Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Dutch_Cobra

Pagina's: [1] 2 3
1
Gespot / Goud met zwarte strepen, zaterdag 8 Maart 2014 op A9.
« Gepost op: maart 10, 2014, 13:11:16 pm »
THV Amsterdamse Bos in de richting van Haarlem.

Het was inderdaad mooi weer voor.

Sorry No Picture!

2
Cobra & computer (plus adressenlijst en links) / Cobra op Catalogus
« Gepost op: februari 12, 2013, 09:26:58 am »

Vraag je misschien hierdoor sneller een catalogus aan???
(Ze hebben er overigens ook leuke spulletjes voor de handige klusser).


3
Cobra Meetings / PubMeeting Driebergen 5 Augustus 2012
« Gepost op: augustus 06, 2012, 13:31:38 pm »
Al stond er op de clubkaarten dat 7 Augustus dit jaar de pubmeeting zou zijn waren er toch (een beperkt aantal) Cobraliefhebbers gisteren bij de Berge Bossen in Driebergen.

Cobra of 5-6 , mannetje (met vrouwtjes erbij) plus 10.

Bestuur werd wel gemist...

Ondanks regen in de ochtend in het westen toch, met dank aan buienradar de juiste tijd uitgezocht voor een mooie zonnige rit naar Driebergen.

Terugweg voor ons westerlingen was lastig te timen: Alle regen lekker aan ons voorbij laten gaan (het was de hele tijd droog in Driebergen!) en na die extreme bui lekker rustig naar huis gereden.
Hadden de regenjassen aangetrokken maar alleen de weg was nat.

Wat sfeerbeelden hieronder...

4
Cobra: algemene discussie / Droef nieuws, dodelijk ongeval met Cobra.
« Gepost op: juni 25, 2012, 09:16:47 am »
Details ontbreken op dit moment.

Zojuist van Giorgio Pertot op Facebook chat de korte en zakelijke mededeling gehad dat Massimo (zijn vriend en zakenpartner in Gimamotor) gisteravond met hun Cobra een ongeluk heeft gehad en dat dit niet goed is afgelopen.

Sommige kennen Giorgio natuurlijk allemaal van het Slovenie Cobra Event 2011 en de meeste zullen Massimo helemaal niet kennen want het was letterlijk de zwijgzame kracht in Gimamotor. (Hij sprak geen Engels of Duits  :-X )
Massimo was wel in 2010 met de toen net afgebouwde Factory Five MkIII van Gimamotors in St. Tropez.

Mocht er meer info komen zal ik die hier delen.

Update:
Link via Goirgio van Sloveens nieuwbericht:

http://www.regionalobala.si/novica/v-saredu-47-letnik-trcil-v-drevo-in-umrl

Van Translate (google).
Citaat
Zoals gemeld in Reuters, de verwondingen waren zo ernstig dat de bestuurder overleed ter plaatse van een ongeval, raakten gewond passagier naar het ziekenhuis in Izola. De oorzaak van het ongeval de politie onderzoeken.

Rob


5
Cobra Meetings / 2012 Slovenië toer.
« Gepost op: mei 13, 2012, 10:11:42 am »
Na het voor ons geweldig geslaagde even in Slovenië afgelopen jaar was er eigenlijk maar een optie: nog een keer en nu wat rustiger aan, wat meer tijd voor onszelf, wat kleinere wegjes en af en toe een wat sight-seeing en soms ook lekker nix.

Vandaag even lekker nix want we zitten in een hotel in Kobarid (Cobrabird als ik placht te zeggen ;-) en wachten tot mijn blaren bijgekomen zijn, de regen die jullie naar het zuiden hebben gestuurd is overgewaaid om het tweede deel (niet Slovenië) in te zetten.

Tot zover:

Lekker anderhalve week geleden vertrokken naar de DB autozug in Düsseldorf.
Net als afgelopen jaar lekker (ahum) zitten en slapen in de trein terwijl de Cobra achterop meegesleurd wordt lang de autobahnen, de bergtunnels en mogelijk slecht weer.
Zaterdag in felle zoneschijn de trein verlaten in Trieste en met zo'n 25 kilometer op bezoek bij Giorgio Pertot in Isola (voor diegene die het niet weten; De drijvende kracht achter de organisatie van 2011 Cobra Meeting in Slovenië.) waar we van harte welkom waren.
Met Giorgio de badplaats Koper bezocht, koffie op terras en in de avond een lekker bordje lokale cuisine in Isola.

De dag erna Piran (eindplaats 2011) eens goed bekeken. We waren tenslotte alleen maar op het uiterste puntje met de Cobra's en die pasten echt niet in vele hele smalle straatjes van het plaatsje.



In de avond kwam ook Monica terug van haar arbeid uit London en was het nog lang gezellig. Uiteindelijk waren de flessen leeg en de magen vol.

De dagen erna Istrië (Kroatië) bezocht, OK niet echt Slovenië maar het lag dichtbij en mijn moeder was er op vakantie. twee dagen een kust resort als hotel, Porec bezocht en bekeken en daarna de eilanden Cres en Krk.
Helemaal naar beneden en terug, ferries en open rijden terwijl de gieren rondjes draaien (9 stuks!) boven je hoofd is een aparte belevenis.

Een magnifiek plekje is Lubenice ergens op Cres, 12 km enkel spoor omhoog en dan houd allen op en staat er een dorp op de klif. magnifiek.
Al die tijd kom je geen auto tegen het is hier overal (nog) uitgestorven en heerlijk rustig.

Na Krk weer het vaste land op en de bergweggetjes naast de nieuwe hoofdweg gereden, naar het Nationale Park en midden erin de enige overnachtingsplaats gevonden en een kamer, uiteindelijk weer eens de enige gasten...
Heerlijke verse natuur, stil en rustig. Lijkt wel vakantie.



Daarna maar weer eens naar Slovenië, Kuna de deur uit en weer met Euro aan de gang.
Kwamen we uiteindelijk in Branik uit, middle of somewhere, en vonden op een berghelling aan het eind van de weg een B&B, pas twee jaar open in een oude gedeeltelijk gerenoveerde boerderij, twee luxe appartementen en alles erop en eraan.
Dag erna een stukje gewandeld en de hoogste berg daar bedwongen ten koste van wat blaren maar magnifiek uitzicht rondom (en het was maar 575 meter hoog ;-)
Zicht tot op de kust was beloofd maar dat konden we niet bevestigen, het was heiig...

Door de bergen weer in richting Bovec en uiteindelijk Kobarid. Uitstapje via een van de smalste bergpassen ooit naar Italië en daar geluncht.
Weggetjes onderweg zo smal en strak tegen de berg geplkt dat ik een paar keer mijn starre as in een haarspeld los trok van de grond, leve de sper in de as :-o

Terug via de de grote weg en de regen uitzitten welke aangekondigd was; die kwam. En toen sliepen wij lekker en de Cobra stond buiten en afgedekt. Wel stond er vanmorgen een mooi zwembadje op de tonneau maar daar is die dan ook voor...



Vanmiddag lekker nix, beetje F1 kijken (met Sloveens commentaar...) en morgen richting Italië, Venetië bekijken en dan door naar Oostenrijk, relaxen op onze vaste stek en dan klein stukje naar Villach waar we volgende week de trein weer opstappen en naar DB haubtbahnhoff Düsseldorf verscheept zullen worden...

Wij hebben het naar onze zin, hopelijk jullie ook...

Rob en Gerda


6
The Cobra shop is open / Gevraagd: Ford 302 handbak
« Gepost op: februari 28, 2012, 13:11:26 pm »
Iemand toevallig een handbak 'liggen' welke achter een 302 (5.0L HO) kan.

Zoek een vervanging voor een AOD welke momenteel gemonteerd is en een T-5 kan ogenschijnlijk makkelijk als vervanging gebruikt worden zonder te veel aan de auto te moeten veranderen (behalve natuurlijk de reeds bekende zaken als (oa) koppelingpedaal etc.)

Rob

7
Cobra Meetings / Pub Meeting Driebergen 5 Juni
« Gepost op: juni 05, 2011, 18:03:46 pm »
Waar waren jullie dan?

8
The Cobra shop is open / Volvo 340
« Gepost op: mei 13, 2011, 00:20:23 am »
Even wat anders.

Ik heb een V340 1.4DL uit 1989 'over'.
Loopt al een zonnetje, variomatic aangedreven en een ideale auto voor erbij of als starter auto.

Niet duur , preciale prijs tot dat we vertrekken naar Slovenie. 375.00





Mail of PM als je interesse hebt,

Rob


9
Forum mededelingen en uitleg / Nieuwe Forum Software: Laat van je Horen
« Gepost op: mei 08, 2011, 11:33:45 am »
Geef ons je FeedbackNu de forum migratie gedaan is zijn er natuurlijk 10-talle zaken welke Nieuw en verbeterd zijn.

Natuurlijk zijn er ook zaken welke aangepast en veranderd zijn en ook zaken welke helemaal verdwenen zijn of niet meer als voorheen.

Laat ons SVP weten wat je stoort, wat er goed en slecht is en nog aanpassingen.

namens het CobraClub bestuur,

Rob

10
Algemene techniek / Schokbrekers en andere achterremschijven
« Gepost op: april 01, 2011, 14:43:18 pm »

Omdat we toch bezig waren ;-)

Ik had nog schijven liggen welke ik achter wilde monteren (crossdrilled en gecoat) en een Set KONI schokbrekers welke in nog steeds moest monteren na mijn voorschade waar ik noodgedwongen de oude Pro-Shocks moest vervangen door de latere standaard levering van KONI door FFR.

Met mijn 3-link en de VPM-torsiestang waren de 500 ponds veren welke voor voor geleverd worden ook goed toepasbaar voor achter. (starre as anders 600 pond en voor IRS 250 pond)

Alles zit er al weer op maar de torsiestang ligt er nu af.
De veren welke 2.5inch zijn raken aan beide kanten de swaybar (torsiestang) en ik zal dus wat moeten verzinnen. Maar aangezien in de torsiestang ooit 'even' gemonteerd had om te proberen en nooit geschilders of gecoat had moet ie toch even naar de poedercoater toe later deze maand dus ik ga eens kijken wat ik kan verzinnen.

Later wat plaatjes.

Rob


11
Algemene techniek / ABS retrofit op FFR Cobra
« Gepost op: maart 31, 2011, 09:02:19 am »
Ik ga deze post nog wel even uitwerken maar de afgelopen twee winters geen tijd genomen voor mijn ABS retrofit.

Nu heb is 3 dagen vrij genomen en dit was een goede tijdsbenutting daarvoor. Vandaag dag drie maar we zijn al een heel eind.

Pomp hangt, de sensoren geplaats en bekabeld, nieuwe remleidingen geplaatst. Nu nog de rest van de electra vandaag en remmen ontluchten.

Hopelijk halen we het voor as. zondag.

Zover:



Insert Image:

42,12 KB

12
The Cobra shop is open / Jaguar S-type onderdelen (in overleg)
« Gepost op: januari 27, 2011, 14:18:58 pm »

een collega heeft helaas zijn motor van zijn 2000 Jaguar S-type in de soep laten draaien.

Hierdoor heeft hij nu een heel dure reparatie welke hij zeer waarschijnlijk NIET gaat laten doen.

Mogelijk (maar dat is aan jullie) dat het onderstel wat Jaguar gebruikt heeft (Het Ford DEW98 platform) zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DEW_platform van toepassing is voor een project wat jullie mee bezig zijn / willen starten.

Prijsidee van de hele auto: € 1500,00

Reacties per mail dan stuur ik die door.

13
Cobra: algemene discussie / Winter Blues
« Gepost op: december 15, 2010, 08:28:29 am »

Goh, het is echt winter in Cobra land.

Al drie dagen geen enkele post...

Geen Cobra plaatje maar wel 'lachen' in deze tijd van het jaar:

Ik was net te laat afgelopen week om de motorfiets weer binnen te halen in de werkplaats/garage na een avond klussen en de dag erna trof ik de motor zo aan:


14
The Cobra shop is open / Taunus Fusee kogels voor
« Gepost op: juli 30, 2010, 16:14:38 pm »
Was m'n website aan het vullen en kwam een paar Ford Taunus Fusee kogels tegen.
Meen me te herinneren dat dit soort onderdelen wat moeilijk te verkrijgen was en ik waag er maar een post aan:

http://www.oldtimersloperij.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=15&flypage=flypage.tpl&product_id=444&option=com_virtuemart&Itemid=2




Pagina's: [1] 2 3