Auteur Topic: Voorstellen en Oepssss  (gelezen 253 keer)

Sander123

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Voorstellen en Oepssss
« Gepost op: januari 16, 2019, 12:46:15 pm »
Hi Forummers,

Ik ben Sander, kom uit Pijnacker en ben eigenlijk veel te laat met me voor te stellen..  :-\

Vorig jaar, na door een goede vriend te zijn overtuigd om mee te gaan naar stoneleigh, bij diverse cobra's wezen kijken.
Door de slechte zitpositie (mijn inziens) van de AK en de beperkte mogelijkheden van de GD (tevens mijn inziens :) )heb ik gekozen voor een DAX. Ook gezien het feit dat deze vlak over de grens in belgiƫ zit was dit voor mij wel makkelijk. Daarnaast gaf John mij ook een goed gevoel en was de keuze gemaakt.
Eind juni ontvangst mogen nemen van de auto met De Dion onderstel en sindsdien bezig met de opbouw.
De beslissing gemaakt om niet te gaan voor originaliteit maar vooral dat wat ik zelf leuk en belangrijk vond. Dit houd in zo min mogelijk zichtbare bekabeling, geen trackdays dus handeling minder van belang maar wel veel vermogen.

Omdat deze voorstelling al een stuk later is dan dat ik zou moeten hebben gedaan heb ik ook al gelijk wat updates te vermelden  :o
Het motorblok is geworden een 396 Cui stroker small block, met een Tremec TKO600 en een limited slip diff op maat gemaakt. De remmen aan de voorzijde heb ik vervangen, ondanks dat de jaguar remmen niet per se klein genoemd kunnen worden ben ik gegaan voor 4 pots aluminium remklauwen en gegroefde schijven. De velgen zijn 18inch hallibrand replica image velgen.
Verder nog bezig met de samenstelling van de kleur en het uitzoeken van alle extra's.
De handrem wilde ik er niet in en ik heb gekozen voor een electrische handrem a la renault espace (wellicht het slechtste voorbeeld ooit :) ).
Het monteren ervan was een project opzich maar is gelukkig helemaal goed gekomen.
Rest van de bijzondere opties moeten nog wat meer uitwerking krijgen maar je moet niet gelijk te veel willen (en verklappen) dus dat volgt nog!

Verder hoop ik hier wat ervaring te kunnen op doen (en dat gaat al erg goed met deze bijzonder behulpzame community) maar ook vooral ervaring te delen!

Gr. Sander
Met vriendelijke groet,
Sander

Madman_K

• CCN_Lid
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen en Oepssss
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2019, 13:24:36 pm »
Hoi Sander,

welkom bij de club.
Ik kom ook uit de buurt van Pijnacker.
Ik stuur je ff een PM, dan kunnen we misschien een s afspreken.

Sander123

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2019, 16:27:30 pm »
Hi Madman  ;D,

Bedankt! Lijkt me zeker een keer leuk.

Gr. Sander
Met vriendelijke groet,
Sander

RVL

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2019, 19:11:38 pm »
Hallo Sander,

Welkom bij de club. Ook ik woon in de buurt. En heb zelf in Delfgauw gewoond.
Wil ook wel n keertje komen kijken. Stuur maar een Pm als dat mogelijk is.

Groeten Ruud

Sander123

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2019, 21:19:09 pm »
Hallo Ruud,
Bedankt, lijkt me erg leuk.

Gr. Sander
Met vriendelijke groet,
Sander