Auteur Topic: De toekomst van de band  (gelezen 1302 keer)

Koos

  • CCN_Lid
  • Hero Member
  • ***
  • Berichten: 605
    • Bekijk profiel
    • http://gd-cobra.blogspot.com/
De toekomst van de band
« Gepost op: december 21, 2005, 16:13:54 pm »
Michelin heeft een nieuwe band ontwikkeld (the Tweal).
Deze band heeft een open wangen en er zit geen lucht meer in.

De band ontsiert echter de velg

http://www.ugoto.com/videos/the-future-of-tires.html

mvg

Koos
www.gd-cobra.blogspot.com
GD427 MKIV met Ford V8 5,0

Paul

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 223
    • Bekijk profiel
De toekomst van de band
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2005, 19:24:55 pm »
Deze kunnen ze mooi gebruiken voor de Formule 1

Paul
Paul


n/a

  • deleted
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 97
    • Bekijk profiel
De toekomst van de band
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2006, 12:59:31 pm »
Nou Paul, dat vind ik als F1 liefhebber niet, wat een lelijke dingen die banden zonder wangen.
Onder een F1 auto horen net als onder onze auto's brede wielen met zeer vet rubber.
Maar misschien zijn dit nog prototypes en leveren ze de banden later als een normaal uitziende band.

Gert.
http:www.greetzfromgeertz.com


Paul

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 223
    • Bekijk profiel
De toekomst van de band
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2006, 21:13:37 pm »
Gert helemaal mee eens het ziet er ook niet uit maar ik doelde eigelijk op Michelin (de aanfluiting van de GP in de USA)

Groetjes
Paul


n/a

  • deleted
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 97
    • Bekijk profiel
De toekomst van de band
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2006, 00:11:08 am »
Paul,

tja Michelin, wat moeten we daar nog over zeggen, in de formule 1 meerdere keren een aanfluiting en overigens ook daarbuiten, zoals je weet bezit ik ook nog een Citroën DS en die waren van oudsher uitgerust met michelins.
Je koos vroeger ook niets anders want dat kon niet aan michelin tippen.
Nu maken ze banden uit de vroegere series na maar ze zijn vergeten dat de technologie bij banden ook niet stil staat.

Toen ik dus vorig jaar nieuwe banden nodig had heb ik enig onderzoek gedaan, dit was niet moeilijk want het stond als tech artikel in La Bombe , het clubblad van de ID/DS club.
Het was een test gedaan door de Duitse DSclub en er waren 4 merken getest, waaronder Michelin. Deze test vonden plaats op een speciale testbaan onder gecontroleerde condities. Van de Vredestein sportract wist ik al dat het een band was die slecht scoorde, ( zat ook in de test) maar alle banden werden onder vrijwel alle testomstandigheden verslagen door de Continental "Conti 2000", deze band kost notabene de helft van wat de Michelin kost. De Michelin kwam er op verschillende punten overigens zeer slecht af.

Gert.
http:www.greetzfromgeertz.com


n/a

  • deleted
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 97
    • Bekijk profiel
De toekomst van de band
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2006, 22:54:38 pm »
Je praat hier over de moderne Michelins Carlos.

Ik heb het over banden van DSen die toen nieuw geleverd werden en bovendien had Michelin toen een meerderheidsbelang in het merk Citroën.

De types waar het om ging:
X
XAS
XZX
XVS
XWX
TRX


de eerste twee zijn het meest geleverd en daar zijn later door de Michelinfabrieken, vervangers voor gemaakt naar de oude productienorm.
 Gert.
http:www.greetzfromgeertz.com


CobraClub Nederland Forum

De toekomst van de band
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2006, 22:54:38 pm »