Auteur Topic: Auto-trein naar/van Italie  (gelezen 1185 keer)

Richard

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Auto-trein naar/van Italie
« Gepost op: december 20, 2005, 20:40:15 pm »
Komende zomer willen wij met onze cobra naar italie(noord) op vakantie. De afstand is goed te doen, dat hebben we 2 jaar geleden naar zuid-frankrijk ondervonden.
Echter is het aan het einde van een vakantie toch erg vermoeiend om het hele eind weer terug te rijden(en iedere middag weer dat tentje op te zetten!).

Wij overwegen om vanuit italie de trein terug te nemen(met cobra), heeft iemand daar ervaring mee? Moet het dak erop, of is een Tonneau voldoende? Hoe veilig staat de auto op de trein(beschadigingen)? etc

HankoLiefers

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 20, 2005, 21:14:14 pm »
Richard,

Het lijkt mij ook ideaal, ik zou dit jaar ook graag weer op vakantie naar Italie willen. Ik heb er al eens naar gekeken maar het enige dat ik nog weet dat het erg kostbaar is. Ik dacht aan iets van 1000,-- a 1200,-- euro afh. van welke vorm van reizen jezelf kiest (een eigen treincoupé of een gedeelde coupé met 5 of 6 plaatsen).
Let wel op: ik heb eens op mijn andere auto op een autotrein in Zwitserland een steen op de ruit gehad ondanks dat het een redelijk gesloten treinstel is m.u.v. de verbindingen tussen de treinstellen maar kennelijk is in die tunnel een steen losgeraakt van de tunnelwand en is deze toch op mijn auto terecht gekomen, dus er is een kans op schade(s), hoe eea verzekerd/gedekt is door de vervoerder weet ik niet.

Is vervoer op een trailer achter je auto wellicht iets (ipv de caravan de Cobra)
Hanko

DAX-Cobra 350

Koos

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://gd-cobra.blogspot.com/
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2005, 11:54:52 am »
Richard,

Een andere mogelijkheid is om niet zelf je tentje op te zetten maar gebruik te maken van organisaties als Canvas of Eurocamp etc.
Bij deze organisaties kun je, naar mijn mening, tenten huren voor één nacht.
Wat dacht je van te overnachten in kleine hoteltjes die je door het gehele land verspreid vindt.

mvg
Koos
www.gd-cobra.blogspot.com
GD427 MKIV met Ford V8 5,0

HankoLiefers

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2005, 18:41:47 pm »
Of Vacansoleil (hebben we vorig jaar mee op een camping in een stacaravan aan het Gardameer en aan de Toscaanse kust gestaan) of Rent-a-Tent (het jaar ervoor in hartje Toscane op een erg mooie plek in de driehoek Florence, Sienna en Arezzo)
Hanko

DAX-Cobra 350

n/a

• deleted
  • Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2006, 13:36:07 pm »
Ik heb ervaring met de autotrein naar verschillende Zuid Europesche bestemmingen, waaronder Bologna in Italië.
Van en naar de Franse bestemmingen is altijd alles goed gegaan, kortom daar waren we zeer tevreden over.
We hebben echter een keer een terugreis geboekt via Bologna in Italië, dat was een ramp. Het begon ermee dat onze trein ( die uit Nederland kwam) in Duitsland door blikseminslag uren stil had gestaan op een baanvak en ver na de tijd dat hij uit Bologna had moeten vertrekken daar aankwam, de trein moest nog schoongemaakt worden, etc.

Toen begon de ellende pas goed; de trein moest geladen worden, iets wat tergend langzaam verliep omdat de carjockey's elke auto met minstens 15 man benaderden en ellenlange formulieren invulden. Tussendoor werd ook nog even eerst een binnenlandse bestemming geladen. Het gevolg was dat de oorspronkelijke vertraging volkomen onnodig opliep tot bijna 13 uur vertraging. Wat nog erger was, er waren bij aankomst in Nederland verschillende auto's met schade, waaronder mijn toen nieuwe Alfa.
Deze was geladen achter zo'n ellendig fietsenrek op de trekhaakauto, het gevolg was voorbumper total loss, omdat ze de auto voor me niet goed hadden vastgezet[}:)][}:)][}:)][}:)]

De schade is wel vergoed maar het schiet niet op.
De afhandeling in Bologna was waardeloos en incompetent, van andere reizigers die daar vaker geweest zijn hoorde ik dat enorme vertragingen en schade vaker voorkomen.

Als ik naar Italië zou gaan met  de Cobra op de autotrein zou ik kiezen voor een bestemming als Frejus aan de cote d' Azur, van daar is het niet heel ver naar de Italiaanse grens.

Gert.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2006, 13:37:05 pm door n/a »
http:www.greetzfromgeertz.com

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2006, 13:36:07 pm »