Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - dickv6

Pagina's: [1] 2 3 ... 15
1
Voorstellen / Re: Voorstellen Dave.
« Gepost op: oktober 09, 2023, 15:06:31 pm »
Hallo Dave,
Welkom.
De bouw van een Cobra is niet het grootste probleem.
Wel het verkrijgen van een NL kenteken.
Zou je nu aan de bouw van een Cobra beginnen dan moet je op de DAG van de RDW keuring voldoen aan de dan geldende geluidseisen (minder dan 74 DB ??!!) en emissie voorwaarden (dus katalysator etc etc) wat betekent een nieuwe motorblok (van dat jaar !!) plus alle emissie onderdelen.

Mijn advies zoek een 2e hands MET geldig NL kenteken en pas die aan, aan jou eigen wensen.

Succes !

Mvg, Dick.

2
Pilgrims Place / Re: Cobra Pilgrim TR8 V8 - Hitte uitlaatcollectoren
« Gepost op: oktober 02, 2023, 15:57:18 pm »
Hi Koen,

Ik heb zelf ook een Pilgrim Sumo mkIII.
Hoe dan ook de kabelbomen lopen bij mij allemaal over de bovenste chassis balk dus onder de polyester GRP huid.
Vandaar gaat er bedrading naar het blok.
Tbv de injectie gaat er een kabelboompje via de bovenste chassis balk voorlangs en gaat in de V van het blok naar binnen.
De kabelboom op de foto, onderaan bij de uitlaatcollector is vragen om problemen !!

Degene die de koppelingsleiding door de uitlaatcollector heeft aangebracht wil zeker 100% in de problemen komen. Er is vast een veel betere oplossing.
Datzelfde geldt voor de remleidingen.
Die voer je direct naar beneden zo ver mogelijk weg van de uitlaat collector.

Ik zou op jou werkzaamheden geen garantie geven bij zoveel gepruts door anderen.

My 2 cents.

Succes.
MVG, Dick.

3
Voorstellen / Re: Steven - Dax Cobra - Chevy 350
« Gepost op: september 26, 2023, 16:08:41 pm »
WELKOM !

4
Voorstellen / Re: Terug van weggeweest
« Gepost op: september 26, 2023, 16:05:49 pm »
Martijn,

In 1992 op kenteken gezet,
Dan vermoed ik dat het een mkII is en niet de mkIII die ik heb.
Zie foto van een MKIII frame, blok met dynamo, motorblok in motorruim en mkIII chassis

Succes !

5
Voorstellen / Re: Hello.....I'm back!!
« Gepost op: september 26, 2023, 15:37:28 pm »
Hi Martijn,
Het goede nieuws een Ford V6 2.9 Cosworth (BOA) blok past zonder problemen.
Ik rijd er zelf al jaren in rond.
Probleem is wel de dynamo => dat een kleine zijn bv Brise Denso  4Si-50   
Die zit bij mij (links) onder ter hoogte van krukas poelie.
Verder kan ik je het motormanagement van Kronenburg (MD35) aanraden.
Ik heb nog standaard Ford EEC-IV 1GAA motormanagement liggen maar dan heb je ook een EDIS6 nodig.
Heb je vragen stel ze aan dick@dickvesters.com

Succes !

6
Cobra: algemene discussie / Re: Benzineprijs 98 veel duurder
« Gepost op: juni 28, 2022, 16:07:46 pm »
Hi Petrol heads,

Wat ik heb kunnen achterhalen via internet :
- Euro 95 en 98 bestaan allebei uit een mix van octaan en heptaan. Euro 95 bevat 95 procent octaan – vandaar dus de naam – en 5 procent heptaan. Tank je euro 98, dan draait je motor op een mengsel van 98 procent octaan en 2 procent hectaan.
Dus 3% meer octaan ! En dat kost extra geld,
Daarnaast verhogen de toevoegingen de prijs van de V-Power, maar zoveel ??
- Heeft V-Power nut?
Het zal je niet verbazen dat je motor daar een heel stuk blijer van wordt. Afgezien daarvan heeft Shell V-Power Benzine ook drie keer meer wrijvingsverminderende moleculen en een hoger octaangetal van minimaal 98 in plaats van 95. Ook dat helpt de prestaties van de motor en de efficiënte nog verder te verbeteren.
Van deze benzine is de houdbaarheid voor drie jaar gegarandeerd ==> belangrijk.
- Kun je E10 en E5 door elkaar tanken?
Het is niet de bedoeling dat je deze twee door elkaar mengt, maar wanneer het een keer per ongeluk gebeurd dan is er geen man overboord. Dus heel af en toe E5 en E10 mengen kan niet direct kwaad.

Cobra groet,  Dick.

7
Cobra Meetings / Re: ECM 2022 – Vrijdag 24 Juni ~ Zondag 26 Juni 2022
« Gepost op: december 28, 2021, 13:58:48 pm »
Rocco,
Het is allemaal erg verwarrend !

Ik denk, maar weet het niet zeker, dat ik dat gedaan heb.

Gaarne duidelijke instructies.

Cobra groet,  Dick

8
Cobra Meetings / Re: ECM 2022 – Vrijdag 24 Juni ~ Zondag 26 Juni 2022
« Gepost op: december 26, 2021, 13:41:31 pm »
NH Maastricht hotel geboekt van 22/6 tot 27/6.

Laat de ECM2022 maar komen  ;D

Cobra groet, Dick.

9
Voorstellen / Re: Goedemorgen allemaal
« Gepost op: november 24, 2021, 13:36:49 pm »
Hallo Wouter,
Welkom !

Er zit veel knowhow in de club dus daar ga jij zeker plezier aan beleven.
Trouwens ook aan de club events en niet te vergeten de ECM (Europese Cobra Meetings) !

Cobra groet,  Dick.

10
The Cobra shop is open / Re: Ford Cosworth
« Gepost op: september 16, 2021, 15:53:41 pm »
Hi Frank,
Ik heb alles al dubbel !  8)

Mvg, Dick

11
Algemene techniek / Re: Ervaring met Omex 710
« Gepost op: juli 25, 2021, 14:28:04 pm »
Hi Rocco,

Vergeet ik te melden dat na alle instellingen en veranderingen in mijn KMS MD35 ik met de Cobra op de rollenbank heb gestaan (Autosport Waalwijk) en zodoende heb kunnen nagaan of ik wel goed bezig geweest ben.
Gelukkig we.l maar ik heb later nog de nodige kleine wijzigingen doorgevoerd.

Nvg, Dick.

12
Algemene techniek / Re: Ervaring met Omex 710
« Gepost op: juli 25, 2021, 14:22:31 pm »
Hi Rocco,

Ik gebruik zelf Kronenburg KMS MD35.
Ik het manual van de Omex 710 doorgeworsteld.
Het is een stuk moeilijker om Omex 710 te configureren dan KMS MD35 met name doordat het manual, in mijn ogen, niet erg helder is (bv geen voorbeelden en echte aanwijzingen) voor 'leken' zoals wij.
En tot mijn verbazing kan je met Omex 710 het blok niet aansturen op AFR waarden dat betekent dat jouw benzine inspuit waarden voor iedere helft van het blok spot on moeten zijn.
Je moet het blok dus laten afstellen door een specialist op de rollenbank !

Voorwaarden om Omex 710 te programmeren zijn:
- Het manual GRONDIG bestuderen en snappen wat jij wilt en wat jij moet doen
- Weten wat voor jouw blok de max voorontsteking is, de idle ontsteking, de sensor waarden, injector waarden, coil waarden, etc.
- Afstellen koude start is belangrijk en vaak moeilijk (veel proberen); afstellen transient condities (acceleratie) lastig maar belangrijk, afstellen idle is vaak lastig (veel proberen) om dat goed te krijgen, het goed afstellen van de advanced timing tabel en VE (fuel) tabellen is een kunst op zich.
Ik weet nu, na 3 jaar studie en uitproberen, aan welke knoppen ik moet draaien en dank zij mijn KMS MD35 ingebouwde automatismen en helder manual. Maar ik kan zomaar mijn blok in de soep draaien als ik echte fouten maak !

Succes !
Mvg,  Dick.

13
Cobra Meetings / Re: ECM 2022 - Nederland
« Gepost op: juni 05, 2021, 13:09:20 pm »
Jammer dat Oostenrijk weer niet door kon gaan, misschien 2023 ??

Uiteraard komen wij in de NL editie naar ons geliefde Limburg  :D

Dick & Marion

14
Het Cobra café / Re: Winterslaap
« Gepost op: april 06, 2021, 14:25:49 pm »
Ook ik heb niet stil gezeten tijdens de winter.
- Ik heb eindelijk mijn Cobra boek (130 blz) over mijn Cobra af.
   Hierin staan niet alleen alle technische (bouw) zaken maar ook alle aanpassingen van de laatste 20 jaar.
- In het najaar nieuwe achterbanden erop laten zetten (Vitour Galaxy G/T - 255/60/R15 V)

En natuurlijk weer het nodige sleutelwerk.
Helaas kan ik dat niet zelf meer, maar met mijn vaste sleutel hulp Tim hebben wij:

- Olie lekkage carterpan (al 3 jaar) => carterpan eronderuit daarna zeer zorgvuldig nieuwe pakkingen plus vloeibare
  pakking erop. Zit erop. Nieuwe olie plus filter en geen druppel olie lekkage meer.
- V snaar piepte bij starten => v-snaar iets strakker gezet
- Koelvloeistof lekkage => bleek lekkende afdichtdop => nieuwe afdichtdop gekocht en erop => nieuwe
   koelvloeistof => geen lekkage meer
- motorsteunen versleten (haarscheurtjes en ingezakt) => nieuwe andere gekocht => pasten niet !! => weer
  andere nieuwe gekocht (van Opel Omega !!) => waren 1 cm hoger maar gelukkig pasten net => opgelost
- 1 van de claxons kapot => nieuwe set gekocht => met veel moeite erop gezet (je kan er alleen bij met Japanse
  handjes (die van Tim zijn maatje kolenschoppen) => als ik nu claxonneer hoor je dat 1 straat verder ook !
- Mistlampen verroest => nieuwe RVS set gekocht met dagrijverlichting => gemonteerd inclusief schakelaar om
  dagrijverlichting uit te zetten voor APK
- Starten plus Stationair toerental al jaren een probleem => 3 middagen achter mijn computer om Start-up tabel en
  de Stationair tabel plus Idle control (extra lucht erbij) aan te passen => Nieuwe gegevens in mijn KMS
  motormanagement geladen => Start nu goed en loopt keurig 750 - 800 toeren stationair bij alle temperaturen.

Nu klaar om tochten, ECM, etc. te maken.
Dus laat maar komen die zomer.

Cobra groet,  Dick

15
Voorstellen / Re: Nieuwe deelnemer
« Gepost op: januari 07, 2021, 16:26:36 pm »
Hi Arjan,

Welkom.
Stel je vragen in het deel "Pilgrim Place".
Er is heel veel kennis aanwezig mbt Pilgrim Sumo mkII en mkIII.

Velgen ?
De meeste Cobra leden kopen die bij Image in UK.
Let op, wel de juiste ET maat vermelden; anders bellen (zij hebben veel aan Pilgrim Cobra's geleverd).
Deze velgen zijn niet goedkoop !
https://www.imagewheels.co.uk/

Succes.
Cobra groet,  Dick

Pagina's: [1] 2 3 ... 15