Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - DUETTO

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
61
Cobra: algemene discussie / Nieuws van de FEHAC
« Gepost op: januari 31, 2016, 12:35:26 pm »
    
Vrijdag 22 januari  bracht KNAC naar buiten: ‘Ondanks het feit dat de Rechtbank Utrecht heeft bepaald dat de milieuzone in het centrum van die stad nauwelijks effect heeft en de besluitvorming eromheen rammelt, blijft de zone voorlopig wel intact. Reden voor de KNAC om over vervolgstappen na te denken’

 

De bestuursrechter heeft geen inhoudelijk oordeel gegeven over de milieuzone. De rechter heeft getoetst of de Gemeente Utrecht in redelijkheid tot het besluit kon komen om een milieu zone in te stellen. Om die reden hoefde de gemeente Utrecht niet eens de absolute noodzaak van de milieuzone  aan te tonen. De Gemeente kon volstaan – en heeft dat ook gedaan – met een verwijzing aan het gehele pakket van maatregelen, waarvan de milieuzone deel uitmaakt.

 

Onderstaand citaat uit het vonnis laat dan ook weinig aan de verbeelding over:

 

 “Daarbij overweegt de rechtbank dat de effecten ervan op zichzelf wellicht marginaal zijn, maar dat de maatregel onderdeel is van een groter pakket aan maatregelen ter verbetering van de luchtkwaliteit in Utrecht. De rechtbank ziet niet in waarom elke maatregel op zichzelf zou moeten leiden tot een in absolute termen significant groot effect.”

 
Bron: http://uitspraken.rechtspraak.nl

 

In Nederland noemen we bovenstaand principe rechtszekerheid. Burgers moeten kunnen vertrouwen op besluiten van de overheid. Het is onwenselijke zijn als een rechter op de stoel van een bestuurder gaat zitten en relatief eenvoudig besluiten van bestuursorganen ongedaan kan maken. Een mooie gedachte, oldtimerbezitters schieten er op dit moment natuurlijk niet zo veel mee op.  Opmerkelijk blijft evenwel dat de bestuursrechter geen overwegingen heeft gewijd aan de omstandigheid dat deze groep een zeer groot, onevenredig nadeel lijdt.

 

FEHAC is, net als alle andere Nederlanders,  voor schone lucht en het treffen van maatregelen die dat doel bereiken. FEHAC blijft samen met KNAC en andere partners strijden voor de belangen van oldtimerbezitters en de politiek bewerken. Daarvoor is nu ook aanleiding. De Gemeente Utrecht heeft besloten tot het instellen van de milieuzone omdat de zone een wezenlijke bijdrage zou leveren aan de luchtkwaliteit. De verantwoordelijk wethouder Lot van Hooijdonk heeft in haar pleidooien vóór de milieuzone immers telkens benadrukt dat de Utrechtse lucht 30% schoner zou worden door 2% van het wagenpark te weren.

 

De constatering van de bestuursrechter dat de milieuzone slechts een marginaal effect heeft, voelt dan ook helemaal niet goed. Omdat milieuzones niet werken heeft Den Haag al laten weten geen voorstander te zijn van dergelijke zones. Iedere verstandige Utrechtse bestuurder zou zich vooraf moeten afvragen of een maatregel het waard is om in diskrediet te geraken bij de centrale overheid en het gros van de Nederlandse bevolking. Zeker wanneer een maatregel die niet eens werkt. Samen met onze partners gaat FEHAC op dit punt actie ondernemen.

 

FEHAC zal gebruik maken van alle argumenten. Wist u bijvoorbeeld dat een aantal moderne benzine motoren aanzienlijke hoeveelheden uiterst schadelijke ultra fijnstof uitstoten en de dat handhaving door middel van camera`s op gespannen voet staat met uw recht op privacy? En tot slot dat de lucht over een paar jaar zo schoon is, dat milieuzones niet eens nodig zijn.

 

Kortom, FEHAC blijft zich inzetten voor de belangen van oldtimerbezitters en samen met haar partners bewandelt FEHAC daarvoor meerdere  wegen.

 

 

 

62
Cobra: algemene discussie / Algemene Testdag 2 april Autosport Company
« Gepost op: januari 29, 2016, 09:07:04 am »

Algemene testbank dag, zaterdag 2 april
Toegankelijk voor alle auto's, 2-wiel of 4-wiel aangedreven, voor slechts € 89,50!

"Hoeveel vermogen heb ik nu eigenlijk?"
"Klopt het opgegeven vermogen wel, en zit dat ook in mijn auto?"
"Ik twijfel aan het vermogen na chiptuning".

Laat het ons controleren op één van de meest moderne testbanken in Nederland!

U kunt zich aanmelden voor de compleet verzorgde testbankdag tegen een zéér scherp tarief. Iedere auto is welkom! Wij kunnen zowel 2-wiel als 4-wiel aangedreven auto's testen.

De inpandige 4x4 testbank is gebouwd in een volledig geïsoleerde ruimte met een geforceerde rijwindkoeling die tot 50.000m³ lucht kan verplaatsen.

Wat kun je tijdens zo'n dag verwachten:
- Compleet verzorgde dag inclusief een hapje, drankje en lunch
- Uitleg over de metingen en de werking van de testbank
- Meting van uw auto op PK en koppel
- Na de meting ontvangt u een meetrapport van de prestatie van uw auto

Het programma ziet er als volgt uit:
09:00 - 09:30u:  Ontvangst met koffie,thee,fris en een Brabantse specialiteit
09:30 - 12:30u:  Begin testen op de vermogensbank
12:30 - 13:00u:  Lunch
13:00 - 16:00u:  Vervolg testwerkzaamheden
16:00u: Einde

De kosten voor deelname zijn € 89,50 per auto (= 1 persoon).
Uiteraard kunt u een vriend of kennis meenemen. De kosten hiervoor bedragen € 19,50.

Op deze dag worden maximaal 12 auto's toegelaten (en maximaal 2 personen per auto). Wees er dus snel bij, want vol = vol.

*let op: er worden geen auto's afgesteld of aangepast.

63
Cobra: algemene discussie / Nieuws van de KNAC
« Gepost op: januari 22, 2016, 16:44:00 pm »



Rechtbank: Milieuzone rammelt, maar mag wel blijven
KNAC OVERWEEGT GANG NAAR RAAD VAN STATE

Den Haag, 22 januari 2016 - Ondanks het feit dat de Rechtbank Utrecht heeft bepaald dat de milieuzone in het centrum van die stad nauwelijks effect heeft en de besluitvorming eromheen rammelt, blijft de zone voorlopig wel intact. Reden voor de KNAC om over vervolgstappen na te denken.

"Het was inderdaad een bijzondere uitspraak die we op 22 januari op ons bureau kregen", aldus directeur Peter Staal. "De Rechtbank deelde veel van onze bezwaren, maar zag uiteindelijk toch geen reden om dit Utrechtse fenomeen terug te draaien. Jammer natuurlijk. Toch ben ik positief, want feitelijk meldt de Rechtbank dat de milieuzone inderdaad slechts een marginaal effect heeft op de luchtkwaliteit in de binnenstad en dat de totstandkoming ervan nou niet bepaald een schoonheidsprijs verdiende. Dat strookt met onze mening dat er ook in die fase onzorgvuldig te werk is gegaan, met inmiddels vele duizenden onterechte boetes tot gevolg".

Vriendenclubs

Over de eventuele vervolgstappen die de KNAC gaat ondernemen wordt nu nagedacht. Peter Staal: "Wat ons nu te doen staat is de zaak eens even heel goed bekijken met onze achterban en de bij ons aangesloten Vriendenclubs, samen goed voor zo'n 50.000 liefhebbers van klassieke en nieuwe auto's. Voor hen doen we dit immers. Maar vanwege alle argumenten die nu ook door de Rechtbank zijn bevestigd, ligt een gang naar de Raad van State voor de hand. Ik bedoel: wij zijn als KNAC door de Rechtbank ontvankelijk verklaard, ons beroep is gegrond verklaard, het bestreden besluit van de gemeente Utrecht wordt door de Rechtbank vernietigd, maar de rechtsgevolgen daarvan, de milieuzone, blijft intact. Opmerkelijk".

Lange weg

Toen de KNAC startte met het verzet tegen de milieuzone, was reeds duidelijk dat er een lange weg te gaan zou zijn. Peter Staal: "Klopt. Maar het is nodig, want je ziet nu een wirwar aan regels in de diverse gemeenten, terwijl zo'n milieuzone ook nog eens weinig zin heeft. Maar we hebben sindsdien mooie resultaten geboekt. Eerst was daar al de motie van VVD-kamerlid Barbara Visser om het voor vrachtauto's bedoelde bord 'Milieuzone' niet uit te breiden naar personenauto's en nu ligt daar de uitspraak van de Rechtbank dat onze bezwaren terecht zijn. Kijk, dat opent perspectieven!"




64
Cobra Meetings / Opendagen Autosport company 19 & 20 december
« Gepost op: december 17, 2015, 18:51:49 pm »


Opbouw Opendagen 2015 van start!
A.s. zaterdag en zondag is het dan zo ver: de Opendagen 2015!
De deuren zijn geopend van 10 tot 17 uur. We zijn al druk aan de gang om de boel gezellig aan te kleden!

Wat u op de Opendagen 2015 o.a. kunt verwachten:
- Live testbank demonstraties
- 3.000 modelauto's van The Modelcar Company - ook te koop!
- Zet de snelste tijd neer op één van de twee race simulatoren
- Scala aan race- en rally auto's
- Van Laar Classic Cars, met diverse auto's aanwezig
- Slot racebaan en RC driften
- Dynamic Restyling - uitdeuken zonder spuiten
- Bas Roos Autosport, met diverse auto's en onderdelen
- Beta Gereedschappen met de demo-bus
- Reve Automaterialen - uw automaterialen grossier
- Baronierijders
- START Autosport Magazine
- Diverse prijzen te winnen
- AMT magazine

Tijdens deze Opendagen zijn er vele leuke prijzen te winnen en zijn er diverse mooie aanbiedingen!

Entree: gratis
Hapjes & drankjes: gratis

Openingstijden:
Zaterdag 19 december: 10:00 - 17:00uur
Zondag 20 december: 10:00 - 17:00uur

Tot ziens op de Opendagen bij The Autosport Company!
 
   Website
   E-mail
   Facebook

Copyright © *The Autosport Company B.V.*
Schutweg 25 - 5145 NP Waalwijk - +31 (0)416 560 382 * The Netherlands
www.autosportcompany.nl - info@autosportcompany.nl
* All rights reserved.





65
Cobra: algemene discussie / Vakantie EPS uitlaten
« Gepost op: december 12, 2015, 13:04:01 pm »
Binnengekomen bij de redactie ter kennisgeving.

Kiel-Windeweer, december 2015

Aan alle relaties van EPS Uitlaten en USA Engines!

It is that time of year again!
Sinterklaas heeft net de aftocht geblazen en commercieel gezien is het al weer kersttijd, al duurt het nog 2 week voordat het daadwerkelijk zover is.
Sinterklaas, Kerst en natuurlijk Oud & Nieuw: het zijn tradities! Net als ons eindejaarsbericht aan u: onze klanten, leveranciers en alle andere relaties. Een mooi moment om nog even terug te blikken op het afgelopen maanden en natuurlijk vooruit te kijken, want dat is waar we heen gaan! Of om “The first Rule of Italian driving” uit de Gumball Rally  (1976) te citeren:  “What’s behind me, it is not important!”  Maar wel leuk om even op terug te blikken!

Alle Haagse maatregelen om het autogebruik te ontmoedigen ten spijt: de OPEC en wie er nog meer aardolie uit de grond haalt beconcurreren mekaar om het leven met als resultaat dat olieprijzen mooi onder druk staan. Best prettig aan de pomp! En nu de gaskraan in Groningen langzaam wordt dichtgedraaid kunnen we zelfs weer na gaan denken over huisbrandolie. Maar dan moeten we eerst wel een paar deugdelijke roestvaststalen tanks  installeren zodat we de operatie tankslag –wie weet dat nog?-  straks niet hoeven te herhalen!

Contrastrijk.
Als je een beetje autoliefhebber bent en er staat ergens een Dodge Charger, een Audi R8 of en Ferrari F40, dan wordt je blik daar automatisch naar toegetrokken. Noem het magnetisme (alhoewel de R8 een aluminium body heeft), je kunt het gewoon niet negeren!
Als je daar ook “last” van hebt is onze werkplaats een soort bedevaartsoord. En wij kunnen het niet nalaten om daar foto’s van te maken en dan zie je de meest bijzondere auto’s gebroederlijk naast elkaar staan. Stelt u zich even voor:
-een knalgele Dodge Charger naast een helder oranje BMW E60 M5
-een 68’er Mustang naast een Chrysler PT Cruiser en een Opel C-Kadett Coupé
-een 57’er Ford F100 met een 460 CID 385 Series big block naast een 69’er Dodge Charger met 440 big block met stroker kit, goed voor 512 CID, of zeg maar ruim 8,3 liter
-een Porsche Cayman naast een Panamera S1 Turbo
-een Audi S1 naast een BWM 420i met daarnaast Audi A8 4.2 TDI
-een BMW E34 M5 naast Mercedes W124 500E
Ziet u het een beetje voor zich?
Kijk maar even op  onze facebookpagina EPSUitlaten
( Wilt u ons blijven volgen klik dan ook even op de vind ik leuk knop!
Als u naast beeld ook geluid wilt horen neem ook eens een kijkje op ons Youtube kanaal waarop inmiddels meer als 600 filmpjes staan www.youtube.com/epsuitlaten )

Projecten:
Een dubbel uitlaatsysteem lukt in verreweg de meeste gevallen binnen een dag, maar sommige klussen vergen wat meer tijd, trekken de aandacht en zijn steevast onderwerp van gesprek voor een ieder die hier binnen komt. Een paar voorbeelden:

Spaghetti!
Racen met klassiekers is en blijft leuk. Geen turbo, geen injectie, geen chiptuning maar ouderwetse “hardware” tuning. En dan ontkom je aan de uitlaatzijde niet aan een spaghettispruitstuk. En dat woord “spaghetti” mag je heel letterlijk nemen als het gaat om de BMW 2002: 4 buizen kronkelen om elkaar heen, er zit letterlijk geen stukje rechte buis in. We hebben nu 5 sets gemaakt, dus als u op het circuit wordt ingehaald door zo’n BMW 2002 weet u wat u te doen staat ……

Rappe Raptor!
Een Quad is eigenlijk niets anders dan een “toy for boys” ! De Yamaha Raptor 660 komt uit de fabriek met 47 pk. En dat op het geringe gewicht van een quad zorgen al voor aardige dynamiek. Maar het kan veel leuker! De R1 van Yamaha is goed voor 170 (!) pk. Als je zo’n R1 blok in een Raptor quad schroeft en daar in Kiel-Windeweer een bochtenset voor laat maken met de nadrukkelijk opdracht om niet al te veel aan demping te doen ben je verzekerd van sound & performance! Enige gevorderde rijvaardigheid is wel gewenst voor deze combinatie….

Q-code
Zeg “Q-code” en de liefhebbers van 70’er jaren Mustangs worden direct enthousiast. De “Q” staat in dit geval voor de 351 Cleveland 4V. De echte Ford-mannen weten nu precies waar het over gaat, maar voor het geval u meer een AMC, Chevrolet, Chrysler of Pontiac liefhebber bent even een klein stukje toelichting: 4V staat in dit geval voor de 4-poorts carburateur die af fabriek op deze motor werd geleverd. En om al die lucht en brandstof zo snel mogelijk in de verbrandingsruimtes te krijgen heeft de 351C-4V af fabriek inlaatpoorten én kleppen waar bijna een tennisbal doorheen past. We hadden zo’n 351C-4V bij onze motorenbouwer in Californië laten opbouwen met de opdracht om hem af te stellen op een testbank. Deze motor was net uit de container gelost toen we een telefoontje kregen uit Duitsland: of we ook een 351C-4V konden aanbieden. Geen probleem, uit voorraad leverbaar. Een beetje gekieteld, goed voor 400+ pk met dyno-uitdraai erbij. Onze Duitse klant kon de verleiding niet weerstaan, dus die motor mocht direct weer op transport!

Chevrilac?
Chevrolet en Cadillac, beiden van oorsprong Franse namen voor Amerikaanse automerken en beiden onderdeel van General Motors. Maar daar houdt de overeenkomst ook mee op, want daar waar Chevrolet de Amerikaanse “Volkswagen” is belichaamt Cadillac het topsegment van General motors.
Een Zweedse liefhebber bouwde een unieke Cruiser, half Chevrolet en half Cadillac. Motorisch was het een Chevrolet. En dan geen V8, maar zo’n oerdegelijke maar o zo saaie 6-cilinder lijnmotor. Dus heel veel show, maar weinig go!  Dat was toch niet helemaal naar de zin van de huidige Nederlandse eigenaar: er hoort gewoon een V8 in zo’n Cruiser. En dat waren we helemaal met hem eens!
De 6-cilinder  staat er inmiddels naast en wordt nu vervangen door een 350 High Output. Ook Chevrolet – of beter gezegd: GM performance-  maar goed voor “iets” meer pk’s en Newtonmeters!
En dat uiteraard met een bijpassende automaatbak en remmen.

Dagwaarde?
Minder ingrijpend, maar toch  het vermelden waard: Een Citroen C8 uit 2005 met een 3.0 V6 in het vooronder. Franse auto’s zitten beter dan je bankstel wordt wel eens gezegd, met daarbij de kanttekening dat je bankstel langer meegaat. Dat laatste valt best mee, maar voor uitlaat van deze C8 was het volkomen waar. En als je na 10 jaar de uitlaat van zo’n comfortabele zacht zoevende MPV wilt vervangen zou je bij meneer André een bedrag op tafel moeten leggen dat de dagwaarde van de auto overstijgt. “Zou”, want de uitlaat staat weliswaar in de prijslijst, maar er zit een levertijd op om u tegen te zeggen. Nu zullen wij de laatsten zijn om te stellen dat een handgemaakte RVS uitlaat goedkoop is, maar in dit geval was ons RVS handwerk stukken voordeliger dan het de stalen pijp van meneer André. Én omdat buis en dempers hier in ruime mate op de plank liggen viel de levertijd ook erg mee.

Normally Closed of Normally Open?
Die vraag is voor ons bijna aan de orde van de dag. En dan hebben we het over vacuüm gestuurde uitlaatkleppen. Stil als u het wil, maar met een druk op de knop vult u de Velsertunnel – of welke tunnel dan ook- met de harmonische klanken van uw 4-, 5,- 6- 8-, 10-, of 12-cilinder. En dat is maar goed ook, want  in zo’n tunnel doet je radio het toch niet zo goed.
(En natuurlijk kunnen we zo’n klep ook op een 2- of 3- cilinder monteren!)
“Normally Open” wil zeggen dat de klep in de ruststand open staat. Dus als je ’s ochtends je auto start hoef je niet op de toerenteller te kijken om te weten of hij loopt.  En bij Normally closed moet je dus eerst op het knopje drukken om te weten of je toerenteller niet zomaar uitslaat (je weet het maar nooit met die digitale dashboards, er wordt tegenwoordig nogal wat gesjoemeld met software …..)

En volgend jaar?
We hebben onlangs een 40-voets-container vol motoren gelost. En alsof zo moet zijn: op dezelfde dag kwam ook een vrachtauto vol buis uit Italië binnen. Dus voorlopig hebben we voldoende materiaal op voorraad.
Ook in 2016 bent U welkom voor alle leuke, snelle, klassieke, bijzondere, originele, eenvoudige, complexe en anderszins interessante klussen en projecten!

Maar nu eerst kerstvakantie!
Nog een week te gaan. Zaterdag 19 december is alweer onze laatste werkdag van 2015!
Twee weken lang  genieten van de kerstvakantie en hopelijk een beetje schaatsen en sneeuwballen gooien om op 5 januari weer vol energie aan de slag te gaan.
En natuurlijk wensen we u ook fantastische kerstdagen en een zeer voorspoedig 2016!
En mocht u onder de kerstboom een leuk idee krijgen, stuur ons dan een mailtje. Dan gaan we daar in 2016 een mooi voorstel voor maken!

Met vriendelijke groet,
EPS Uitlaten BV &  USA Engines BV
Roelf de Haan

EPS UITLATEN BV                        USA ENGINES BV
Nieuwe Compagnie 23                  Nieuwe Compagnie 23
9605 PX Kiel-Windeweer (NL)       9605 PX Kiel-Windeweer (NL)

T +31(0)598-350.335                     T +31(0)598-350.330
F +31(0)598-320.402                     F +31(0)598-320.402
E info@uitlaten.com                        E info@usa-engines.com
W www.uitlaten.com                        W www.usa-engines.com

KvK Groningen nr. 02088945       KvK Groningen nr. 02088946
BTW nr.: NL 8144.43.266.B01       BTW nr.: NL 8144.43.588.B01


*****************ENGLISH SUMMARY*********************
EPS Uitlaten and USA Engines will be closed for Christmas Holidays from December 20th until and including January 4th.
We wish everybody a very Merry Christmas and a prosperous 2016!




66
Cobra: algemene discussie / Lidmaatschap KNAC en FEHAC
« Gepost op: december 12, 2015, 12:48:45 pm »
Geachte clubleden,
Er is vaker over gesproken, maar nu hebben we als bestuur de knoop doorgehakt en is de Cobraclub Nederland lidgeworden van de KNAC. Hierover staat in de komende Papersnake meer. Ook hebben we het lidmaatschap van de FEHAC aan gevraagd. Dit kan nu omdat we een groot aantal klassiekers in de club hebben. Afgelopen woensdag  9 december heb ik de algemene ledenvergadering van de FEHAC bijgewoond. Daar heb ik een presentatie gegeven gemaakt door Ad onze penningmeester, en de cobraclub voorgesteld aan de leden. In de stemming is de Cobraclub aangenomen als lid. Hierover meer in de eerste Papersnake van 2016. Dit is een belangrijke stap om onze Oldtimer hobby voor de toekomst te waarborgen en betaalbaar te houden. Deze twee organisaties blijven in gesprek met de overheid, en dat moeten we steunen.

67
Cobra: algemene discussie / Kamervragen motorrijtuigenbelasting oldtimers
« Gepost op: oktober 07, 2015, 19:17:12 pm »
Hallo allemaal ik wilde het volgende onder jullie aandacht brengen. Het is waarschijnlijk niet voor iedereen van toepassing maar vaak hebben we naast onze cobra ook nog een andere hobby auto. Dit is een email die van de FEHAC ontvangen is. In de bijlage staat ook de link van de te versturen
 email.


BELANGRIJK! DIT BERICHT METEEN LEZEN EN DIRECT ACTIE ONDERNEMEN!

 

De discussie rond de motorrijtuigenbelasting (MRB) voor oldtimers lijkt al zo lang achter de rug, maar nog steeds is er naar de mening van de FEHAC een aantal pijnpunten dat moet worden opgelost. Toch leek tot voor kort niemand bereid om zich samen met de FEHAC sterk te maken voor een oplossing.

 

Slechts CDA Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt heeft naar ons geluisterd en heeft inmiddels kans gezien om de ‘rafelrandjes’ van de MRB op de politieke agenda te krijgen. Maandag 12 oktober zal het onderwerp in de Vaste Commissie voor Financiën worden behandeld. Omtzigt heeft een aantal heel sterke argumenten om aan te tonen dat de MRB voor oldtimers een aantal  onrechtvaardige kanten heeft, en dat daar nu, ja NU iets aan gedaan moet worden.

 

Daarbij heeft Omtzigt zeker steun verdiend. Wij zullen als FEHAC vóór de zitting van de Kamercommissie een petitie aanbieden. Een kleine FEHAC delegatie, met enkele oldtimers, wordt maandag op het Binnenhof ontvangen.

 

Wij pleiten niet voor algehele afschaffing van de MRB voor oldtimers, en ook de 120 euro regeling staat niet ter discussie. Dat is een gelopen race en verder verzet daartegen stuit op weerstand.

 

Deze actie is voor degenen die een diesel of LPG gestookte klassieke auto hebben en slechts sporadisch rijden. Zij zijn immers buitengewoon zwaar getroffen en hebben vaak hun voertuig moeten verkopen of schorsen. Hen proberen we te helpen. Herkent u zichzelf in de naar ons idee onterecht getroffen groep, dan doen we een dringend verzoek op u om nu actie te ondernemen. Het is immers ongehoord dat er  verzamelaarsvoertuigen zijn, die slechts 1.500 km per jaar rijden en soms meer dan € 2.000,00 aan MRB moeten ophoesten. Voor die mensen heeft de FEHAC, in overleg met de heer Omtzigt bijgaande brief opgesteld.

 

De brief – of beter e-mail - kan gemakkelijk aan uw persoonlijke situatie worden aangepast en worden opgestuurd aan de Tweede Kamer. Het is van groot belang dat hiervan MASSAAL gebruik gemaakt zal worden. Het doel is belangrijk, en dit is waarschijnlijk de laatste mogelijkheid.

 

Stuur uw email aub naar één van de onderstaande leden van de Vaste 2e Kamer commissie Financiën, naar uw eigen keuze:

 
Dijck, A.P.C. van (PVV)    t.vdijck@tweedekamer.nl
Neppérus, H. (VVD)    h.nepperus@tweedekamer.nl
Thieme, M.L. (PvdD)    marianne.thieme@tweedekamer.nl
Bashir, F. (SP)    f.bashir@tweedekamer.nl
Vos, M.L. (PvdA)    m.vos@tweedekamer.nl
Harbers, M.G.J. (VVD)    m.harbers@tweedekamer.nl
Bruins Slot, H.G.J. (CDA)    h.bruinsslot@tweedekamer.nl
Dijkgraaf, E. (SGP)    e.dijkgraaf@tweedekamer.nl
Dikkers, S.W. (PvdA)    s.dikkers@tweedekamer.nl
Groot, V.A. (PvdA)    e.groot@tweedekamer.nl
Koolmees, W. (D66)    w.koolmees@tweedekamer.nl
Vliet, R.A. van (Van Vliet)    r.vvliet@tweedekamer.nl
Ziengs, E. (VVD)    e.ziengs@tweedekamer.nl
Schouten, C.J. (CU)    c.schouten@tweedekamer.nl
Klein, N.P.M. (Klein)    n.klein@tweedekamer.nl
Duisenberg, P.J. (VVD)    p.duisenberg@tweedekamer.nl
Kerstens, J.W.M. (PvdA)    j.kerstens@tweedekamer.nl
Merkies, A.Z. (SP)    a.merkies@tweedekamer.nl
Nijboer, H. (PvdA)    h.nijboer@tweedekamer.nl
Weyenberg, S.P.R.A. van (D66)    s.vweyenberg@tweedekamer.nl
Wout, B. van 't (VVD)    b.vtwout@tweedekamer.nl
Linde, R.E. van der (VVD)      r.vdlinde@tweedekamer.nl
Vries, A. de (VVD)    aukjedevries@tweedekamer.nl
Grashoff, H.J. (GL)        r.grashoff@tweedekamer.nl
Vermue, J.G.P. (PvdA)    j.vermue@tweedekamer.nl

 

In de bijlage staat alle informatie.

 

Hartelijk dank voor uw medewerking en bijdrage aan een mogelijke oplossing!

 

Nota bene:

 

Door de oorspronkelijke motivering van de MRB - maatregel worden wij bij het gebruiken van onze voertuigen ten onrechte beschuldigd van het verslechteren van de luchtkwaliteit. Niet alleen door de weinige kilometers die wij met onze oldtimers afleggen, maar ook nu zeer recent is gebleken en breeduit in de media uitgemeten, dat de werkelijke verschillen in emissies met 'moderne' voertuigen beduidend kleiner zijn en soms in het geheel niet bestaan. Voor dat aspect zullen wij ons zeer binnenkort opnieuw tot de 2e Kamer wenden.

 

 Geacht Kamerlid

 

 

Bezoek ook eens onze website: fehac.nl
      
            
 

68
Cobra: algemene discussie / Copy gezocht
« Gepost op: januari 27, 2015, 22:07:36 pm »
Beste leden, wij zoeken nog steeds copy voor de Paper-Snake. We zoeken allerlei verhalen en het liefst ook met foto's. Heb je een tip voor een medebouwer of een goede modificatie. Een duidelijk technisch verhaal. Ook een leuk artikel met de cobra of Shelby in de hoofdrol is welkom. Stuur het op naar redactie@cobraclub.nl .  Alvast bedankt, met vriendelijke groet Mark

69
Totally Dax / softtop europa spares
« Gepost op: januari 07, 2015, 13:47:48 pm »
Via deze weg wil ik iedereen zeker met een Dax waarschuwen. Ik heb een soft-top met in rits ruitjes besteld bij Europa Spares in England. Deze blijkt totaal niet te passen. Zeker de uitvoering met 2 enkele rolbeugels met derde poot. Maar ook de standard Dax lay-out van de tenax fasters komt niet overeen met de haalbaarheid van de softtop. Het dak is te klein en de inritsruitjes zijn te groot zodat je rits ergens achter op het acherscherm zit. Als je na veel gezeur en stijfheid van hun kant de soft-top terug mag sturen omdat je er gewoon niets mee kunt, dan bereken ze 25% restocking charge. Bij een compleet dak met retourkosten, schiet je er ongeveer €300 bij in. Het dak wat zij nu op voorraad hebben is mijn oude dak, dit gaat nooit passen. Doe er uw voordeel mee.

70
Totally Dax / Achterveren Dax de dion
« Gepost op: november 23, 2014, 17:35:22 pm »
Even een vraag. Is er iemand die met de veren van de achterkant van een dax de dion  ervaring heeft. Ik heb er nu 12inch 275lb veren onder zitten maar ik vind deze te slap. Ik heb ze nu flink aan gedraaid en dan vind ik de wagen te hoog staan, maar mijn banden lopen constant aan. Zeker met een volle tank en met twee personen in de auto. Ik vind het lastig in te schatten of ik voor 300lb of meer moet gaan. Gr Mark     

71
The Cobra shop is open / Nieuwe softtop met inritsruitjes
« Gepost op: november 07, 2014, 11:38:36 am »
Te koop een nieuwe softtop met inritsruitjes kleur zwart van europaspares. Erg mooie kwaliteit. Ik heb deze besteld voor een Dax. Hij past alleen niet op een body met 2 enkele rolbeugels met derde poot. Dan haalt deze kap het net niet tot de deurnaad. Hij zal ook niet op een Pilgrim passen. Ik ga deze maandag terug sturen. Dus als ik iemand hiermee blij kan maken. Het is mogelijk om alleen kap met supportframe of helemaal compleet over te nemen. Groet Mark

72
The Cobra shop is open / Gevraagt schokdempers met veren voor dax met jaguar assen
« Gepost op: augustus 26, 2011, 21:17:13 pm »
Wie heeft nog een setje schokdempers met veren voor een dax met jaguar assen.Voor en achter. B.V spax of intrax. groet mark Ik ben te berijken op markvanbroekhoven@tele2.nl of 0485478141,

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]