Auteur Topic: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI  (gelezen 764 keer)

Marogi

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 54
  • Life is a lesson, you learn it when you're through
    • Bekijk profiel
EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Gepost op: maart 17, 2018, 11:30:26 am »
Hi allen,
Zijn er hier mensen die een aftermarket EFI Op hun V8 hebben gebouwd?
Ik hou van de carburateur looks, maar de voordelen van EFI zijn super.
Nu ben ik op zoek naar zo een systeem en heb al naar de EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI gekeken.
Maar ik kan op de site alleen een stukje over de MPI DOMINATOR vinden, en in Nederland of België geen distributeur of bedrijf dat deze verkoopt/installeert, of Google zoekt bij mij verkeerd...
Hebben jullie tips, of heeft iemand van jullie al zo een systeem op de wagen?
Ik heb een RV8 blok, en ja daar krijg je al vrij statische oude EFI systemen voor, maar niet de looks van een carburateur. En aangezien die bestaande systemen ook niet per cylinder de inspuit hoeveelheid kunnen regelen, kan ik net zo goed voor zo een aftermarket systeem gaan met een zelflerende ECU, is mijn redenering.
Ik hoor het wel als er informatie binne de club is.
Mvg
Rob

Marcel B

  • CCN_Lid
  • Sr. Member
  • ***
  • Berichten: 377
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2018, 14:11:02 pm »
Hallo Rob,

Ik heb op mijn Cheyy blok een EFI systeem van MSD geplaatst zo`n 2 jaar geleden en hieronder mijn ervaringen.

Allereerst het is best een duur systeem ten opzicht van een carburateur, maar deze systemen zijn plug and play en zelf heel makkelijk te instaleren.

In de handmonitor die erbij zit kun je een paar basis gegevens invoeren zoals cilinderinhoud, aantal cilinders, type nokkenas, max toerental (als je dit weet, anders op standaard zetten) enz.
je dient in de uitlaat een CO2 sensor te plaatsen, die zit er overigens netjes bij geleverd en de voeding van de module dient aangesloten te worden.

Als alles is aangesloten moet je goed oppassen dat je nergens vacuüm lekken hebt omdat het systeem hiervoor gevoelig is (denk hierbij aan pakking van carburateur, rembekrachtiger (slangen), uitlaat pakkingen en overgangen van spruitstuk naar uitlaat)

Voordelen van dit soort systemen zijn o.a makkelijk starten, iets zuiniger, toerental kun je instellen waardoor je max toerental van de motor wordt begrenst, thermostaat schakelingen voor je koel ventilator met de mogelijkheid om 2 koelventilatoren qua temperatuur apart te kunnen schakelen, en je hebt in de display alle waardes die je kunt uitlezen / controleren ten opzichte van de dashboard meters .

Zover ik weet zijn alle systemen vrijwel gelijk en zit het dus afhankelijk wat je wilt uitgeven, maar er is 1 verschil waarom ik voor MSD heb gekozen en dat is, dat je bij MSD EFI systeem geen retour brandstofleiding naar je tank nodig hebt, de bijgeleverde pomp is toeren geregeld.

Nadeel van MSD is dat indien je technische vragen hebt MSD support ronduit slecht is, en dien je, als je vragen hebt veel te mailen met een lange adem. Of dit bij de andere merken beter is geregeld durf ik je niet te zeggen.

Waar koop je dit soort systemen? ik heb mij MSD EFI bij Summit in de USA besteld, soepel en geen probleem pas wel op voor de invoerrechten want dat komt er nog boven op.
Je kan het ook in NL bestellen bij Gooze (importeur voor MSD) echter hebben zijn geen technische kennis als je bij problemen hebt, zij sturen je door naar MSD leverancier.

Ik hoop dat ik je met deze informatie verder heb geholpen, op YOU TUBE kun je overigens ook veel over deze systemen vinden, ik heb daar overigens dankbaar gebruik van gemaakt.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het wel, je mag altijd langskomen om het te bekijken zodat je hier meer gevoel bij krijgt.

 
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2018, 14:21:36 pm door Marcel B »
Met vriendelijke groet,

Marcel B

Resik

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2723
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2018, 20:12:06 pm »
Hi allen,
Zijn er hier mensen die een aftermarket EFI Op hun V8 hebben gebouwd?
Ik hou van de carburateur looks, maar de voordelen van EFI zijn super.
Nu ben ik op zoek naar zo een systeem en heb al naar de EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI gekeken.
Maar ik kan op de site alleen een stukje over de MPI DOMINATOR vinden, en in Nederland of België geen distributeur of bedrijf dat deze verkoopt/installeert, of Google zoekt bij mij verkeerd...
Hebben jullie tips, of heeft iemand van jullie al zo een systeem op de wagen?
Ik heb een RV8 blok, en ja daar krijg je al vrij statische oude EFI systemen voor, maar niet de looks van een carburateur. En aangezien die bestaande systemen ook niet per cylinder de inspuit hoeveelheid kunnen regelen, kan ik net zo goed voor zo een aftermarket systeem gaan met een zelflerende ECU, is mijn redenering.
Ik hoor het wel als er informatie binne de club is.
Mvg
Rob
Hallo Rob,

je kunt ook gaan voor een "moderner" Rover blok met injectie, hierin is voldoende keuzes en de prijzen liggen niet extreem hoog.
Mvg,

Rocco Jansen


Marogi

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 54
  • Life is a lesson, you learn it when you're through
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2018, 22:42:39 pm »
Hi Rocco, daar heb je ook gelijk in.
Als ik de prijzen van een MSD set bekijk en een nieuwer 4,6 blok..
Ik twijfel dan wel, maar ik vind de carburateur looks echt wel mooier.
Tnx voor t idee, ik neem m mee in de overweging.

crulle

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #4 Gepost op: oktober 08, 2018, 01:36:11 am »
Hoi,heb nog een nagelnieuw Fitech efi te koop.Ligt bij mij thuis.
Mvg Peter
 

crulle

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #5 Gepost op: november 13, 2018, 21:37:46 pm »
Verkocht.Sorry.
 

rvanderende

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 626
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #6 Gepost op: november 16, 2018, 23:05:58 pm »
hier zijn we bezig om een holley sniper op de wagen te bouwen


Resik

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2723
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #8 Gepost op: november 19, 2018, 15:38:34 pm »
Hallo Rob,

wat is het nut van zo´n Holley Sniper ?
Mvg,

Rocco Jansen


rvanderende

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 626
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #9 Gepost op: november 19, 2018, 17:41:14 pm »
het nut ervan zijn enkele punten
aangezien ons blok redelijk wild is door de snelle nokkenas

vermogen beter regelbaar in lage en hoge toeren
en zal ook wat minder drinken omdat de sniper dit zelf regelt door middel van de   lambda en temp sensor en sensor van de ontsteking om te kijken hoeveel toeren het blok draaid
ik ken er nu 2 die zoiets ook op hun cobra hebben

dus wel de look van de carb maar de regeling van een injectie

Frank

  • CCN_Lid
  • Hero Member
  • ***
  • Berichten: 843
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #10 Gepost op: november 19, 2018, 18:00:38 pm »
weet niet hoe het precies in Nederland zit maar hier in Duitsland kom je er niet mee door de TUV als je een oldtimerkenteken hebt, want het is niet tijdscomform? of je moet geluk hebben dat je de juiste inspecteur hebt?

rvanderende

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 626
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #11 Gepost op: november 19, 2018, 18:31:34 pm »
maakt in nederland niet uit  ze meten alleen je co bij de keuring
 en verbeteren is altijd goed

ik moet bij elke apk mijn carburateur aardig knijpen om aan de 3.5 co te komen

Resik

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2723
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #12 Gepost op: november 20, 2018, 08:45:07 am »
weet niet hoe het precies in Nederland zit maar hier in Duitsland kom je er niet mee door de TUV als je een oldtimerkenteken hebt, want het is niet tijdscomform? of je moet geluk hebben dat je de juiste inspecteur hebt?

In NL is het, zover ik weet, afhankelijk van de datum eerste toelating wat je wel en niet mag.  En staat er een opmerking op je kenteken dat deze niet hoeft voorzien te zijn van een emmisiebestrijding systeem,dan heb je een extra uitdaging.
Mvg,

Rocco Jansen


rvanderende

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 626
    • Bekijk profiel
Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #13 Gepost op: november 20, 2018, 10:19:54 am »
in onze dax rush en de cobra staan geen vermeldingen op van lambda dus vrij zolang je maar onder die maximale co normen zit

onze cobra was enkele jaren geledenr heftig hoog   co van 7    dus die hebben we ter plaatsen even gesmoort tot 3  tot na de keuring

dat merkte ze ook wel bij de meeting kwa benzienlucht hi

CobraClub Nederland Forum

Re: EASY EFI FITECH MSD EFI MPI DOMINATOR EFI
« Reactie #13 Gepost op: november 20, 2018, 10:19:54 am »