Auteur Topic: tips body voorbereiden op spuiten  (gelezen 271 keer)

Guido

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
tips body voorbereiden op spuiten
« Gepost op: oktober 19, 2019, 17:12:44 pm »
De coating van mijn cobra is in niet al te beste staat, veel barsten en slechte plekken. Ook zit er behoorlijk wat speling op met name de naden van de motorkap. De motorkap zit op bepaalde punten echt zichtbaar boven de body. Het lijkt wel alsof deze is krom getrokken, is dat mogelijk? Hij zal iig verschoven zijn ten op zicht van de originele positie.

Ik de auto een keer kaal gaan maken, strak trekken en daarna laten spuiten. Ik had al begrepen dat Jack Stijvers in Almere een goede is. Ik kan natuurlijk zelf beginnen om de body strak te maken. Heeft iemand tips voor schuren plamuren (materiaal, proces) en het wegwerken van de naden in de body?
Wellicht anders eens in Almere langrijden?

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
Re: tips body voorbereiden op spuiten
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2019, 18:03:41 pm »
Beste Guido, Ik begrijp dat je zoveel mogelijk zelf wil doen, maar geloof mij, na 31 jaar ervaring weet ik dat zelf strakmaken echt een vakwerk is, als je de auto straks een keer mooi wilt laten spuiten is een goed opgebouwde ondergrond essentieel voor het eindresultaat.  Ik ga meestal naar mij plaatwerker/spuiter en vertel hem mijn idee en budget en doe het bij hem, waarbij hij mij terzijde staat en desnoods van mij overneemt. Op die manier blij ik altijd binnen budget en verkrijg ik toch een optimaal resultaat. Je moet wel zeker weten dat die persoon weet waar hij over preekt en te vertrouwen is anders krijg je aan het eind toch nog een hogere rekening als besproken
 Succes

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2019, 19:19:53 pm »
De motorkap zit op bepaalde punten echt zichtbaar boven de body. Het lijkt wel alsof deze is krom getrokken, is dat mogelijk? Hij zal iig verschoven zijn ten op zicht van de originele positie.

Heb je toevallig van die gascilinders onder motorkap zitten of gewoon een stang om hem in geopende stand vast te zetten?

Guido

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2019, 14:42:00 pm »
Dank voor de tips. Maar eens op gaan vragen wat totaal body goed laten maken en spuiten kost dan.

Er zitten iid 2 gascilinders onder de kap die de kap open houden. Maakt dat iets (kunnen die de boel krom trekken) uit ben benieuwd?

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2019, 15:21:31 pm »
Er zitten iid 2 gascilinders onder de kap die de kap open houden. Maakt dat iets (kunnen die de boel krom trekken) uit ben benieuwd?

Dan is dat misschien / waarschijnlijk de oorzaak van je motorkap-probleem. Als een gascilinder uitgeschoven is dan staat er een kracht op de stang (die kracht moet immers groot genoeg zijn om je kap in de open stand te houden). Als je de motorkap sluit worden de stangen ingedrukt en wordt die kracht nog iets groter zodat al de tijd dat je auto rijdt of stilstaat met gesloten motorkap die gascilinders met z’n tweeën bezig zijn om de motorkap van zich af / uit vorm te drukken. Een simpele motorkapsteun die je met de hand in een gaatje zet als de kap geopend wordt is waarschijnlijk een verstandiger keuze.

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2019, 16:01:53 pm »
Hallo Guido,

Ik kan Jack Stijvers aanbevelen. Ik denk dat hij inmiddels meer als 20 Cobra’s heeft gespoten, waaronder de mijne.

Indien je voor Jack kiest hou er rekening mee dat je de Cobra 2 tot 3 maanden kwijt bent, hij neemt veel tijd tussen alle processen en dat komt de kwaliteit ten goede.
Met vriendelijke groet,

Marcel B

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 21, 2019, 12:40:01 pm »
Hallo Guido,

je kunt natuurlijk altijd met Jack Stijvers kijken, welk werk jij als zou kunnen doen.  En welke gedeelte door hem gedaan moet worden.  Maar je kunt ook eens kijken bij andere autospuiters of zij ervaring hebben met polyester of niet.  En dan ook weer kijken wat je zelf zou kunnen doen en wat zijn dan doen.

De cylinders zouden te veel druk op je motorkap kunnen zetten, maar is de kap krom op dit stuk (precies waar de cylinders zitten) of ergens anders ? 
Heb je hier wat foto´s van ?
Mvg,

Rocco Jansen

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #6 Gepost op: oktober 21, 2019, 12:40:01 pm »