Auteur Topic: Voorstellen Joris  (gelezen 8538 keer)

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen Joris
« Reactie #15 Gepost op: mei 17, 2017, 21:47:23 pm »
Top Joris,

Mooi stukje werk, ik ben beniiewd wanneer ik jou Cobra in levende live kan bewonderen.
Ga rustig door en geniet van de verder ontwikkeling.
Met vriendelijke groet,

Marcel B

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 18, 2017, 10:41:36 am »
Hallo Joris,

dat gaat de goede kant op  ;D. En nog plannen voor een motor wissel ?

Plannen zeker, maar heb me er nog niet in verdiept eerlijk gezegd.
Kan ook zijn dat ik hem verder helemaal klaar maak naar het zin, verkoop en een Dax, Ak of ander met V8 terug koop. Minst mooie aan de Pilgrim vind ik eigenlijk de voorschermen, hoe de randen overlopen in de body. Nu is alles te maken maargoed hoever ga je.

Voorlopig de Pilgrim optimaliseren en knappe kar van maken, wanneer klaar maar eens kijken naar techniek of een andere Cobra.

crulle

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2017, 15:51:13 pm »
Mooie blog !

AvZ

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 19, 2017, 13:09:04 pm »
Ziet er goed uit zeg, wordt een mooie Cobra.
Denk dat het ook het verstandigste is om een Cobra met een V8 op kenteken te kopen, speel je inderdaad op safe.
Vriend van me is een V8 in een Jeep aan het bouwen, moet nog naar de RDW. Dus ik ben benieuwd.

Marogi

• Jr. Member
  • **
  • Life is a lesson, you learn it when you're through
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2017, 14:17:43 pm »
Hi Joris, WELKOM! 😀
Leuk gespeel met die drones, het gaat jullie in ieder geval al goed af.
Groeten en veel plezier.
Rob

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juli 03, 2017, 22:32:44 pm »
Weer paar stapjes verder met de Cobra.
De oliekoeler met behuizing zit in de neus en de Rvs Backdraft sidepipes zitten erop.

Waar ik had gehoopt het een simpele swap zou worden moest de complete uitlaat weer aangepast. Na 2 volle dagen lassen, slijpen en passen zat het spul er onder.

Ik had gehoopt dat ze iets stiller zouden zijn als de stalen Superformance sidepipes maar integendeel. Vorige eigenaar heeft de eindstukken verdraaid en daarmee half open pijpen gecreerd. Waar mensen eerst leuk omkeken zijn de blikken nu anders... geluid is echt associaal hard.

Binnenkort maar dagje Eps plannen..

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juli 04, 2017, 09:13:00 am »
Weer paar stapjes verder met de Cobra.
Waar mensen eerst leuk omkeken zijn de blikken nu anders... geluid is echt associaal hard.

Hallo Joris,

komt er steeds mooier uit te zien !   

Voordeel met zoveel geluid is, als je thuiskomt weten ze meteen dat jij het bent  ;D.  Nee, met teveel geluid maak je geen vrienden.
Mvg,

Rocco Jansen

rvanderende

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juli 09, 2017, 08:46:09 am »
komt bekend voor  veel db

Frank

• Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juli 10, 2017, 12:11:04 pm »
Hele mooie Kleuren combi

flea

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juli 19, 2017, 19:43:12 pm »

Het vele/harde geluid hoort nu eenmaal bij een cobra,
die van mij geeft ook veel geluid maar word door mij
en de meeste mensen niet als storend gezien.
Ik krijg tenminste nog veel duimpjes omhoog als we ergens rijden.  8)

Waar ik wel altijd goed op let is de mensen met paarden,
paarden vinden het geluid van de cobra echt niet fijn,
ik zet de auto dan even stil langs de weg.....

Maar ieder zijn eigen voorkeur, als je vind dat ie associaal veel
geluid maakt laat je hem aanpassen.  :)

Groeten jos

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 29, 2017, 21:52:16 pm »
Afgelopen week de apk keuring gehad en Coby is met vlag en wimpel voor de komende 2 jaar geslaagd!

Hij kwam in eerste instantie de rembank niet op ivm de oliekoeler behuizing die de grond zou raken, dus weer naar huis en de voorzijde omhooggeschroeft... Het zal eens in 1 keer goed gaan 

Tijdens mijn vakantie zijn de sidepipes in stukken geslepen en er aan weerszijde 2 rvs ronde 100mm dempers tussengezet (een korte en een lange) Wat bleek en ik al wel dacht reed ik demperloos rond... het nieuwe geluid is een mega vooruitgang, ik hoef geen oordoppen meer in en kan nu heerlijk touren zonder irritaties.

Tevens is ook het interieur van de Cobra beetgepakt en kastanje/cognac bruin gekleurd. Vieze rode bies van het dashboard getrokken, oude vale rode gordels eruit en nieuwe Sabelt gordels er in. De cockpit is heerlijk opgefrist, het Moto Lita stuurtje komt veel beter tot zijn recht kortom erg blij mee!

Mijn laatste vakantie dag goed besteed en de Cobra van top tot teen gewassen en gepoetst voor de mooiste dag van me schone zus aankomend vrijdag waar de Cobra als hun trouwauto dient!  ;D

Na de woeste arbeid de camera gepakt en klein stukje gereden voor wat foto's 

« Laatst bewerkt op: september 30, 2017, 14:18:31 pm door joris »

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 30, 2017, 13:10:05 pm »
hallo Joris,

Goed bezig geweest.

Hoe laag stond de Cobra dan wel niet als je met de oliekoeler de rembank niet op kwam, staat jou Cobra dan zo enorm laag?

Daarnaast ben ik wel geïnteresseerd hoe je de dempers exact in je sidepipes hebt gemaakt, heb je daar foto`s of een schets van?

Tevens had ik graag je werk bewonderd maar de foto`s in jou onderstaande stukje zijn niet zichtbaar op het forum, geven deze 3 exact de zelfde plaatjes aan met please update enz. heel vreemd.

Ik ben benieuwd :D
Met vriendelijke groet,

Marcel B

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 30, 2017, 14:06:25 pm »
De Cobra stond inderdaad vrij laag, tevens rij ik met 205/60/15 bandjes, beter zou 215/60/15 zijn.

Ik zie inderdaad dat third party hosting niet langer ondersteund word door photobucket  ???
Maar als je op het plaatje met melding drukt word je wel doorgelinkt naar de afbeelding volgens mij?
ik zal even naar een ander oplossing zoeken om afbeeldingen up te loaden op het forum.

De oude dempers zijn er compleet tussenweg gezaagd, deze waren al 100mm. de dempers zijn er dus niet in maar tussengezet.
De overgangen van voor (collector) en achterzijde (eindstuk) zijn bewaard gebleven, daartussen zijn per kant 2 normale 100mm ronde rvs dempers met 1 geperforeerde buis gelast.
De lassen zijn helaas wel zichtbaar zonder de hitteschilden.

Verschil in geluid is echt behoorlijk, velen malen stiller zelfs als toen ik met de Superformance sidepipes reed die intern nog wel intact waren (dit was kwa niveau prima btw maar nu dus nog stuk stiller) de vorige eigenaar van de Backdraft sidepipes had de geperforeerde buizen intern dichtgeknepen en verdraaid waardoor deze geen functie meer hadden en dus echt demperloos waren, vandaar dan ook de EXTREME pokke herrie, zonder oordoppen had ik 2 dagen last van een piep in me linker oor...  :o
« Laatst bewerkt op: september 30, 2017, 14:14:00 pm door joris »

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: september 30, 2017, 23:49:46 pm »
Ehallo Joris,

Best fors die geperforeerde dempers van rond 100mm, zeker als de meeste Cobra's met sidepipes geperforeerde buizen gebruiken van rond 50mm voor de vermogens tot 350pk en daarboven wordt meestal rond 63mm gebruikt. Hoeveel vermogen heb je wel niet in jou Cobra?

Hoe heb je de geperforeerde buizen ingepakt?

Goed te horen dat het in elk geval veel geluid reduceert.

Rondom de banden begrijp ik je nog niet helemaal wand de hoogte van je band is goed, de breedte kan uiteraard altijd breder, en dat geef je nu volgens mij ook aan.
Met vriendelijke groet,

Marcel B

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: december 27, 2017, 21:01:46 pm »
Weer even een kleine update om mezelf de winterstop bezig te houden...
Onlangs is onder andere het interieur met kastanje bruin leer bekleed en zijn er nieuwe Sabelt gordels in de auto gekomen met gele opdruk.
Inmiddels tevens alle 4 de remklauwen rondom knal geel gelakt als leuk detail.

Op de banden komen Goodyear Billboards dat staat vast... stencils heb ik inmiddels zelf gemaakt als cad en worden binnenkort geplot.

Nu is mijn vraag... Hoe ver zal ik gaan met het doorvoeren van geel?  ;D

Van het voorjaar word de zilver grijze striping vervangen ivm een defect, en in mijn ogen heb ik 2 opties.
- Antraciet/grijs zelfde kleur als ik de harten van de Halibrands heb gegeven.
- Of... KNALGEEL!  8)

Ik hoor graag jullie mening.

Thanks!
« Laatst bewerkt op: december 29, 2017, 08:18:19 am door joris »

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #29 Gepost op: december 27, 2017, 21:01:46 pm »