Auteur Topic: ac cobra schaal 1/4 te koop  (gelezen 1025 keer)

bugs

• Full Member
    • Bekijk profiel
ac cobra schaal 1/4 te koop
« Gepost op: januari 12, 2018, 19:24:53 pm »

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: ac cobra schaal 1/4 te koop
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2018, 18:59:12 pm »
Ik heb de foto's op die site langdurig bekeken, en ik mag barsten als de meeste foto's niet van het model zijn, maar van een echte auto. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de foto waarop de man het "model" draagt, ik heb m'n twijfels, bijvoorbeeld de onderkant van de voorbanden, enz.

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2018, 07:50:06 am »
Hallo Jepe,

via zijn facebook pagina heb ik al eens foto´s bekeken, maar het is echt een zeer mooi model.
Mvg,

Rocco Jansen

bugs

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2018, 20:01:47 pm »

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2018, 20:36:45 pm »
Ja, dat het een bijzonder fraai model is zonder meer waar, en alle foto's waar het model op de vensterbank staat (of op een plank, ik bedoel in elk geval die beige ondergrond) zijn zonder meer van het model. Maar ik bedoelde de laatste serie foto's, waar de Cobra op het asfalt staat, dat asfalt en de scheuren daarin zal toch ook niet op schaal zijn?
Niet dat het wat uitmaakt, het model is fraai, ook de andere modellen van dit bedrijf, op Marktplaats bijvoorbeeld (alleen natuurlijk van hele foute sportwagens :-). Prijzen zijn trouwens behoorlijk.

wetpool

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2018, 00:39:33 am »
Wat ik erg bijzonder vindt voor een dergelijk 'high end' model, dat er wielen gemonteerd zitten met wielbouten én fake spinners??

Hoe kan zoiets gebeuren, als je duizenden euris uit wil geven aan een model let je toch op details lijkt mij?

Grts, Theo
Not for the faint-hearted, nor for the shy....

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2018, 07:35:26 am »
Wat ik erg bijzonder vindt voor een dergelijk 'high end' model, dat er wielen gemonteerd zitten met wielbouten én fake spinners??

Ja, dat was me ook opgevallen. Maar, je kunt het ook positief uitleggen: er rijden nogal wat Cobra's rond met wielbouten in combinatie met spinners als decoratie, en dát hebben ze dan weer minutieus in hun model verwerkt  :) .
Maar inderdaad, je vraagt je af of de bouwers dit bewust hebben gekozen of dat ze echt nét niet weten hoe de vork in de steel zit.

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2018, 09:38:40 am »
Kijk op FB maar eens bij Sebastiaan Pot hij maakt ze, Ook Mitch Verheyen werkt hier aan.

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2018, 11:27:40 am »

Ja, dat was me ook opgevallen. Maar, je kunt het ook positief uitleggen: er rijden nogal wat Cobra's rond met wielbouten in combinatie met spinners als decoratie, en dát hebben ze dan weer minutieus in hun model verwerkt  :) .
Maar inderdaad, je vraagt je af of de bouwers dit bewust hebben gekozen of dat ze echt nét niet weten hoe de vork in de steel zit.

Misschien voor de APK ?
Mvg,

Rocco Jansen

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 17, 2018, 07:37:56 am »
Een bloeiende discussie inmiddels, maar, even de oorspronkelijke vraag aan de foto-experts onder ons: de foto's van de Cobra op het asfalt, is dat nou het model of 'n echte?

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2018, 11:43:19 am »
Voor zover ik weet maar  vergeef me als ik het fout heb, is er tijdens de productie van het model al een post op FB geweest en is deze foto hiervoor gemonteerd om eventuele klanten alvast te triggeren.

PIX427

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Enjoy Life Today, don't wait for it...
    • Bekijk profiel
    • http://www.amfot.nl
« Reactie #11 Gepost op: januari 20, 2018, 16:52:41 pm »
Een bloeiende discussie inmiddels, maar, even de oorspronkelijke vraag aan de foto-experts onder ons: de foto's van de Cobra op het asfalt, is dat nou het model of 'n echte?

Heren, Dames ook...

Met ruim 30 jaar ervaring als professionele foto/videograaf achter de kiezen en ook heel wat jaartjes lesgeven in Adobe Photoshop, kan ik na het opslaan en vergroten van de foto's van A. de Cobra onder de arm van de man ( met een goed Tshirt aan!) en B. de foto van de Cobra op het asfalt/wegdek, tegen een achtergrond met donkere bomen het volgende zeggen:

Volgens mij is dit géén fotomontage, in beide gevallen niet, en ik baseer dat op het simpele feit dat ik vaststel dat de achtergrond ZONDER aangetast te zijn doorloopt ACHTER het glas van de voorruit en zijruitje. Ook de schaduwen komen overeen met de situatie op de foto, en zijn niet verschillend van aard of intensiteit.

Kijk bijvoorbeeld naar de arm van de man die door het glas zichtbaar blijft, en naar de schaduw van zijn arm bovenop de rollbar.  Ook de bestrating loopt gewoon door door het glas en klopt helemaal.  De belichting is ook overeenkomstig, kijk naar de zijkant van de man zijn neus en de zijkant van de auto: het licht komt beide in dezelfde intensiteit van dezelfde kant.

Dat de Cobra op het asfalt WEL een ( groot!!) schaalmodel is, kun je zien aan bijv. de koplampglazen, die zijn dezlefde als die van het model onder de arm, en komen niet overeen met het glas van een echte koplamp. Ook de 2 rood geanodiseerde koppelingen bij de oliekoeler zijn exact hetzelfde. 

De schaduw onder de voorkant is correct, en is breder waar de oliekoeler zit, de reflectie aan de (kijkers) linkerkant op de flank van de Cobra laat de bomen zien en dat is ook juist.

Bij een montage, hoe goed dan ook, lukt je dat allemaal niet of nauwelijks, en bovendien heb je dan ook vaak dat de resolutie van de 2 gemonteerde beelden verschilt, en dat is hier ook niet het geval.

Conclusie:  een heel mooi gemaakt, bedrieglijk echt gewoon...  heel groot model wat ik graag zou willen hebben, maar niet kan betalen...

Tot zover...

RandY
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2018, 16:59:34 pm door PIX427 »
PIX427

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 20, 2018, 19:48:52 pm »
Ik heb de productie destijds nou gezet in de gaten gehouden op FB. Destijds werden de vele onderdelen steeds in productie faces getoont. de maatvoering is ook veelal in overleg met AC Uk gedaan. Dit is top of the bil.  helaas vindt ik het toch net iets minder als mijn replica Cobra en blijf daarbij

Moi427

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 11, 2018, 14:07:13 pm »
Inderdaad fabeltastisch model in de serie "kost wat (...), maar dan heb je ook wat". Mooie foto's ook op Marktplaats van de producent inclusief de aardige prijs (https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelauto-s-overige-schalen/m1230918904-ac-cobra-mkiii-schaal-1-4-verkocht.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr).
Op de Catawiki veiling kwam het tot €3500 en werd de limiet niet gehaald.
Jan de Vries
Appelscha (vanaf 2014 na 30 jaar Almere...)

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #13 Gepost op: februari 11, 2018, 14:07:13 pm »