Poll

Spruitstukken wrappen

.
2 (50%)
?
2 (50%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: Spruitstukken wrappen  (gelezen 4515 keer)

rvanderende

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #15 Gepost op: september 15, 2016, 19:25:54 pm »
heb even wat oude mails bekeken over dit onderwerp  en ik heb al eens een richtprijs gevraagt
en die kwamen totaal rond de 1200 euro ongeveer  en dat was dan alleen voor de 2 headers tot waar de 4 uitgangen samen komen tot 1

maar beter is natuurlijk om te mailen met foto erbij en afmetingen

gr rob

Marcel B

  • CCN_Lid
  • Sr. Member
  • ***
  • Berichten: 412
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #16 Gepost op: september 15, 2016, 20:05:55 pm »
Hallo Frank,

Aardig stukje laswerk wat je van je headers hebt gemaakt, als ze helemaal goed zijn zou ik ze laten coaten om te voorkomen dat je ze een 2x maal moet maken.
Daarnaast zijn de van staa,l en dat kan door condens makkelijker gaan roesten en zoals je de headers hebt gemaakt kan er op een vervelende plaats een kleine opeenhoping van vocht ontstaan met de mogelijkheid dat deze op die plek in de toekomst gaat lekken doormiddel van een gaatje.

PS de poll snap ik niet helemaal een punt en een vraagteken, wat is coaten en wat is nu wrappen?
Met vriendelijke groet,

Marcel B

Frank

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 882
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #17 Gepost op: september 15, 2016, 20:39:55 pm »
Nee maar daarvoor moet je bij Graat Jacobs zijn  ;D

Frank

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 882
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #18 Gepost op: september 22, 2016, 22:49:24 pm »
Prijzen van ceramisch coaten zijn extreem hoog, mijn spruitstukken welke meer oppervlakte als 427 ers hebben kosten 5 a 600euro ex btw. per stuk. in de standaard zwarte uitvoering anders wordt t nog duurder, maar standaard heeft maar 1 jaar garantie. gelukkig zag in in st redactionele stuk van de laatste PS van Marcel  dat hij zn spruitstuk geverft had. heb contact met hem opgenomen en de verf naam doorgekregen. 1500 grd F leverancier voor Europa zit in Duitsland. dus vandaag snel ff besteld morgen in huis. super voor een paar tientjes is t geregeld nu. ;D

rvanderende

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #19 Gepost op: september 23, 2016, 17:31:55 pm »
ben beniewd welke verf  het is   

RVL

  • CCN_Lid
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 174
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #20 Gepost op: april 28, 2018, 21:10:40 pm »
Hallo Allen,

Heeft iemand enig idee hoeveel lengte je nodig hebt om chevrolet headers te wrappen?
5 cm breed.

alvast bedankt

Ruud

rvanderende

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #21 Gepost op: april 28, 2018, 21:25:59 pm »
ligt eraan hoe dik je het wilt doen  maar 30 meter ben je snel kwijt als je dit doet

persoonlijk ben ik daar mee gestopt want de headers tot buiten waren helemaal weggerot  bij mij

ben nu bezig met rvs  en met een hitteschilt   maar ok we zijn er nog mee bezig  dus dit jaar word het een latertje

Rob Peters

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #22 Gepost op: april 29, 2018, 13:45:43 pm »
Ik heb mij standaard V6-uitlaatspruitstukken laten coaten met Zircotec, puur om wat minder warmer onder motorkap te hebben. Zij keurig zwart en heb een jaar garantie. Kosten 450 Euro. Heb nog niet veel gereden, maar zal mijn ervaringen hier binnenkort wel even delen. Ben zelf ook benieuwd of het werkelijk werkt. Je bent het hele spul wel 6 weken kwijt, dus klusje voor de winter!

Cobretti

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #23 Gepost op: januari 03, 2020, 14:28:07 pm »
Ik heb mij standaard V6-uitlaatspruitstukken laten coaten met Zircotec, puur om wat minder warmer onder motorkap te hebben. Zij keurig zwart en heb een jaar garantie. Kosten 450 Euro. Heb nog niet veel gereden, maar zal mijn ervaringen hier binnenkort wel even delen. Ben zelf ook benieuwd of het werkelijk werkt. Je bent het hele spul wel 6 weken kwijt, dus klusje voor de winter!

Beste Rob,
Bevalt die Zircotec coating je intussen ?
Zijn je headers staal of inox of kunnen ze dat op beide materialen ?
Thanks, C.  8)

Rob Peters

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #24 Gepost op: januari 03, 2020, 17:58:54 pm »
Hoi,

Ik heb er nu een seizoen mee gereden en kan je melden dat het idd werkt.
Het werd bij mij onder de motorkap zo warm dat het ( dunne) polyester van mijn Pilgrim iets "werkte".
Dat is nu niet meer het geval. Spruitstukken zijn van gietijzer.
Aangezien het blok er nu uit ligt kan ik het mooi controleren en de coating zit er nog netjes op.
Richard ( Buttonics) heeft het anders opgelost, die heeft lovres in zijn motorkap gemaakt en volgens mij werkt dat ook prima. Zo zou je dus ook wat warmte onder je motorkap vandaan kunnen halen.
Stuur me even een PB met je telefoonnummer dan maak ik even een foto van mijn spruitstukken, dan kun je de staat zelf even zien.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Rob

Moi427

  • CCN_Lid
  • Newbie
  • ***
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #25 Gepost op: januari 05, 2020, 16:01:45 pm »
Ik heb in de loop der tijd heatwrap (Thermotec) toegepast op diverse uitlaatspruitstukken en daar tot op heden nooit problemen mee ondervonden. Bij mijn Cobra was het toentertijd een belangrijk item om de temperatuur in de motorruimte omlaag te krijgen: naast de hoge aanzuigtemperatuur (open filter) en dus minder vermogen had het ook nadelig effect op bijv. de startmotor (heatsoak, moeilijk starten warme motor) en niet te vergeten de temperatuur naast mijn benen... Scheelt ook dat het bigblock de ruimte nogal opvulde, dus de headers feitelijk pal langs de voetenbakken liepen. En ja, in principe zou het voor wat meer vermogen moeten zorgen door een hogere doorstroomsnelheid van het hetere uitlaatsgas, je ziet het ook veel toegepast in de racerij en niet enkel omdat de monteurs zich dan minder snel zich branden ;)
Verder op diverse motorfietsen gebruikt, momenteel nog op mijn Aprilia RSV. Die kreeg daardoor ook bijv. minder last van hitte in achterrem- en koppelingscilinder, wat de werking bepaald niet ten goede kwam.
Vorig jaar nog de headers op m'n Mopar 440 bigblock in m'n Dodge pickup daarmee behandeld, want ook die combinatie had de nodige warmteproblemen. Overigens door meerdere oorzaken, maar dit hielp ook best.
Problemen zoals rottende spruitstukken heb ik er nog niet mee/door gehad, maar op de Cobra was het hele uitlaatsysteem van RVS (gebouwd door EPS) en dat is uiteraard dan een voordeel.
Coaten lijkt me aantrekkelijk doordat het naast de werking ongetwijfeld minder gevoelig zal zijn dan de wrap: de bevestiging kan los gaan en het ziet er minder strak uit dan een coating. Alhoewel het ook wel wat "racy" oogt. De kosten zijn echter een enorm stuk hoger, vandaar dat het bij mij altijd bij wrappen is gebleven.
Overigens is het best vuurbestendig: zie de foto na de brand in mijn smoelenboek alhier....
http://forum.cobraclub.nl/index.php/topic,4447.msg20683.html#msg20683
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2020, 16:16:58 pm door Moi427 »
Jan de Vries
Appelscha (vanaf 2014 na 30 jaar Almere...)

CobraClub Nederland Forum

Re: Spruitstukken wrappen
« Reactie #25 Gepost op: januari 05, 2020, 16:01:45 pm »