Auteur Topic: Cobra´s op veiling  (gelezen 548 keer)

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Cobra´s op veiling
« Gepost op: oktober 31, 2018, 10:56:06 am »
Hallo,

ik zie regelmatig dat bij Vavato of andere veilingsites Cobra´s worden aangeboden. Uiteindelijk heeft iemand het hoogste bod gedaan, maar het lijkt er dan op dat de auto toch niet verkocht is geraakt. Want ik zie dan deze zelfde auto weer opduiken, waarin de auto wordt aangeboden. Metd ezeflde advertentie als voor de veiling startte.

Iemand een idee hoe dit nu gaat ?

Mvg,

Rocco Jansen

Madman_K

• CCN_Lid
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
Re: Cobra´s op veiling
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2018, 13:07:36 pm »
Op veel veiling sites zoals BVA of Troostwijk zitten handelaren achter.
Daar zit nog wel eens een gunning voorwaarden in
zie b.v. in de voorwaarden van deze:
https://www.troostwijkauctions.com/nl/exclusive-cars-/01-27511/
"Onder voorbehoud van gunning"
of
https://support.bva-auctions.com/hc/nl/search?utf8=%E2%9C%93&query=gunning&commit=Zoeken

Maar ik kan mij ook voorstellen dat de handelaren zelf meebieden om de prijs op te krikken.
En als er dan niemand meer over hun prijs gaat, komt die er de volgende keer weer op te staan.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2018, 13:10:11 pm door Madman_K »

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2018, 23:17:26 pm »
Zo werkt dat niet helemaal!! iedere verkoop ook onderling moet toch een ex btw marge van minimaal 5% op zitten anders accepteerd de blasting het niet meer en ziet het als prive schenking.  over de veilingkosten moet btw betaald worden en omzet belasting afgedragen worden, dus als zon auto weer opduikt zal de prijs hoger moeten. Het zal de belasting niet uitmaken als dat soms gebeurt maar bij meer als 5 transacties per jaar grijpt men op den duur in. tevens bestaat de kans dat een veilingmeester in de problemen komt.  Anders is het als de minimum prijs niet bereikt wordt dan kan men weer herhalen.

Klaas

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 03, 2018, 17:09:02 pm »
Onder voorbehoud van gunning ......

Slaat natuurlijk nergens op bij een veiling

Ben je niet gecrasht, dan kon het vast nog harder

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 05, 2018, 09:16:42 am »
Hallo,

oke, beetje hetzelfde idee als je op TV ziet,  dat de "minimum reserve" niet gehaald is.
Mvg,

Rocco Jansen

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2018, 18:35:46 pm »
Precies Rocco. het kan van belang zijn de aanswezigen en veiling meester te kennen ;D

Cobretti

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2018, 22:16:17 pm »
Hallo,

ik zie regelmatig dat bij Vavato of andere veilingsites Cobra´s worden aangeboden. Uiteindelijk heeft iemand het hoogste bod gedaan, maar het lijkt er dan op dat de auto toch niet verkocht is geraakt. Want ik zie dan deze zelfde auto weer opduiken, waarin de auto wordt aangeboden. Metd ezeflde advertentie als voor de veiling startte.

Iemand een idee hoe dit nu gaat ?

Op Vavato zie je nooit de 'reserve price' die werd afgesproken met de verkoper.  In het geval die niet werd gehaald wordt een onderhandeling gestart tussen highest bidder en verkoper met Vavato als tussenpersoon.  Wordt daar geen akkoord gevonden dan gaat de verkoop niet door.  Aangezien je als koper nooit de reserve price weet heeft maw Vavato/verkoper altijd het laatste woord.  Maar bon, niemand wordt verplicht om te bieden natuurlijk.  En hoe meer je er koopt of verkoopt hoe vlotter onderhandelingen gaan lijkt me.

Greets, C.  8)

greets, C.  8)

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2018, 22:16:17 pm »