Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - buttonics

Pagina's: [1] 2 3 ... 5
1
Algemene techniek / Motorkap sluiting
« Gepost op: oktober 02, 2020, 17:46:04 pm »
Hoi,

Ik heb nu van die mooie chromen hendels om m'n motorkap af te sluiten. Dit voelt niet erg degelijk aan en ik heb al verschillende malen meegemaakt dat een monteur ze bijna rond draait om ze vast te zetten met als gevolg dat de schroeven er bijna uitgetrokken worden of alles scheef zit!
Ik zat even te kijken naar alternatieven. Heeft iemand ervaringen/foto's met de onderstaande sluitingen :

https://www.aerocatch.com/

https://www.quik-latch.com/quik-latch-shelby-cobra.html

Gr.

2
Algemene techniek / Ervaring met Dot3/4 remvloeistof
« Gepost op: juli 15, 2020, 10:17:05 am »
Hoi,

Er bestaat tegenwoordig (misschien wel al langer) dot 3/4 remvloeistof. Dit is compatible met dot 3 maar heeft de eigenschappen van dot 4 voor zover ik het begrijp.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit zondermeer te gebruiken in een remsysteem dat geschikt is voor dot 4? Tast het de rubbers niet aan?

Richard

3
Algemene techniek / Remslangen op maat gezocht
« Gepost op: mei 31, 2020, 21:08:14 pm »
HOoi,

Ik moet een paar nieuwe rubberen remslangen hebben, vanaf de remleiding naar de remklauw.
Weet iemand een adresje waar ik die op maat kan laten maken?

Thanks

4
Hoi.

Ik zoek de oorzaak van onderstaand probleem (zie ook bijgevoegde video's). Het lijkt op een koppelingsprobleem, maar het vermogen/koppel lijkt ook af te nemen.

Meestal trekt de cobra goed op vanuit stilstand. Redelijk soepel, maar altijd wel met iets gas bijgeven. Is de hele aandrijflijn echter goed op temperatuur, dan staat ie regelmatig te 'bokken/klapperen' bij het optrekken. Ook veel gas geven helpt niet. Oplossing is dan om bij beetjes wat snelheid te winnen, zonder de koppeling te ver te laten opkomen, totdat je voldoende snelheid hebt om de koppeling helemaal op te laten komen. Andere versnellingen gaan vervolgens goed. Volgens mij gaat de achteruit op zo'n moment ook niet helemaal lekker.

Wat kan dit zijn? vette platen lijkt me niet want dan zou ie (koppeling) gaan slippen en dat doet ie niet.

https://buttonics.stackstorage.com/s/D2guGbONW7otC5x
https://buttonics.stackstorage.com/s/9ONbfNzvvhZewY8

Groeten Richard

5
Het Cobra café / Ride-On ervaring
« Gepost op: mei 21, 2019, 19:42:02 pm »
Ik kwam vandaag een artikeltje tegen over een nieuw? wondermiddel, Ride-on. Aangezien de meeste van ons geen reservewiel bij zich heeft maar hooguit een reparatie (spuitbus) setje is dit misschien iets om lekke banden te voorkomen (en te balanceren, te koelen etc).

Heeft iemand hier ervaring mee? het klinkt een beetje als een telsell  ;) product.

https://www.ride-on.com/nl/support/bandensoorten/auto-formule

6
Algemene techniek / Speling in kruiskoppelingen aandrijfas
« Gepost op: november 29, 2018, 18:50:59 pm »
Ik merkte gisteren dat zowel de voorste als de achterste kruiskoppeling van mijn aandrijfas (pilgrim) wat speling heeft. Ik kan de as iets draaien tov de flens.
Hoeveel speling mag er in de kruiskoppelingen zitten?

7
Pilgrims Place / Beste bandenmaat Pilgrim mk3
« Gepost op: november 22, 2018, 12:56:53 pm »
Ik ga in het voorjaar nieuwe bandjes aanschaffen voor de cobra. De huidige zijn ruim over de 10++ jaar en aan vervanging toe. Welke maten hebben jullie onder een Pilgrim (mk3) liggen? Ik heb wel al wat rondgekeken op het forum maar op basis daarvan nog geen definitieve keuze kunnen maken.
Ik heb nu voor 205/60-R15 en achter 255/60-R15. Op zich prima, maar ik heb toch wel wat issues.

255 is wel lekker dik achter, maar daardoor staat ie ook wel wat hoog.
205 voor is een beetje iel.

Voorlopig denk ik aan 245 achter (iets lager) en 215 voor (iets hoger).



8
Algemene techniek / Maximum leeftijd banden
« Gepost op: oktober 13, 2018, 18:25:13 pm »
Het zal vast wel al ergens staan, maar ik kon het niet vinden op het forum. Maar wanneer, welke leeftijd (van de band) zouden jullie ze vervangen?
Op het alleswetende internet vindt ik van 6 tot 10 jaar. Daarna wordt de band onveilig.

Ik heb nog zoveel profiel op de banden zitten dat ik er makkelijk nog 10 jaar mee door kan rijden.

9
Algemene techniek / Hoeveel warmte kunnen borgmoeren hebben?
« Gepost op: juli 12, 2018, 19:30:34 pm »
Ff vraagje,

Kan ik een waterpomp met nyloc borgmoeren aan het motorblok schroeven of wordt dat te warm? Anders ga ik veerringen met een normale moer gebruiken.

Groeten Richard

10
Pilgrims Place / Handremkabel Pilgrim
« Gepost op: juni 26, 2018, 12:29:56 pm »
Hoi,

Vorige week tijdens onze vakantie (Niet ECM maar wel in de buurt) is m'n handremkabel behoorlijk beschadigd en ik wil een nieuwe monteren. In een ander draadje heb ik al gelezen dat ik deze eenvoudig bij Pilgrim uk kan bestellen (£30 + verzendkosten wordt dit bijna €100). Volgens mij is dit een ingekorte versie van de Scorpio/Sierra kabel.

Is dat inkorten ook zelf te doen? Waarschijnlijk heb ik de kabel dan sneller in huis en een stuk goedkoper.

Groeten Richard

11
Pilgrims Place / Differentieel beugel rubberen bussen vervangen
« Gepost op: december 14, 2016, 20:06:29 pm »
Op zoek naar een vreemde kraak heb ik het diff er onderuit gehaald. Met het diff er onderuit voelde meteen ik dat de beugel (waar het diff in hangt) redelijk los aan het chassis "bungel". Met de hand kreeg ik het voor elkaar dat ik met het metaal van de beugel tegen het chassis aan te schuren. Normaal moet de beugel stabiel in 2 rubberen bussen hangen, maar de bussen zitten los in de beugel!

Normaal gesproken moeten de bussen volgens mij in de beugel geperst worden. Ik kon ze er nu makkelijk met de hand uitdrukken. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Weet iemand een adresje in Nederland waar ik die bussen kan krijgen?



12
Algemene techniek / Differentieel preventief onderhoud
« Gepost op: december 14, 2016, 19:59:46 pm »
In de zoektocht naar een kraak/knarsen ergens rond het differentieel heb ik het diff er onderuit gehaald. Het differentieel voelt met het handje nog goed aan, geen voelbare speling en draait soepel (wel zwaar, maar dat komt waarschijnlijk door koude olie).

Vraag, is het verstandig om het diff, nu het er toch onderuit ligt, hem preventief te onderhouden? ff verse olie, pakkingen etc.? Ik denk dat ie er zo'n 15 á 20 jaar onder zit.

Het lijkt erop dat de kraak uit de ophangbeugel komt, maar daarvoor volgt een ander topic.

13
Cobra: algemene discussie / Ervaring met rijvaardigheid/antislip cursus
« Gepost op: april 12, 2016, 10:33:25 am »
Hoi,

Binnenkort gaan we een rijvaardigheids training doen in Rosmalen. Ik twijfel of ik dit met de cobra of met m'n 'gewone' auto ga doen. Heeft iemand ervaring met deze training en is dit te doen met een cobra. Het gaat mij dan vooral om het 'beregenen' van de baan. Een beetje nat worden vindt ik (en de cobra) niet erg, maar ik heb geen zin om achteraf te gaan hozen of met een regenpak te gaan rijden.

Groeten Buttonics

14
Algemene techniek / Isspro oliedrukmeter problemen
« Gepost op: augustus 09, 2015, 14:47:32 pm »
Hoi,

Sinds een tijdje (sinds ECM Inzell  :-[) heeft mijn oliedrukmeter wat kuren. Hij geeft netjes de oliedruk aan totdat de motor goed warm wordt. Bij laag toerental begint de meter heen en weer te swiepen van 0 naar de normale stand. Wordt ie echt warm, dan geeft ie pas boven een paar duizend toeren weer normale oliedruk aan.
Wat kam de oorzaak zijn?

Hij lijkt niet 100% aan massa te liggen, iets van 0,4 ohm oid.
Kan de spanning te laag worden waardoor de meter niet meer goed werkt? Omdat het begint bij een laag toerental.
Heb ik echt te weinig oliedruk als de motor warm wordt  :(

Thanks

15
Algemene techniek / Benzine wordt erg warm
« Gepost op: november 09, 2014, 12:38:45 pm »
Vorig jaar heb ik een nieuwe alu tank geplaatst met een nieuwe interne pomp. Het valt me op dat de tank erg warm tot heet wordt waarschijnlijk omdat de benzine heet wordt. Is dit normaal en wat kan de oorzaak zijn?
-De pomp wordt waarschijnlijk gekoeld door de benzine. na verloop van tijd zal hierdoor de benzine warmer worden.
-De benzine gaat naar en komt retour van de motor en loop voor een groot deel parallel aan de uitlaat, wel met hitte schildjes daar waar ze dicht bij elkaar komen.

Moet ik hier wat aan doen, extra koeling oid?

Pagina's: [1] 2 3 ... 5