Auteur Topic: Inbus boutjes voor spinners  (gelezen 1633 keer)

buttonics

• CCN_Lid
  • Sr. Member
  • Nu weer lekker rijden!
    • Bekijk profiel
Inbus boutjes voor spinners
« Gepost op: september 01, 2007, 20:38:24 pm »
Ik mis een paar inbusboutjes voor m'n spinners. Het schijnt dat deze boutjes standaard bij image(halibrand) velgen meegeleverd worden.

Weet iemand hoe ik aan deze boutjes kan komen?

Groeten Richard

Willy the kit

• Full Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.kitcar.be
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2007, 09:33:28 am »
Bij Fabory. Of M8 draad in tappen= waarschijnlijk goedkoper.
Willy

buttonics

• CCN_Lid
  • Sr. Member
  • Nu weer lekker rijden!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2007, 13:31:04 pm »
Ik ben al bij Fabory geweest, ze konden me helaas niet verder helpen. Ik zal daar nog een poging wagen, anders zit er niets anders op dan nieuw draad te tappen,

gr Richard

skorpion

• CCB_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2007, 19:43:42 pm »
Richard,
Als je over de GTD5 hebt..ik heb wel een oudere versie van 5 jaar geleden denk ik...
Volgens mij zijn het kleine inbus draadstukjes M5 met een conische punt die zich in het zachte materiaal van de spinner boort.
Je moet ze niet hard aandraaien want anders gaat de draad van de velg kapot en moet je alsnog grotere draad tappen.
Als je M5 draadstaaf heb kan je met een dremel wel een scherpe punt aan slijpen en het andere uiteinde een sleuf zodat je ze met een schroevedraaier kan aandraaien.

Zelf vind ik de Image oplossing niet echt veilig en handig.
Zit nog te broeden op een eenvoudigere oplossing om de spinners vast te zetten en te securen/locken.

Groeten,
Andy
Dax Cobra de Dion

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2007, 19:50:39 pm »
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door buttonics

Ik ben al bij Fabory geweest, ze konden me helaas niet verder helpen. Ik zal daar nog een poging wagen, anders zit er niets anders op dan nieuw draad te tappen,

gr Richard

Hallo.

Misschien een handige tip: voor dit soort maten kun je ook terecht bij dealers van radiografisch bestuurde modelhelicopters, ik haalde daar vroeger al dat soort boutjes, met punt, zonder punt, met een snijring, enz.

Groet, Jan.

Timeless

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2007, 11:18:22 am »
Deze boutjes zijn toch gewoon overal verkrijgbaar bij de automaterialen/gereedschap handel ?

Bij mijn Image wielen is het M6.  Ik was er ook eentje kwijt en ik heb van een RVS bolkopschroefje de kop wat afgeslepen zodat ik nog wel het inbus heb behouden .
Ik ben tevreden met de constuctie, ze blijven tot nu toe goed zitten.

Je moet er trouwens niet aan denken dat er een af vliegt terwijl je dik boven de 100 km/u rijdt.

Timeless
" If tomorrow never comes, ..........."

Sjoerd

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2007, 20:51:32 pm »
Op de kitcar beurs in Belgie heb ik gesproken met een nieuwe Nederlandse leverancier: www.kitcaronderdelen.nl
Ik had precies dezelfde vraag en had ze zelfs bij om te laten zien.

Ze hebben me toegezegd dat als ik ze mail (liefst met foto) ze deze gewoon voor mij bij de groothandel (Fabory?) kunnen bestellen en leveren. Dat zal ik dit weekeinde eens proberen.

In een van mijn spinners is een draad getapt, dit vind ik persoonlijk een lelijke oplossing.

bart

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2007, 22:08:26 pm »
Een jaartje geleden gewoon bij de ijzerhandel in het dorp gekocht. Lijkt mij dus niet echt een probleem.

Wel heb ik in de spinner even een deukje geboord, daar je anders inderdaad je draad uit de velg vernielt.

Succes.

Bart

buttonics

• CCN_Lid
  • Sr. Member
  • Nu weer lekker rijden!
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2007, 23:08:01 pm »
Afgelopen weekend kon iemand mij vertellen dat het waarschijnlijk UNC 1/4" x 1/2" stelmoertjes zijn. Dit lijkt me een maat die wel te krijgen moet zijn. Fabory zou dit moeten kunnen leveren lijkt me.

Richard

buttonics

• CCN_Lid
  • Sr. Member
  • Nu weer lekker rijden!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2007, 18:05:05 pm »
Het was inderdaad UNC draad. Helaas heeft Fabory dit niet meer in z'n programma. Ik heb ze inmiddels binnen en ze passen. Ik hoef dus niet meer spinnerloos door het leven.

Buttonics

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2007, 18:05:05 pm »