Auteur Topic: Roland heeft zich aangemeld  (gelezen 1000 keer)

Diagnoramix

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Roland heeft zich aangemeld
« Gepost op: januari 08, 2018, 09:53:52 am »
Beste Cobra liefhebbers,

Ik heb me aangeraden op advies van een vriend omdat ik twijfel om een nieuw project te starten.

Ik ben sinds 1989 een enorme Viper fanaat. Heb er inmiddels 3 staan. De originele 1992 RT/10 waarmee het allemaal begon, een RT/10 uit 2001 met een hele mooie kleurencombinatie (Sapphire Blue Pearl met cognac kleurig interieur) die net 2700 miles gelopen heeft en tot slot een 2006 SRT-10 in Crystal Slate Pearl.

Nu heb ik sinds de zomer een volledige SRT-10 in parts liggen. Letterlijk de hele auto zonder de carrosseriepanelen. Deze was betrokken in ene ongeval waarbij het koetswerk zwaar toegetakeld werd. Het frame heeft op 1 balk links voor een buiging wat nog perfect te repareren is. De ophanging, motor, versnellingsbak, differentieel etc zijn allemaal in orde. Ik had eerst het idee om die Viper terug op te bouwen maar dacht dan ineens aan de cobra die nog steeds mist in de collectie. Ik hoop dan ook de nodige info te vergaren om te zien of ik een cobraproject ga aanvatten of gewoon alles verkoop.

mvg, Roland

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Roland heeft zich aangemeld
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2018, 17:06:24 pm »
Hallo Roland,

je hebt zeker geen verkeerde auto┬┤s en bij de eerste Vipers heeft Caroll Shelby ook zijn steentje bijgedragen. Wat dat betreft zit je zeker goed.

Wat je precies wel en niet kunt gebruiken, durf ik zo niet zeggen. Maar de motor, versnellingsbak en diff zouden zeker hergebruikt kunnen worden.

Bij Dax Benelux, staat een Viper motor in de showroom klaar om ingebouwd te worden in een Cobra. Ik zou daar eens je licht opsteken wat de mogelijkheden zijn.

Mvg,

Rocco Jansen

Timeless

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2018, 20:34:51 pm »
Roland,

Welkom op het Cobra Forum. 
De Viper is een indrukwekkende auto. Een aantal jaren geleden heb ik eens meegereden in een Viper en dat was geweldig om mee te maken.
Ook ben ik toen eens een keer met m'n Cobra met een groep auto's naar vliegveld Zoersel geweest waar die Viper toen ook bij was.
We waren daar toen omdat een 14 jarige jongen ernstig ziek was. Die jongen hebben we toen nog een heel leuke dag bezorgd door met allerlei bijzondere auto's samen te komen en om beurten mee te laten rijden met onze bolide's. Die jongen was helemaal autogek en kende alle modellen.
Het was toen op een zondagmorgen en het was heel koud. Bijzondere dag !!!

Een paar foto's van die Decembermorgen toen in 2011
" If tomorrow never comes, ..........."

rvanderende

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2018, 22:32:40 pm »
dat is zeker een mooi idee  viper v10 dacht ik   en dan n een cobra
gaan we zeker volgen

groetjes vanuit terneuzen zeeuws vlaanderen

CobraClub Nederland Forum