Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - dickv6

Pagina's: 1 ... 13 14 [15]
211
Cobra Meetings / Circuit Zandvoort 23 april ?!
« Gepost op: april 30, 2006, 16:55:28 pm »
Allen,
Ja, het was weer enerverend.
Ook ik heb het nodige zand gehapt (letterlijk!)

Op zondag 16 juli is er weer een sessie.
Schrijf je in.
Helaas, helaas ben ik dan met moeder de vrouw op vakantie MET de Cobra natuurlijk.
Wie wil het "aanvoerder" stokje van mij overnemen.
Geef effe een gil op 030 - 6698655 of email cobra@dickvesters.com

Groetjes, Dick

212
Cobra Meetings / Circuit Zandvoort 23 april ?!
« Gepost op: maart 14, 2006, 00:21:11 am »
Hi Rob,
Dat gele monsterje was een makkie [:)]
Gillend de hele Tarzanbocht door [:D]
Dat wordt wel effe wat anders met mijn Cobra [8D]
Waarschijnlijk gillend de grindbak in ! [:o)]

Wordt het toch nog leuk [;)]

Groet, Dick

213
Motoren en versnellingsbakken / Verse V6 Cosworth HIJ DOET HET!!!!!
« Gepost op: maart 13, 2006, 23:38:29 pm »
Hi Paul,
Goed te horen dat e.e.a. naar wens verloopt.
Heb je nog de nokkenasketting geleiders vernieuwd ??
Zoals je weet heb ik mijn standaard Ford V6 vervangen door een Cosworth V6.
Loopt als een zonnetje (ook bij -1 in een sneeuwstorm zoals afgelopen zaterdag komende vanaf EPS in Groningen !)
Het verschil met een standaard V6 is enorm.

Ga zo door !
Groet, Dick.

214
Cobra Meetings / Circuit Zandvoort 23 april ?!
« Gepost op: februari 20, 2006, 23:44:14 pm »
Allen,
Ik heb verkeerde data opgegeven gekregen (kennelijk een vooraankondigig !)
Zoals iemand al aangaf juiste data zijn:
zondag 23 april
zondag 16 juli

Laat mij (cobra@dickvesters.com) zo snel mogelijk weten of je mee wilt.
Zandvoort hanteert de stelling VOL=VOL

Ik denk zelf aan 10 recreative en 5 snelle sessies.
Bedenk dat aan de Recreatieve sessies beperkingen zitten (zie excerpt uit reglement)
Recreatieve sessies GEEN helm verplicht snelle sessies WEL
Enkel clubleden (geen motoren)

zie http://www.clubspecials.nl/

Baanregels Vrijrijden Clubspecials 2006 Circuit Park Zandvoort

Voor deelname aan het vrijrijden (VR), zowel recreatief als sportief geldt:

• Deelnemers dienen vooraf een vrijwaringsclausule te ondertekenen.

• Auto's dienen voorzien te zijn van een sticker (OP DE VOORRUIT) die voor de desbetreffende sessie vereist is, conform het tijdschema.

• Het tussentijds stoppen of het wisselen van passagiers in de recreatieve VR sessies mag alleen in de Pitlane! U kunt dan uw weg vanuit de Pitlane weer veilig voortzetten.


Recreatief vrijrijden VR (zie ook hierboven)

• Een helm is niet verplicht, maar wordt aangeraden.

Het inhalen is alleen toegestaan op de rechte stukken!
Dus alleen tussen: Arie Luyendijk- en Tarzanbocht; Vodafone- en Audi S Bocht en Audi S- en Kumhobocht aan de RECHTERKANT van de in te halen auto!!!! Langzamere auto's dienen links te blijven rijden op de rechte stukken! Stoppen en wisselen van passagiers mag alleen in de Pitlane!!

• Haal alleen in op de rechte stukken als u er zeker van bent dat de bestuurder van de in te halen auto u heeft gezien, het is géén race!!! De langzamere auto blijft in de bochten altijd op zijn lijn rijden en mag dus niet worden ingehaald!!

M.a.w. voor degene die al eens op het circuit gereden hebben schrijf je ook in voor de snelle sessie.

Laat mij weten of er animo is voor de snelle sessies.
Reden ik kan maar EEN keer bestellen !!!

Meerijders :
Gewoon opgeven, plaats regelen we onderling wel. Niet dan !

Met vriendelijke Cobra groet,  Dick.

215
Cobra Meetings / Circuit Zandvoort 23 april ?!
« Gepost op: februari 04, 2006, 16:07:51 pm »
Allen,
Op 23 april is er weer een Clubspecial dag op Zandvoort.
Er nemen circa 50 autoclubs aan deel.
Zo ook Cobra Club Nederland
Ik en meedere Cobra clubleden hebben in vorige edities daar met veel plezier rondjes gedraaid [8D]
De laatste keer (september 05) lag mijn Cobra te wachten op een hart (Cosworth) transplantatie.
Dus heb ik met mijn Mini het circuit onveilig gemaakt [:D][:D]
Gillend de hele Tarzan bocht door.
Niet proberen met jou Cobra, want dan wordt het gillen in de grindbak [;)]
Wie gaat er mee ??
Je kan jezelf inschrijven voor Recreatief en/of Snel.
Iedereen rijdt op heel houden dus JIJ bepaalt welke risico's je neemt.
Stuur effe mailtje naar cobra@dickvesters.com.
Ik regel de kaarten.
Toegangskaarten is voor 2 personen en 1 auto.
Kosten 20 euri => Jij betaalt 10 euri (of 20 euri als je voor Recreatief EN Snel gaat; zoals ik) en de Cobra Club betaalt de andere helft dat heet als je lid bent van CCN.

LET OP: Degene die een keer mee willen rijden kunnen zich ook aanmelden. Ik hoop dan via dit forum een zitplaats te regelen.
Ik heb een zitplaats beschikbaar ! [:D][:D]
Wie volgt ?? [?]
Hoe meer zielen hoe meer vreugd [:o)]

Ik hoop met meer dan 10 Cobra's op het circuit te zijn.
Zoveel fraaie auto's en autoliefde vindt jij niet snel verenigd [^]

Groet, Dick

216
Pilgrims Place / Achteras stabilisatie
« Gepost op: februari 03, 2006, 00:07:16 am »
Hallo,

Ik ben niet dagelijks op het forum te vinden.
En ja... ik heb een achteras stabilisatie van Quapa.

Zelfs zonder er mee op Zandvoort gereden te hebben kan ik zeggen dat het een positief effect heeft op de wegligging.
De achterhand voelt beter (steviger) aan.[8D]
Nu er een Cosworth blok in ligt ben ik benieuwd of ik het nog meer merk.
Momenteel nog te weinig gereden (op met zout bestrooide) wegen om er iets zinnigs van te kunnen zeggen.[;)]
Voor mij is het een 'must' net als de extra differentieel steun die Quapa verkoopt en installeert.
Mvg, Dick.

217
Cobra: algemene discussie / Even voorstellen
« Gepost op: januari 25, 2006, 22:17:28 pm »
OK daar gaan we dan [:o)]

Mijn naam is Dick Vesters (55jr), getrouwd met Marion, wonende in Schhoonhoven (de zilverstad !) altijd motor gek geweest en nooit op zoek naar een Cobra [:(!
Ik was in 1997 heilig van plan een Buell motor te kopen.
Enkel omdat deze nog niet leverbaar was en ik alle motorbladen al gelezen had uit verveling een autoblaadje gekocht [^]
Laat daar nu een verhaaltje in staan van de bouw van een Cobra replica.
Ik was gelijk verkocht [8D]
Marion ging motorrijlessen nemen terwijl ik al droomde van mijn eigen sportwagen [;)]
Enfin de rest is historie [:D]
Ik ben sinds 1998 bezig mijn Cobra (Pilgrim Sumo met V6) te bouwen (enkel in weekend tijd), praktisch alles alleen gedaan.
Dat vergt improvisatie talent !
Paar jaren tegenslag gehad met het verkrijgen van een kenteken [}:)]
Maar sinds vorig jaar is ie dan op kenteken.
Afgelopen jaar de eerste ritten [:D][:D]
Daarna een V6 Cosworth ingebouwd [:0]
Wilde in 1e instantie niet lopen [V]
Afgelopen zondag de 1e korte rit [:)]
Het gaat nu echt als de brandweer [:D][:D]
Nog lang niet af, maar dat zal de pret niet drukken.
Ik ben van plan er veel (> 10.000km/jr) mee te rijden.
Om te beginnen op Zandvoort (Clubspecial dagen) en onze vakanties dus met tentje, Marion en de hond Kekke.
Want een sportwagen als de Cobra is gemaakt om te "be"rijden, niet dan [:)]

Cobra groet, Dick.

218
Algemene techniek / Bandenspanning
« Gepost op: januari 07, 2006, 18:06:22 pm »
Met dank aan Cobra289 want hij heeft gelijk.

Als hulpmiddel kijk eens hier
http://son.pca.org/Technical_Articles/autocross_tire_pressure_calc.htm

Groetjes, Dick.

219
Algemene techniek / RDW heeft een Nieuwe procedure EU-import
« Gepost op: januari 07, 2006, 17:31:18 pm »
Rocco,

Deze wijziging is inderdaad een verademing [:)] voor ons Cobra bouwers die de bekende U bocht constructie toepassen.

Dick.

220
Pilgrims Place / Pilgrim SUMO MK III
« Gepost op: januari 07, 2006, 17:24:24 pm »
Hoi Marcel,
Welkom in de Cobra wereld. [8D]
Je kunt op dit forum veel te weten komen.
Vele Cobra Club NL leden vertoeven hier.
Wat nodig is voor zelfbouw is doorzettingsvermogen, tijd (veel!), geduld, voldonde geldmiddelen en een begrijpende partner anders wordt het een teleurstelling.

Mbt het verkrijgen ven een kenteken zijn vele indianenverhalen.
Mijn advies laat dit doen.
Quapa Ned. heeft mijn Cobra geprepareerd voor de RDW keuring en het voor mij afgehandeld, perfect zonder problemen een kenteken [:D]
Ik was zelf daarvoor al 2 jaar bezig met het verkrijgen van een kenteken en neem van mij aan dat je het zelf niet goedkoper kunt, nog afgezien van het feit dat je zelf de benodigde kennis ontbeert.

Succes.  Dick

Pagina's: 1 ... 13 14 [15]