Auteur Topic: vulling side pipes ?  (gelezen 3418 keer)

Timeless

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: vulling side pipes ?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2018, 22:00:19 pm »
Marcel,

In de oude situatie had ik een schroef geplaatst. Destijds heb ik een gaatje in de buitenwand van de sidepijp geboord waardoor ik een (hout)schroef kon draaien die in een van de gaatjes van de geperforeerde pijp pakte. Dit gaatje zat vlak achter de trechter. Daardoor had ik twee vliegen in één klap. De pijp kon niet meer rammelen en ook het naar achter blazen hield deze schroef aardig tegen.

Nu in de nieuwe situatie is mijn trechter 4x zo lang als de oude. Ik heb alles heel nauwkeurig gemeten en nu een klein gaatje van 3,5mm in de nieuwe trechter geboord, exact waar het bestaande gat in de sidepipe zit. De schroef is nu veel korter, dus het zal nog steviger vastzitten.
Het monteren van het geheel was hierdoor niet simpel omdat de gaatjes exact tegenover elkaar moeten zitten. Om de geferoreerde pijp iets te kunnen verdraaien heb ik een hulpstuk gemaakt wat aan de achterkant past in de pijp en met schroefjes vast gezet kan worden.
Als de pijp exact op zijn plaats zit kan de voorste borgschroef er in en dan verwijder ik dit hulpstuk met de bijbehorende schroefjes. Daarna het achterste eindstuk erop.

Timeless

" If tomorrow never comes, ..........."

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2018, 07:39:22 am »
Ik heb alleen problemen om de geperforeerde 2 inch buis te verwijderen. Zit deze gelast?
Ik hoorde Rocco pas over een lange zelf tapper die er voor zorgt dat het niet rammelt maar die zit er niet.

Hallo Ruud,

zover ik weet warden ze vroeger gelast, maar dan was het vervangen lastiger. Tegenwoordig zitten ze "los", met als gevolg dat ze kunnen ramelen, vandaar dat er één of twee schroeven ingezet worden.
Mvg,

Rocco Jansen

luuk427

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2018, 07:46:02 am »
heren,

via RVSuitlaatdelen.nl kun je dit materiaal allemaal bestellen.

Ik ben zelf op zoek naar een mooie set dikke Side Pipes maar tot dusver ben ik aan de andere kant van de wereld uitgekomen voor een mooie set. Daarnaast lijken we de keramisch gecoaten pijpen van Vintagewheels ook mooi, maar kwalitatief minder dan RVS.
Al met al veel geld voor collectors en sides pipes.

Marcel
DB replicas laat zo af en toe een batch van sidepipes maken. Eind van het jaar zou hij weer een nieuwe batch hebben:
http://www.cobraclub.com/forum/showthread.php?t=46825&page=11&highlight=OEM+spec+sidepipes+Stainless+steel

luuk

Blacklemming

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2018, 09:46:05 am »
heren,

via RVSuitlaatdelen.nl kun je dit materiaal allemaal bestellen.

Ik ben zelf op zoek naar een mooie set dikke Side Pipes maar tot dusver ben ik aan de andere kant van de wereld uitgekomen voor een mooie set. Daarnaast lijken we de keramisch gecoaten pijpen van Vintagewheels ook mooi, maar kwalitatief minder dan RVS.
Al met al veel geld voor collectors en sides pipes.

Marcel
DB replicas laat zo af en toe een batch van sidepipes maken. Eind van het jaar zou hij weer een nieuwe batch hebben:
http://www.cobraclub.com/forum/showthread.php?t=46825&page=11&highlight=OEM+spec+sidepipes+Stainless+steel

luuk
Ik heb zo een set,klinkt lekker .
Maar ik weet niet of de buren 2 straten verder dat ook vinden  8)

superseven

• Full Member
  • LS1: 515 pk en 650Nm is genoeg
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2018, 13:29:45 pm »
Zag ik gisteren ook, maar op de site ( v8cobra of zoiets) staat geen informatie of afbeelding van deze pijoen

superseven

• Full Member
  • LS1: 515 pk en 650Nm is genoeg
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2018, 18:44:04 pm »
zojuist een email verstuurd aan v8cobra.com;
heeft momenteel geen side pipes op voorraad, over 4 weken komt er weer een zending binnen. De prijs 950 GBP voor een set.
De pijpen zien er op de foto erg mooi en goed afgewerkt uit. Daarnaast zijn ze demontabel wat handig is voor het eventueel opnieuw vullen van de pijpen met dempingsmateriaal.
Naar alle waarschijnlijkheid bestel ik deze set. even kijken wat de kosten zijn van transport.

Marcel

RVL

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: augustus 16, 2018, 19:33:37 pm »
Hallo Cor,
 Ik ga dit van de winter weer oppakken. Het ziet er erg deftig uit wat je er nu van hebt gemaakt. Ben benieuwd naar de nieuwe sound. En Rocco, mijn set is van de oude garde. Dus die moet doorgezaagd worden om de 2 inch geperforeerde buis eruit te halen. Zou de set dan ook graag goed willen laten polijsten. Zodat het weer een net geheel wordt. De headers wil ik dan weer isoleren om een overmaat aan warmte in het motor compartiment te verminderen.

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #21 Gepost op: augustus 16, 2018, 19:33:37 pm »