Auteur Topic: Hardtop besteld voor Pilgrim  (gelezen 610 keer)

JGroen

• Full Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.cobrareplica.nl
Hardtop besteld voor Pilgrim
« Gepost op: maart 24, 2018, 18:13:17 pm »
Na een tijdje twijfelen toch maar de knoop doorgehakt en hardtop besteld bij John Kox.
Inmiddels 2 maanden verder maar gelukkig hebben we nog even voordat de ECM2018 is.

check mijn bouwwebsite op: www.cobrareplica.nl

Timeless

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Hardtop besteld voor Pilgrim
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2018, 19:34:39 pm »
Proficiat met jullie bestelling. Het is een geweldige look met zo'n hardtop.
Zelf ben ik er ook al jaren van gecharmeerd, maar toch heb ik nog steeds niet beslist.
Een punt is ook dat ik tijdens de bouw van mijn Cobra er voor gekozen heb om de voorruit wat schuiner te zetten. Deze staat aan de bovenkant gemeten 2 inch verder naar achteren dan standaard. Toch heb ik in die bouwperiode een hardtop gepast, toen bij John Kox op de opendag en het was geen enkel probleem met die schuine voorruit. (foto van mijn Cobra , toen nog niet in de kleur gespoten).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
In principe wil ik open rijden met de Cobra en ik ben bang dat de hardtop er dan net altijd op het verkeerde moment op staat.

2 jaar geleden stond ik op het punt om er een te bestellen, maar toen liep alles anders.
Ik was/ben ook al jaren gek van een BMW Z4 M Coupé.  Dit is een super sportwagen met geweldige rijeigenschappen en deze is voorzien van een vast coupé dak. Dak kan er dus niet af. Zo'n exemplaar heb ik intussen in mijn bezit en dit is echt een Cobra-concurent. Probleem is nu : met welke auto ga ik een zondagmiddagje touren ?  Mijn ervaring is intussen dat ik vaker spijt heb dat ik niet met de Cobra op pad ben dan andersom. Dus met met mooi , zonnig weer is open rijden met een Cobra voor mij toch echt het einde.

Maar wat blijft : Een Cobra met een hardtop is echt geweldig mooi om te zien. Super mooi !!!

Timeless

" If tomorrow never comes, ..........."

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 25, 2018, 13:53:12 pm »
Ik ben nu mijn 3e hardtop aan t bouwen exact op maat precies zoals ik hem hebben wil. Ik heb hem nodig daar ik vanwege mijn gezondheid niet meer echt in de volle wind kan rijden en dit is een mooie oplossing daarvoor. Hij wordt zo dat ik hem met 4 snelsluitingen er zo al kan halen. Verder maak ik een eenvoudig elektrisch liertje aan t plafond zodat ik hem in de mancave er zeer eenvoudig op en af kan halen, en direct veilig opgeborgen heb.  Ben wel benieuwd waarom je zon uitgave niet bij Berthold Schmitz in Duitsland koopt. Dat is tegenwoordig de Pilgrim man? 
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2018, 14:06:09 pm door Frank »

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 25, 2018, 19:51:01 pm »
Groen,

Fraaie keuze om voor een hardtop te gaan, laat de voortgang maar op het forum zien, altijd leuk. Voor welk type ben je gegaan? Dax heeft sinds een paar jaar een gewijzigde type met zijruit achter de portieren die erg mooi qua lijn is.

Zelf ben ik overigens bij een softtop gebleven, mede omdat ik niet heel veel rij met slecht weer, en als ik afgelopen jaren terug kijk heb ik deze nog maar 4x gebruikt.
Das goed toch  :) of toch niet?

Frank, goed bezig, laat rondom de bouw wat meer op het CCN forum terecht komen, wordt zeker gewaardeerd, mede omdat ik niet op Facebook zit.  :(

Succes heren en ik ben benieuwd naar jullie vorderingen
Met vriendelijke groet,

Marcel B

JGroen

• Full Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.cobrareplica.nl
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2018, 22:07:11 pm »
check mijn bouwwebsite op: www.cobrareplica.nl

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2018, 23:37:46 pm »
Groen,

In hoeverre is het mogelijk om ook de foto’s op het forum te plaatsen, helaas heb ik geen Facebook en misschien wel meer leden. En ja, Cobra foto’s horen toch echt op het Cobra forum.

Dus als geïnteresseerde hoop ik dat dit mogelijk is
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2018, 13:23:09 pm door Marcel B »
Met vriendelijke groet,

Marcel B

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2018, 23:37:46 pm »