Auteur Topic: Voorstellen Joris  (gelezen 7452 keer)

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen Joris
« Reactie #45 Gepost op: mei 23, 2018, 09:38:37 am »
Klopt, de banden raken met diepe snelweg kuilen of vol wegtrekken nog net de body op de randen als ik met 2 man in de auto zit.
na veel afstellen is het nog minimaal maar liefst schroef ik de auto achter nog wat lager dan hij nu staat.

Ik heb nog 3,5 cm speling aan binnenkant wielkast, maar de wielen draaien naar binnen met inveren dus ook hier oppassen dat ze niet te ver naar binnen komen.
1,5 cm naar binnen zou ideaal zijn, ben er al aardig lang mee bezig om een oplossing te vinden maar dat is nog niet zo makkelijk.

Mooiste (en meest kostbare) is de binnen en buiten hoepel vervangen daarvoor moeten de wielen terug naar Image gezien meerdere versies zijn geproduceerd.
Gezien contact met Image stroef en zeer traag verliep heb ik daar momenteel niet veel vertrouwen meer in helaas.

Een optie die ik nu met een professioneel bedrijf in Nederland aan het bekijken ben is een Rvs afstandsring (spacer) tussen hart en aansluiting van hoepels monteren met langere inbus bouten.
Dan blijft het hart op dezelfde positie staan maar gaat de hoepel met band verder de kast in.
Hier zit een maximaal aan om sterkte te behouden, worden de inbusjes te lang dan word de velg zwakker.

7mm rvs is mogelijk zonder risico, dit icm 3mm (is maximaal) afdraaien hart kom ik op 1 cm winst, dan loopt het vrij maar esthetisch wil ik eigenlijk 5mm meer.
Andere opties als assen inkorten heb ik geen verstand van en waag ik mij liever niet aan.

Kortom nog zoekende naar de beste oplossing.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2018, 10:49:53 am door joris »

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: mei 24, 2018, 07:51:30 am »
Mooiste (en meest kostbare) is de binnen en buiten hoepel vervangen daarvoor moeten de wielen terug naar Image gezien meerdere versies zijn geproduceerd.
Gezien contact met Image stroef en zeer traag verliep heb ik daar momenteel niet veel vertrouwen meer in helaas.

Dat klopt, er zijn verschillende velgen, ze moeten dus echt kijken wat voor jouw dan de oplossing is. Alleen moet je ze dan opsturen zonder banden, een paar weken (of iets langer) geduld hebben. voordat ze terug zijn.
Mvg,

Rocco Jansen

Timeless

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: mei 24, 2018, 17:41:59 pm »
Bij mijn Cobra heb ik de buitenrand van de wielkast smaller gemaakt. Hier zat een behoorlijk brede rand aan en die heb ik met een dremeltje met een diamantschijfje flink smaller kunnen maken. De band raakt af en toe, maar nu is het veel beter dan eerst.
Als we verre reizen maken met volle bepakking en een redelijk forse medepassagier  :P (R.J.) stel ik de vering van te voren ietsje hoger.
" If tomorrow never comes, ..........."

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #47 Gepost op: mei 24, 2018, 17:41:59 pm »