Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - RonSon

Pagina's: [1]
1
Algemene techniek / "Ruitenwissersysteem" van LHD naar RHD aanpassen.
« Gepost op: februari 12, 2020, 11:34:25 am »
L.S.
Tijden heb ik er over gedaan om info te krijgen hoe ik het "ruitenwissersysteem"van LHD naar rHD kon omzetten.
Het verplaatsen van de motor naar de rechterzijde was hier geen ptie.
Toevallig keek ik in de catalogie van de Birtse firma: Car Builder Solutions.
Aldaar zag ik dat men o.a. Gear for Wiper Kits van verschillende graden verkocht.
(Ook erg handig voor de Cobra. Door een grotere graden gear te plaatsen, neemt de ruitenwisserarm een veel
groter oppervlake mee. Heb nu zelf een 130 graden Gear geplaatst)
Hierop contact opgenomen met de firma.
Uitermate vriendelijke, vakkundige en behulpzame mensen.
En ! Men gaf mij een tweetal video links waar in men stap voor stap aangeeft hoe je dit vraagstuk kon oplossen.
De links zijn:


Bleek dus een uiteindelijke aanpassing te zijn die opzich zelf drie sekonden duurde.
Succes.
Ronson. (Heb je vragen hierover, graag een PM)

2
The Cobra shop is open / Foto's kap/zijruiten
« Gepost op: oktober 27, 2018, 12:07:03 pm »
L.S.

Ik ben in het bezit van een AK 427 Cobra (Nitrade Hengelo OV)
Via de AK fabriek in Engeland, ben ik in het bezit gekomen van een  “prefab kap en prefab zijruiten”.
Deze kap en zijruiten zijn dus niet geheel afgemaakt/afgewerkt, waardoor mijn kapmaker de kap en de zijruiten exact op maat kan maken.
(De AK fabriek kan natuurlijk ook een kap/zijruiten maken en deze plaatsen, maar men gaf aan de Cobra minimaal 5 werkdagen nodig te hebben om dit te kunnen doen. Dit is  voor mij geen optie)

Is iemand in het bezit van een dergelijke kap/zijruiten van de AK fabriek? (Nitrade
Hengelo OV)

Ik zou graag foto’s hiervan willen hebben om de kap/zijruiten goed te kunnen laten maken.
Helaas kan de AK fabriek die niet leveren, daar men het maken hiervan uitbesteed en men momenteel geen vraag hierna heeft.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan hoor ik dit graag via een persoonlijk berichtje.

Met een vriendelijke groet,
Ron Sonntag

3
The Cobra shop is open / Kuipstoelen te koop gevraagd.
« Gepost op: oktober 27, 2018, 11:52:32 am »
L.S.

Ik ben opzoek naar een paar kuipstoelen voor mijn AK 427 Cobra. (Nitrade Cobra)
Momenteel zitten er Kuipstoelen in van glasvezel. Ze zitten vast, dus zonder verstelbare rails. Ik vind deze glasvezel stoelen
echter te "slap/instabiel".
De maten zijn rug 47cm breed; 62cm hoog/ zitting 44cm breed.

Daarom ben ik op zoek naar een paar stevige kuipstoelen (echter zonder hoofdsteun) van een stevig materiaal
waaronder je een verstelbare rail kunt bevestigen. (rails heb ik al)


Ze mogen ook schade hebben, daar ze toch opnieuw bekleed worden.
De stoel mag echter niet te breed zijn daar hij anders niet te verstellen is.

Met een vriendelijke groet,
Ron.

4
Algemene techniek / Cabriokap AK Cobra
« Gepost op: maart 28, 2018, 12:49:42 pm »
Wie zou mij kunnen helpen met het volgende:
Ik ben in het bezit van een AK 427 Cobra, bjr 2016.
Op de auto zitten in het geheel geen bevestigingspunten en/of bevestigingsmateriaal voor een cabriokap. Ook ben ik niet in het bezit van een kap met hierbij behorende onderdelen.
Ik wil op de Cobra een op maat gemaakte kap van stof laten maken. In een kleur welke bij die van de auto past. (blauw)
Is iemand in het bezit van een AK Cobra met hierop een fabriekskap van AK, met de bijbehorende zijruiten in een frame?
Mijn kapmaker wil graag zien hoe e.e.a. gemaakt, bevestigd is en moet worden bevestigd. Vandaar deze oproep.
Ik ben reeds in gesprek met de AK fabriek in Engeland, waar men mij een “prefab kap” wil leveren.
Deze kap is dus niet geheel afgemaakt/afgewerkt, waardoor mijn kapmaker de kap en de zijruiten wel exact op maat kan maken.
De AK fabriek kan natuurlijk ook een kap maken en deze plaatsen, maar men gaf aan de Cobra zeker 5 werkdagen nodig te hebben om dit te kunnen doen.
Dit is  voor mij geen optie.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan hoor ik dit graag.
Met een vriendelijke Cobra groet,
Ron Sonntag.

5
Overige merken / AK cabriokap
« Gepost op: maart 28, 2018, 12:49:04 pm »
Daar er enkele ontwikkelingen zijn betreffende de genoemde kap is
het voorgaande bericht aangepast en wel het volgende vraag ik:
___________________________________________________

Wie zou mij kunnen helpen met het volgende:
Ik ben in het bezit van een AK 427 Cobra.
Ik wilde er een fabriekskap van de AK fabriek op laten zetten, in Engeland.
Daar kan men echter alleen een zwarte kap, gemaakt van kunststof leveren en plaatsen.
Voor het plaatsen geeft men aan de auto vijf dagen nodig te hebben.
Omdat ik in Nederland woon kan ik niet even snel naar de AK fabriek om daar een kap te laten maken
en plaatsen. Zeker geen vijf dagen.

Ik wil op de Cobra een op maat gemaakte kap van stof laten maken. In een kleur welke bij die van de auto past. (donker blauw)
Heeft iemand misschien ergens een kap (AK fabriek) liggen die hij niet meer gebruikt of die kapot is?
Ik heb met de AK fabriek gebeld. Men kan het bijbehorende overige materiaal wel leveren.
Mijn cabrioletkappen maker heeft namelijk een model nodig om een nieuwe kap te maken.
Hij wil deze “oude” kap uit elkaar halen en deze als sjabloon gebruiken voor de nieuwe kap.
Ik wil op de Cobra het originele frame met hierin plexiglazen ramen bouwen.

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan hoor ik dit graag.
Met een vriendelijke Cobra groet,
Ron Sonntag.


6
Cobra: algemene discussie / Cabriokap AK Cobra
« Gepost op: maart 28, 2018, 12:48:05 pm »
Wie zou mij kunnen helpen met het volgende:
Ik ben in het bezit van een AK 427 Cobra, bjr 2016.
Op de auto zitten in het geheel geen bevestigingspunten en/of bevestigingsmateriaal voor een cabriokap. Ook ben ik niet in het bezit van een kap met hierbij behorende onderdelen.
Ik wil op de Cobra een op maat gemaakte kap van stof laten maken. In een kleur welke bij die van de auto past. (blauw)
Is iemand in het bezit van een AK Cobra met hierop een fabriekskap van AK, met de bijbehorende zijruiten in een frame?
Mijn kapmaker wil graag zien hoe e.e.a. gemaakt, bevestigd is en moet worden bevestigd. Vandaar deze oproep.
Ik ben reeds in gesprek met de AK fabriek in Engeland, waar men mij een “prefab kap” wil leveren.
Deze kap is dus niet geheel afgemaakt/afgewerkt, waardoor mijn kapmaker de kap en de zijruiten wel exact op maat kan maken.
De AK fabriek kan natuurlijk ook een kap maken en deze plaatsen, maar men gaf aan de Cobra zeker 5 werkdagen nodig te hebben om dit te kunnen doen.
Dit is  voor mij geen optie.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan hoor ik dit graag.
Met een vriendelijke Cobra groet,
Ron Sonntag.

7
Te koop aangeboden:
Prachtige een zeer zeker ter verfraaing van Uw motorcompartiment een hiervoor bedoelde pomp voor de stuurbekrachtiging.
De aluminium pomp is nieuw en nog in de originele verpakking.
Hij is van het bekende Amerikaanse merk MARCH en geschikt voor inbouw in Amerikaanse motorblokken.
Het gaat hier dus zeer zeker niet om Chinese import van inferieure kwaliteit.
Billet Aluminum Saginaw Keyway Style Power-Steering Pump.
De kosten van verzending en het risico bij verzending zijn voor koper

8
Te Koop aangeboden:
Een stuur versneller / Steering Quickener.
De versneller is nieuw en nog in de originele verpakking.
Een stuurverkorter met de ratio 1 op 1,5.
Het is van het voor autoliefhebbers bekende merk HOWE Racing Enterprises te Michigan.
Dus zeer zeker geen Chinese import van inferieure kwaliteit.
De kosten bij verzending en het risico bij verzending is voor koper.

9
Algemene techniek / Ruitenwissers op Engelse stand
« Gepost op: juni 02, 2016, 15:38:09 pm »
Beste Cobra Technisch.
Ik ben in het bezit van een AK Cobra. Deze is van Engelse makelij.
Hij is echter teruggebouwd naar left hand drive.
De ruitenwissers werken echter op de "Engelse stand". Ik bedoel daarmee, dat ze de passagiers stand mooi droog vegen, maar nu de bestuurders zijde niet echt vegen.
Ze zijn daarom zodanig geplaatst, dat ze aan de bestuurderszijde nu in de vorm van een "waaierdeel"vegen.
De motor zit aan de rechterzijde.
Nu heb ik gehoord, dat er mogelijk iets in of aan de motor te veranderen is zodat ze in de "Continental stand" gezet zouden kunnen worden waarbij ze de bestuurders zijde vegen conform "left hand driving".
Welke technisch onderlegde Cobraist kan hierover uitsluitsel geven?
Met een vriendelijke groet,
Ron.

Pagina's: [1]