Dus eigenlijk heb je alleen een trilling als je de koppeling intrapt, of heb je het ook als de bak bij 120km/u in z'n vrij staat?
Als je in een versnelling staat gaat de aandrijving van je blok via je vliegwiel, en drukgroep naar je koppelingsplaat, die de prise-as van je vernellingsbak aandrijft en daarmee je complete aandrijving naar achteren.
De koppelingsplaat is als het ware ingeklemd tussen vliegwiel en drukgroep en daardoor kan de prise-as weinig slingeren.
Op het moment dat je de koppeling intrapt is de verbinding tussen blok en koppelingsplaat verbroken en wordt de as opgevangen door het pivot lager in je krukas, gebeurt dat niet dan slingert de prise-as enorm met trillingen als gevolg.
Je zou op dat moment de motor af kunnen zetten om te zien of er veranderingen zijn want in principe staat dan alles stil.
(Weet eigenlijk niet zeker of je cardas van van de bak naar je differentieel aangedreven wordt door de draaiende wielen...

)
In feite blijven dan alleen nog de twee aandrijfassen van je achterwielen en het differentieel over die de trillingen kunnen veroorzaken.
Grt
Rik