Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - dickv6

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15
16
Algemene techniek / Re: Ervaring met Dot3/4 remvloeistof
« Gepost op: juli 22, 2020, 15:01:11 pm »
Hi Richard,

Dot3 en Dot 4 remvloeistof bestaat al jaren.
Ik gebruik Dot 5.1 van Kroon.
Uitstekende kwaliteit (hoger kookpunt dan Dot 4) en zonder problemen te gebruiken (in jouw oude Sierra hoofdremcilinder en remklauwen).

Succes.

Cobra groet, Dick.

17
Cobra Meetings / Re: Pubmeeting zondag 5 juli Zaltbommel
« Gepost op: juli 08, 2020, 15:24:36 pm »
Het was weer super gezellig  :D

18
Cobra: algemene discussie / Re: AK Cobra
« Gepost op: mei 28, 2020, 13:40:02 pm »
Hi,

Dat is prima zo. En dat ie van 1992 is heeft alles te maken dat deze auto oorspronkelijk of in UK gekeurd is, of geïmporteerd is.
Met beide niets mis.

Belangrijk is of er facturen, foto's etc bij zitten (dus de historie).
Succes.
Groet, Dick.

19
Mark,
Dat zou fantastisch zijn ! :D
Mijn MGB zal er blij om zijn  8)
Als ik 88 ben is mijn Cobra ook APK vrij  ::) ;D

Groet, Dick.

20
Bibberen / bokken bij het optrekken ?

Als je de koppeling (huis en plaat en lager) vervangt, controleer het kleine lagertje in het motorblok.
Dit lagertje zorgt ervoor dat de versnellingbak-as hierin vast gehouden wordt.
Zodat deze niet kan slingeren !

Mochten jouw kruisstukken van het cardan niet goed meer zijn dan gaat de hele aandrijflijn trillen, koud of warm maakt niet uit (zelf gehad).

Dat heeft overigens niets te maken met niet goed optrekken (wel het bibberen en bokken).
Omdat jij het standaard  EECIV hebt, kun je niets aan de ontsteking (curve en injectie) afstellen.

Heb je de EGR er nog op zitten ??
Zit er ook een katalysator onder ?
Het enige wat ik kan bedenken mbt slecht optrekken en verschil tussen koud en warm zijn de Lambda sensors. Als die niet goed meer zijn kun vervelende storingen krijgen !

Succes.
Cobragroet, Dick.

21
Algemene techniek / Re: H4 halogeen vervangen door H4 led lampen ???
« Gepost op: juli 11, 2019, 17:41:59 pm »
Hi Rocco,
Zeker interessant !

Ik heb naar allebei gekeken.
Wat viel op:
- de eerste verbruikt 80 W !!!
- ik kon van de eerste niet zien hoe voor dimlicht er enkel licht naar het bovenste deel vd reflector komt.
   (zo niet dan rij je altijd met groot-licht)
- tweede verbruikt slechts 25 W
- ook hier weet ik niet hoe zij enkel dimlicht kunnen activeren (Slechts 1 led aan ???)

Ik ben benieuwd.
Ik gebruik zelf speciale (Extreme) Philips halogeen.

Succes.

Cobra groet,  Dick.

22
Pilgrims Place / Re: Voorraam mk2
« Gepost op: maart 20, 2019, 15:17:46 pm »
Bij mijn weten is de voorruit van een Pilgrim Sumo mk II en mk III exact hetzelfde.
Het hele frame bestaat uit 2 staanders, 1 bovenkant (met gleuf voor de kap) en 1 onderkant.

Het is heel belangrijk om de afstand tussen de 2 staanders goed op te meten !

John Cox heeft voor mij jaren terug een keer een nieuwe ruit erin gezet met in acht neming van de afstand tussen de 2 staanders.
(Anders past de ruit niet meer in de gaten van jouw body)

John heeft altijd meerdere ruiten op voorraad.

Succes,  Dick.

23
Algemene techniek / Re: Speling in kruiskoppelingen aandrijfas
« Gepost op: februari 07, 2019, 16:31:33 pm »
Ik heb voor een compleet nieuwe aandrijfas € 350 betaald.

Succes, Dick.

24
Algemene techniek / Re: Speling in kruiskoppelingen aandrijfas
« Gepost op: januari 24, 2019, 13:57:56 pm »
Je moet bij een aandrijfassen specialist zijn.
Ik heb mijn aandrijfas naar Rietveld gebracht.
Stellen 1 vraag: hoeveel PK en NM moet ie minstens aankunnen.
Zij hebben aan de hand van mijn oude een nieuwe gemaakt.
Nieuwe was goedkoper dan oude repareren.
Bij jou zullen zij kijken of de ogen nog goed zijn.
Indien ok, plaatsen zij er nieuwe kruisjes in.

http://www.rietveldaandrijfassen.nl/index.php?hoofdstuk=Home&keuze=Intropagina

Succes,  Dick.

25
Het Cobra café / Re: Kennisgeving
« Gepost op: januari 13, 2019, 13:57:12 pm »
Veel sterkte en gecondoleerd.

Dick.

26
Algemene techniek / Re: Cabrio top
« Gepost op: januari 10, 2019, 16:06:07 pm »
Hi Mark,

Ik rijdt al sinds 2005 met mijn Cobra open (dus zonder kap).
Ik ben in die tussen tijd al door heel West Europa gereden (o.a. naar ECM meetings).
Geloof mij, het regent gemiddeld erg weinig. In NL 7% van de tijd !
En als het regent zorg dan voor een goede jas (wind- waterdicht), handschoenen en goede pet die ook blijft staan bij 120 km/u. ;D
Alleen je broek wordt nat en je kont als het heel lang regent.
(een beetje vent kan dit hebben...)
Bij een stortbui stoppen (je ziet toch niets). Dat laatste heeft bij Marion in de voetenbak weleens voor 10 cm water gezorgd !
Er zitten nu gaten onder in de voetenbakken  ::)

Succes, Dick.


27
Cobra Meetings / Re: ECM 2019 - Denemarken
« Gepost op: januari 10, 2019, 15:51:24 pm »
Ja, we doen weer mee (incl extension tour) samen met Nico Al en Ben Schouten.
We verheugen ons erop. 8)

Cobra groet, Dick.

28
Algemene techniek / Re: Speling in kruiskoppelingen aandrijfas
« Gepost op: december 15, 2018, 13:38:55 pm »
De Pilgrim MKIII kent geen starre achteras. ;D
Deze heeft of de achterwiel ophanging van de Sierra, Scorpio of Jaguar.
Ik geloof dat enkel de Pilgrim MK I (wellicht ook II) met een Cortina (wie kent hem niet !?) wielophanging een starre achteras hebben.

Bij mij wordt de cardanas "in toom" gehouden doordat hij bij breuk op de midden demper komt te liggen.
Wat in 2017 op weg naar UK ook gebeurde.
Hij heeft nog wel kans gezien de remleidingen doormidden te slaan  ::)

Cobra groet, Dick.

29
Cobra: algemene discussie / Kerstgeschenk
« Gepost op: december 11, 2018, 15:05:53 pm »
Mannen,

Ik vind em fantastisch (zie PaperSnake).
Ik ga em een mooi plekje op mijn Cobra geven.

Bedankt !!

Cobragroet, Dick.

30
Pilgrims Place / Re: Beste bandenmaat Pilgrim mk3
« Gepost op: november 24, 2018, 16:42:38 pm »
Ik had voor 215/60/R15, nu 205/65/R15 dat is iets smaller maar wel hoger (inderdaad mbt drempels).
Achter eerst 255/60/R15 en nu 245/60/R15.

Bij de Pilgrim mkIII kun je de achterste draagarm aan de buitenzijde in 3 verschillende gaten zetten.
Hiermee verander je het camber. Het middelste gat geeft ca. min 1 graad links en min 1gr 45' rechts.
Omdat met name het rechter achterwiel schuin afsleet heb ik beide achter draagarmen in het onderste gat gezet.
Achterwielen staan nu goed recht.
Bedenk dat de ET offset ook bepaald of je 255 breed er achter nog wel in past.
Je kunt ook nog experimenteren met repen staal van 2 mm hoogte en deze onder de schokbreker steunen op de draagarm zetten.
Inderdaad met veel experimenteren krijg je het zaakje onder 'controle'  ;D ::)

Succes, Dick

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15