Auteur Topic: Een jongens droom komt uit.  (gelezen 1797 keer)

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Een jongens droom komt uit.
« Reactie #15 Gepost op: november 27, 2017, 19:18:01 pm »
Resik,

Bedankt voor de tip. Ik heb nog een LS diff liggen van een scorpio deze zal er dan ingaan. Ik ben inmiddels op het spoor van een complete ophanging met naven en aandrijfassen van een scorpio dus dat gaat lukken. wat betreft de v8. Ik ga er geen idiote hoge vermogens uit halen.
Rond de 200 pk is voor mij voldoende. hard rijden doen we niet meer :D.
nogmaals bedankt

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: november 27, 2017, 21:56:55 pm »
Hallo Sjoerd,

een bekend euvel bij de Pilgrim, ook bij de MK3, is de diff steun, deze willen nog al eens scheuren/afbreken, ook bij een motor van bijvoorbeeld 150 pk. De Pilgrim die ik indertijd had, was de diff steun aangepast, om dit problem te voorkomen.

Ik weet alleen niet of je een achterbrug van een Ford Scorpio / Sierra één op één kan wisselen met de degene die je nu hebt. Volgens mij zijn er wel leden binnen de CCN die al eens eerder met dat bijltje hebben gehakt.

« Laatst bewerkt op: november 28, 2017, 08:01:35 am door Resik »
Mvg,

Rocco Jansen

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: november 28, 2017, 09:05:37 am »
Wat ik al eerder schetste. Ik doe het stap voor stap.
Ik heb het geluk dat ik in het technische mbo onderwijs werk, en daarmee goede secundaire arbeidsvoorwaarden heb, zoals een grote goed uitgeruste werkplaats met cnc plasma snijders, draai en freesbanken. En gelukkig kan ik ze ook nog bedienen. ;D
Maar je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. als de tijd komt post is van te voren en stukje in de Pilgrim deel van het forum.
groeten Sjoerd

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: december 27, 2017, 20:54:39 pm »
Welkom hier!

Nu ik dit topic lees word ik ook weer wat enhousiaster om 1 en ander uit te zoeken om mijn pilgrim v6 om te bouwen naar v8  :)

Ben benieuwd naar je Cobra en het project!

Groetjes, Joris

PIX427

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Enjoy Life Today, don't wait for it...
    • Bekijk profiel
    • http://www.amfot.nl
« Reactie #19 Gepost op: december 28, 2017, 20:28:09 pm »
Dag Sjoerd,
welkom in de CCN en wellicht ooit ook bij het jaarlijkse ECC evenement: de ECM!
In 2018 in Davos, dus ff doorbouwen...

Ik ben zeker geïnteresseerd in jouw ervaring tav de ombouw van V6 naar V8, temeer omdat ik destijds na een bezoek bij de RDW eigenlijk een beetje teleurgesteld afdroop...

Mij is destijds verteld dat ik mijn Pilgrim Mk3 met V6 (Scorpio) wel zou MOGEN ombouwen, maar dat er daarna een RDW wijzigingskeuring zou moeten plaatsvinden, met toch wel ingrijpende gevolgen.
Want:
Het aantal cylinders zou veranderd worden, op zich niet echt een groot probleem.
Het motorvermogen zou met meer dan 15% toenemen ( Scorpio 155 pk, V8 al gauw 200 of 250pk...)
De uitstoot zou inderdaad 3,5% APKnorm mogen bedragen indien de V8 aantoonbaar van vóór een bepaald bouwjaar zou zijn.

Ik kreeg destijds het idee dat het me een berg geld zou gaan kosten, want de CO2 toeslag, die hoort bij de veranderde uitstoot van een oude, onzuinige V8, met daarom 3,5% APKnorm, zou tamelijk groot zijn..  Ze schatten dat gewoon in, tegen een ongunstige waarde.  Je bent al gauw een G of F...   En dat kost héél veel...

Ik wil je hiermee niet ontmoedigen uiteraard, daarom ben ik heel erg benieuwd hoe het jou zal vergaan!
We horen het graag!

Roel de Vringer
PIX427

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: december 29, 2017, 12:18:55 pm »
Hallo,

wat voor de ene Cobra wel geldt, geldt voor andere juist niet.  De RDW zal op basis van hun info aangeven wat de mogelijkheden zijn. Dus neem eerst met hun contact op, geef aan wat je wilt, zodat zij advies kunnen geven.
Mvg,

Rocco Jansen

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 22, 2018, 13:22:54 pm »
Hallo,

Inmiddels met het RDW contact gehad. En de casus voorgelegd. De auto moet voldoen aan de permanente eisen  ( apk eisen ) En de motor mag niet meer dan 15% meer vermogen hebben als wat er nu in zit.
Dat moet goed komen mijn inziens
De motor die ik heb is een 1978 302 met 140PK. Volgens mij heeft de ford v6 meer.

groeten Sjoerd

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 22, 2018, 14:07:38 pm »
Hallo Sjoerd,

motornummer opzoeken en kijken wat er op het internet bekend is. Deze info zal de RDW mogelijk bij de keuring ook om vragen. En natuurlijk een "aankoopnota" waar je deze motor gekocht hebt.
Mvg,

Rocco Jansen

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #22 Gepost op: januari 22, 2018, 14:07:38 pm »