zo is bij campers (ik heb er een vandaar) de vervangtijd korter vanwege het hoge gewicht de banden continu moeten verwerken en vaker buiten (in de zon !) staan.
Het profiel is na 7 jaar amper versleten maar toch wordt geadviseerd je banden te vernieuwen. Dit in verband met de vergrootte kans op een klapband. Er zijn meerdere camper verzekeringen die eisen dat de banden iedere 6 a 7 jaar vernieuwd worden.

Dus het maakt wel uit in wat voor soort voertuig je rijdt.

Ik durf in een oude Fiat Panda (80 pk) wel te rijden met 15 jaar oude banden.
Maar 'prettig' is het niet.

Succes.
Mvg, Dick.


34
Cobra: algemene discussie / Re: Kenteken datum afgifte
« Gepost op: oktober 02, 2018, 16:09:55 pm »
Peter,

De vraag is, heb jij bewijs dat deze vraag voorgelegd is ?
En zijn er kentekenpapieren ingenomen tijdens de keuring waarin stond dat de auto van 1972 was ?
En heb jij nog een kopie van dat kenteken ?

Anders ben ik bang dat de RDW haar handen in onschuld wast.

Maar zoals altijd: Vragen staat vrij !
Maw ik zou er zeker een belletje aan wagen.

Mvg, Dick

35
Technische artikelen / Re: lambdasonde lokatie
« Gepost op: september 25, 2018, 14:10:14 pm »
Rob,

Lees de instructie in het manual.
zie http://documents.holley.com/199r11193.pdf => punt 7.

Dan zie wat wij al geopperd hebben.
Normalerwijs gesproken wordt de O2 sensor verhit en heeft hiervoor een eigen regelsysteem.
Maw de hitte van de uitlaat mag geen probleem zijn.

Mooi stukje techniek !

Succes, Dick.

36
Technische artikelen / Re: lambdasonde lokatie
« Gepost op: september 23, 2018, 15:29:26 pm »
Zover ik weet dien je de lambda sonde (O2 sensor) zo dicht mogelijk na het uitlaatspruitstuk te plaatsen.
De reden is een zo nauwkeurig mogelijke bepaling van het zuurstofgehalte gehalte in de uitlaat gassen.
Het motormanagement systeem (of intelligente Carburateur) zal de benzine inspuiting aanpassen en deze zoveel mogelijk op de waarde 1 houden.
Bij een wide-band O2 sensor is dit nog belangrijker omdat in de meeste gevallen het motormanagement systeem (ECU) hierop de brandstof inspuiting aanpast van arm (0,7) tot rijk (4).
Als jou ECU (of meegeleverde O2 software) de mogelijkheid heeft om de O2 sensor te kalibreren is het denk minder kritisch.

Omdat een O2 sensor het niet lekker vindt om nat te worden (wat gebeurt als een koud motorblok opstart => condens in de uitlaat) is het van belang om OF
- de O2 sensor aan de bovenkant van de uitlaat pijp te doen OF
- de O2 sensor aan de zijkant van de uitlaat pijp te doen.

Kijk eens hier https://www.tuning-gids.nl/lambdasonde.htm en https://www.mvwautotechniek.nl/sensoren/lambdasonde.htm

Succes, Dick.

37
Algemene techniek / Re: Techniek: alles wat je moet weten over benzine
« Gepost op: september 23, 2018, 14:52:12 pm »
Zelf rijdt ik op E95, ik probeer de E95 met 10% te mijden  ;D
Interessante info.
Bedankt !

38
Cobra: algemene discussie / Re: banden 215 en 235-65-15
« Gepost op: augustus 04, 2018, 15:10:33 pm »
Mannen,

Misschien hebben jullie wat aan mijn bandenlijstje wat ik na intensief zoeken met name voor 15 inch velgen bij elkaar gevonden heb.
Bedenk dat jij een krachtig 'moordwapen' in handen hebt, jouw banden en jouw rechtervoet is de enige garantie dat jij op de weg blijft !

Succes. (zie bijlage)

Dick.

39
Het Cobra café / Re: Cobra T-shirt
« Gepost op: juni 28, 2018, 16:13:25 pm »
Perfect voor mij  ;D

40
Cobra: algemene discussie / Re: Keuring / import / homologatie? (België)
« Gepost op: juni 28, 2018, 16:11:39 pm »
Hi Tom,
Zorg dat jij jezelf goed laat informeren.

In NL zal de RDW (onze keuringsdienst voor voertuigen) alleen de auto uit USA willen keuren als je Certificate of Title (chassisnummer, nummerplaat, info Registered owner) en de aankoopfactuur kunt tonen.
En daarna zal de RDW jou vertellen dat het bedrijf dat de Backdraft bouwde in 1965 niet bestond dus de auto kan niet uit 1965 zijn.
Dus geen kenteken.
Ja,ja slimme gasten in NL  >:(

Succes, Dick.

41
Cobra: algemene discussie / Re: ECM2018 - Betalings problemen !?
« Gepost op: april 16, 2018, 18:02:30 pm »
Alles opgelost.
Ga biertje met Thomas drinken.

En ja, karaoke......
Veel geoefend in Spanje...
Ik heb nu een heel repertoire...
We starten met "Kom van dat dak af".
De Engelsen in Spanje hadden het niet meer...

Mvg, Dick.

42
Cobra: algemene discussie / Re: MT-75 5-bak GEZOCHT!!!
« Gepost op: april 16, 2018, 17:58:08 pm »
Hi Roel,
Kan jouw huidige MT75 niet gereviseerd worden ??
Mag toch geen probleem zijn.
Burton Power (UK) heeft onderdelen.
Mvg, Dick.

43
Algemene techniek / Re: Reserve wiel
« Gepost op: februari 26, 2018, 13:10:50 pm »
Ik heb voor mijn Pilgrim Sumo mkIII een standaard Scorpio velg met een lagere band zodat deze perfect past in de kofferbak.
Hij ligt plat in de kofferbak.
Banden maat 185/60/R14.

Natuurlijk het is geen pretje om ermee te rijden maar jij komt ermee thuis of bij een garage !

Cobra groet, Dick.

44
Cobra: algemene discussie / Re: ECM2018 - Betalings problemen !?
« Gepost op: februari 26, 2018, 12:21:40 pm »
Hi Rocco,

Natuurlijk wil ik niet dat Thomas voor alle bankkosten moet opdraaien.
Maar......
Thomas geeft aan dat hij een professionele organisatie heeft die dit soort evenementen organiseert.
Hij is dus geen amateur.
Dat maak je mij erg kwaad als je 'verkeerde' redenen aangeeft waar die CHF 14 heen gegaan zijn.
Ik begrijp uit Alan's commentaar op ECM forum dat zelfs Thomas bank verkeerde info geeft !
Dat geeft helemaal te denken !
Als je CHF 1170 overmaakt en je deelt de kosten (zoals ik altijd doe) dan komt er ook CHF 1170 binnen bij de bank van Thomas.
De Zwitserse bank geeft overigens niet aan waarom CHF 14 wordt ingehouden (ik heb het afschrift).

Dus als het waar is dat Thoms van niets wist, zorg er dan als de sodemieter voor dat alle deelnemers de juiste informatie krijgen en hoe te handelen mbt geld transfer.

Ik geloof dat overmaken in euro's goedkoper is maar vanwege de wissel koersen en bankkosten die de Zwitserse banken hanteren dit het extra complex maakt om tot het juiste eindbedrag te komen.

Als Thomas of anderen op internet gekeken hadden dan wist Thomas dit van te voren.

Dit zet veel kwaad bloed bij veel mensen.

Jammer, jammer..

Cobra groet, Dick.


45
Cobra: algemene discussie / Re: ECM2018 - Betalings problemen !?
« Gepost op: februari 25, 2018, 15:56:00 pm »
Hi Rocco,

Jij maakt een denk fout.
De € 15 zijn de kosten die de Zwitserse bank haar accounthouder aanrekenen.

Ik heb in mijn leven genoeg geld transfers gedaan (UK, USA, etc) om te weten hoe het werkt.
Ik heb nog nooit de kosten van de rekeninghouder aan de andere kant betaald.

Thomas weet kennelijk niet hoe het werkt.
Hij heeft nu in 50% vd gevallen problemen.
Als hij, zoals hijzelf aangeeft, al tientallen jaren in deze business zit dan had hij moeten weten hoe de Zwitserse banken werken.
Hij had dan de simpele optie om CHF 14 bovenop zijn prijs te doen.

Voor mij is het een principiele zaak omdat Thomas kennelijk geen idee heeft hoe je business moet doen buiten Zwitserland.

De relatie is inmiddels danig verstoord omdat Thomas beweert dat ik te weinig betaald heb.
En ik hardnekkig beweer dat het de schuld is van zijn bank.

Cobra groet, Dick.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 15