Auteur Topic: Benzine lucht in kofferbak  (gelezen 374 keer)

Raymond 1975

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Benzine lucht in kofferbak
« Gepost op: april 06, 2019, 13:31:53 pm »
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar geworden van een Pilgrim. Bij de proefrit merkte ik al op dat de de auto erg naar benzine rook, de vorige eigenaar gaf ander dit waarschijnlijk kwam door het stationair in de garage waar hij gestald stond.... Ik had mijn vraagtekens hier al bij, maar goed.
De auto is nu een aantal weken in mijn bezit en de benzine geur blijft, met name in de de kofferbak. Weten jullie waar ik mijn zoektocht moet beginnen? Ik zie geen lekkage o.i.d. ik vermoed dat het met de ontluchting het maken heeft, maar ben hier niet in onderlegd. Graag jullie advies wat ik hier in kan doen.

Groet Raymond
« Laatst bewerkt op: april 06, 2019, 21:24:41 pm door Resik »

mobileben

• CCN_Lid
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
Re: Benzine lucht in kofferbak
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2019, 21:53:48 pm »
Hallo Raymond,

Ik heb een Dax maar ook bij mij ruikt het in de kofferbak naar benzine. De vulslang van de tank dop naar de tank zelf is het probleem. Heb deze reeds vervangen maar het blijft.
In het circuit van de tank ontluchting heb ik wel een terugslag klep gemonteerd waar door de benzine lucht in mijn garage flink is afgenomen.

Mvg Ben

Koos

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://gd-cobra.blogspot.com/
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2019, 23:00:09 pm »
Hallo Raymond.

Ik hebben GD en ook mijn kofferbak ruikt naar benzine lucht.
Kan aan de opluchting liggen. Zelf heb ik het gevoel dat de geur afkomstig is v,aan de brandstofslangen
Koos
www.gd-cobra.blogspot.com
GD427 MKIV met Ford V8 5,0

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2019, 09:51:39 am »
De nieuw benzine vreet de benzine slangen extra aan( etanol), in veel gevallen zal bij vervanging het probleem minder zijn. Of overgaan op metalen buis?

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2019, 19:34:12 pm »
Hallo Raymond,

dit een bekend probleem, voornamelijk bij de Cobra┬┤s, waarbij de benzinetank direct in de kofferbak staat. Check alle rubberenslangen en mogelijk vervang je deze.
Mvg,

Rocco Jansen

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2019, 19:49:25 pm »
Hallo Raymond,

Diverse punten zijn al aangegeven door onze leden, echter blijft het moeilijk zoeken want de leidingen lopen in de kofferbak en dat is niet ideaal.

- De sensor van de brandstofmeter is vaak afgedicht met een kurkpakking en de bedrading / aansluiting zit in de kofferbak in het midden. Deze pakking vervangen voor een rubberen pakking en deze ook gelijk afkitten
- Ontluchting na de benzinetank naar buiten en daar de terugslagklep monteren
- Indien de brandstofpomp in de kofferbak zit, tja dat maakt het er ook niet makkelijker op
- Speciale vulslang tussen de tank en benzinedop die ook bij boten gebruik worden, deze is vele malen dikker maar minder in bochten te gebruiken.

Het beste is eigenlijk alles buiten de kofferbak monteren en aansluiten, maar ja dan heel je heel veel werk op je hals, maar dan ben je er ook vanaf.

ik wens je heel veel succes bij het vinden dan wel verminderen van de brandstoflucht, een vervelend en lastig probleem

Met vriendelijke groet,

Marcel B

Raymond 1975

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2019, 20:05:45 pm »
Dank  voor de reacties!

Ik ben wel blij dat ik gelukkig niet de enige hierin ben.....

De tankdop zit bij mijn Cobra recht boven de tank en ik weet niet waar bij mij de ontluchting zit, iemand een idee waar ik deze kan vinden? Er komen aan de bovenkant van de tank 2 stalen slangen uit. Een gaat naar het benzinefilter en dan naar de brandstofpomp, de andere is afgedopt.... Volgens mij behoort dit de ontluchting te zijn, ik zie namelijk ook geen ontluchting bij de brandstofpomp.

groet Raymond

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 07, 2019, 22:31:18 pm »
Hallo Raymond,

Ontluchting kan op de tank zitten maar ook op de branstofslang van de benzinedop naar de tank.

De afgedopte aansluiting op de tank zou voor de retourleiding moeten zijn, indien er een retourleiding bij jou wordt gebruikt. Wel handig om te weten.
Wat voor type benzinepomp mechanisch of elektrisch? Als het een mechanische benzinepomp is dan heb je geen retourleiding nodig.

Ik adviseer je om alle leidingen goed te controleren of er nog ergens een aansluiting zit, maar ook de conditie van de leidingen. Heb je enig idee hoe oud je Cobra is?

Het is dus zoeken geblazen en deel voor deel 100% uit te sluiten en dan weer verder te gaan.
Met vriendelijke groet,

Marcel B

Dutch_Cobra

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://cobra.delaat.com
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2019, 10:09:43 am »
Quote.

Wat voor type benzinepomp mechanisch of elektrisch? Als het een mechanische benzinepomp is dan heb je geen retourleiding nodig

Einde Quote.

Niet juist.

Carburateur is een leiding met lage druk. Kan mechanische of electrisch zijn.

Injectie is hoge druk electrische pomp en de injectoren staan altijd op druk en daarvoor is retourleiding (met een regel unit) nodig.

Just for clarificatiin

dick

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 14, 2019, 15:27:47 pm »
Hallo Raymond, heb ook last van benzine lucht in de kofferbak gehad, dit kwam door slechte afdichting van de brandstofsensor op de tank.
Heb deze gekit met brandstof bestendige kit en over het gat dat in de kofferbak zit folie gedaan en ook afgekit,geen brandstof lucht meer
Groeten Dick

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #9 Gepost op: april 14, 2019, 15:27:47 pm »