Auteur Topic: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI  (gelezen 466 keer)

Marogi

• Jr. Member
  • **
  • Life is a lesson, you learn it when you're through
    • Bekijk profiel
EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Gepost op: maart 17, 2018, 11:30:26 am »
Hi allen,
Zijn er hier mensen die een aftermarket EFI Op hun V8 hebben gebouwd?
Ik hou van de carburateur looks, maar de voordelen van EFI zijn super.
Nu ben ik op zoek naar zo een systeem en heb al naar de EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI gekeken.
Maar ik kan op de site alleen een stukje over de MPI DOMINATOR vinden, en in Nederland of België geen distributeur of bedrijf dat deze verkoopt/installeert, of Google zoekt bij mij verkeerd...
Hebben jullie tips, of heeft iemand van jullie al zo een systeem op de wagen?
Ik heb een RV8 blok, en ja daar krijg je al vrij statische oude EFI systemen voor, maar niet de looks van een carburateur. En aangezien die bestaande systemen ook niet per cylinder de inspuit hoeveelheid kunnen regelen, kan ik net zo goed voor zo een aftermarket systeem gaan met een zelflerende ECU, is mijn redenering.
Ik hoor het wel als er informatie binne de club is.
Mvg
Rob

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2018, 14:11:02 pm »
Hallo Rob,

Ik heb op mijn Cheyy blok een EFI systeem van MSD geplaatst zo`n 2 jaar geleden en hieronder mijn ervaringen.

Allereerst het is best een duur systeem ten opzicht van een carburateur, maar deze systemen zijn plug and play en zelf heel makkelijk te instaleren.

In de handmonitor die erbij zit kun je een paar basis gegevens invoeren zoals cilinderinhoud, aantal cilinders, type nokkenas, max toerental (als je dit weet, anders op standaard zetten) enz.
je dient in de uitlaat een CO2 sensor te plaatsen, die zit er overigens netjes bij geleverd en de voeding van de module dient aangesloten te worden.

Als alles is aangesloten moet je goed oppassen dat je nergens vacuüm lekken hebt omdat het systeem hiervoor gevoelig is (denk hierbij aan pakking van carburateur, rembekrachtiger (slangen), uitlaat pakkingen en overgangen van spruitstuk naar uitlaat)

Voordelen van dit soort systemen zijn o.a makkelijk starten, iets zuiniger, toerental kun je instellen waardoor je max toerental van de motor wordt begrenst, thermostaat schakelingen voor je koel ventilator met de mogelijkheid om 2 koelventilatoren qua temperatuur apart te kunnen schakelen, en je hebt in de display alle waardes die je kunt uitlezen / controleren ten opzichte van de dashboard meters .

Zover ik weet zijn alle systemen vrijwel gelijk en zit het dus afhankelijk wat je wilt uitgeven, maar er is 1 verschil waarom ik voor MSD heb gekozen en dat is, dat je bij MSD EFI systeem geen retour brandstofleiding naar je tank nodig hebt, de bijgeleverde pomp is toeren geregeld.

Nadeel van MSD is dat indien je technische vragen hebt MSD support ronduit slecht is, en dien je, als je vragen hebt veel te mailen met een lange adem. Of dit bij de andere merken beter is geregeld durf ik je niet te zeggen.

Waar koop je dit soort systemen? ik heb mij MSD EFI bij Summit in de USA besteld, soepel en geen probleem pas wel op voor de invoerrechten want dat komt er nog boven op.
Je kan het ook in NL bestellen bij Gooze (importeur voor MSD) echter hebben zijn geen technische kennis als je bij problemen hebt, zij sturen je door naar MSD leverancier.

Ik hoop dat ik je met deze informatie verder heb geholpen, op YOU TUBE kun je overigens ook veel over deze systemen vinden, ik heb daar overigens dankbaar gebruik van gemaakt.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het wel, je mag altijd langskomen om het te bekijken zodat je hier meer gevoel bij krijgt.

« Laatst bewerkt op: maart 17, 2018, 14:21:36 pm door Marcel B »
Met vriendelijke groet,

Marcel B

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2018, 20:12:06 pm »
Hi allen,
Zijn er hier mensen die een aftermarket EFI Op hun V8 hebben gebouwd?
Ik hou van de carburateur looks, maar de voordelen van EFI zijn super.
Nu ben ik op zoek naar zo een systeem en heb al naar de EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI gekeken.
Maar ik kan op de site alleen een stukje over de MPI DOMINATOR vinden, en in Nederland of België geen distributeur of bedrijf dat deze verkoopt/installeert, of Google zoekt bij mij verkeerd...
Hebben jullie tips, of heeft iemand van jullie al zo een systeem op de wagen?
Ik heb een RV8 blok, en ja daar krijg je al vrij statische oude EFI systemen voor, maar niet de looks van een carburateur. En aangezien die bestaande systemen ook niet per cylinder de inspuit hoeveelheid kunnen regelen, kan ik net zo goed voor zo een aftermarket systeem gaan met een zelflerende ECU, is mijn redenering.
Ik hoor het wel als er informatie binne de club is.
Mvg
Rob
Hallo Rob,

je kunt ook gaan voor een "moderner" Rover blok met injectie, hierin is voldoende keuzes en de prijzen liggen niet extreem hoog.
Mvg,

Rocco Jansen

Marogi

• Jr. Member
  • **
  • Life is a lesson, you learn it when you're through
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2018, 22:42:39 pm »
Hi Rocco, daar heb je ook gelijk in.
Als ik de prijzen van een MSD set bekijk en een nieuwer 4,6 blok..
Ik twijfel dan wel, maar ik vind de carburateur looks echt wel mooier.
Tnx voor t idee, ik neem m mee in de overweging.

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2018, 22:42:39 pm »