Auteur Topic: Voorstellen Joris  (gelezen 7519 keer)

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Voorstellen Joris
« Gepost op: augustus 01, 2016, 11:01:51 am »
Hi Joris hier, 31 jaar jong, werkzaam als interieur architect in Amsterdam en in mijn vrije tijd mag ik graag knutselen aan de hobby bak.

De droom om een Cobra te bezitten begon al vroeg toen ik een jaar of 14 was. De serie ''A car is born'' vele posters en eindeloze gesprekken met me pa (zelf bouwen, samen kopen?!) maakte het verlangen groter,  en heb altijd geroepen ooit...

Inmiddels vele leuke hobby auto's gehad, 3 spiders oud en nieuw model, Alpine A310 v6, Mini uit 81 en tot vorige week had ik een Corvette C5 met de heerlijke Ls V8.

Enfin sinds afgelopen zaterdag was het dan zover en ben ik na al die jaren eindelijk in het bezit van een Cobra Pilgrim uit Kerkrade (wellicht sommigen van jullie wel bekend) techniek is goed en verzorgd, de lak van de auto is matig en niet strak dus van het winter krijgt de auto een complete respray incl nieuwe striping.

De Pilgrim staat op zgan Image Halibrand velgen maar zou graag zsm achterop een bredere lip hebben, want ze staan nu wat ver naar binnen. Tips zijn zeer welkom!

Verder wil ik mij oriënteren voor een luie oude v8 ipv de huidige Ford v6. veel pk's vind ik niet zo spannend (kan de Pilgrim ook niet aan begreep ik al) de Corvette was snel en dat heb ik gehad, ik wil met de Cobra gewoon lekker touren met de vrouw, dus is het meer een belevings kwestie. Ook hier tips welkom, Rover of een Ford v8 wat kan wel en wat niet, ik moet me hier maar eens goed inlezen.

Voor nu eerst een paar foto's van de Cobra

Groet, Joris.

« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2016, 11:18:23 am door joris »

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen Joris
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2016, 17:43:43 pm »
Hallo Joris, welkom in ons midden, een super mooie cobra mooie kleuren fijne striping,  een mooie v8 is zeker leuk, Mijn mening is proberen het gewicht laag te houden voorin en niet teveel vermogen, zoals je zelf al schrijft dat heb je gehad * heel verstandig* een mooie Ford 302 welke wat duurder is of een mooi getunde Rover V8 is heel erg mooi. aanstaande zondag hebben we trouwens club meeting in Zaltbommel, en ik wil je bij deze dan ook graag van harte uitnodigen
M VR GR Frank

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2016, 18:19:18 pm »
Hallo Joris,

veel plezier gewenst met de voormalige Cobra van Emiel.  Persoonlijk, geen andere motor plaatsen en zo lekker blijven toeren.

Want andere motor kost je heel wat aanpassingen, denk hierbij aan een andere versnellingsbak, radiator, plaatsen andere motorsteunen (ervan uitgaande dat je een gegalvaniseerd chassis hebt, is dit een lastige opgave), uitlaatsysteem aanpassen en etc.

Mvg,

Rocco Jansen

wetpool

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2016, 22:50:07 pm »
Hallo Joris,

veel plezier gewenst met de voormalige Cobra van Emiel.  Persoonlijk, geen andere motor plaatsen en zo lekker blijven toeren.

Want andere motor kost je heel wat aanpassingen, denk hierbij aan een andere versnellingsbak, radiator, plaatsen andere motorsteunen (ervan uitgaande dat je een gegalvaniseerd chassis hebt, is dit een lastige opgave), uitlaatsysteem aanpassen en etc.

En na dat technische gedeelte de administratieve aanpassing in je kenteken nog.... RDW keuring, uitlaatgasemissie, weet niet of je het uberhaupt voor elkaar krijgt bij onze vrienden van de rijksoverheid... Wat Rocco zegt, mooi laten zo.

Grts, Theo
Not for the faint-hearted, nor for the shy....

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2016, 09:18:40 am »
Thanks!

Aankomend zondag kan ik helaas niet, ik wil de auto ook eerst even goed voor elkaar hebben.
Maar het lijkt me erg leuk in de toekomst mee te doen aan een rit/meeting.

Betreft de ombouw, bedankt voor de tips zover, over het gegalvaniseerde chassis had ik nog niet gedacht, maar het hoeft niet in een weekend af. In het verleden al eerder een swap gedaan en kwa techniek moet ik het samen met me pa ( en een beetje hulp van Freek/Hammink ) wel kunnen handelen, als de juiste onderdelen en informatie klaar liggen. Een complete auto als deze kopen : http://link.marktplaats.nl/m1069957977 Lijkt me het handigst, motor testen alle benodigdheden uitbouwen en dan rustig opbouwen.

Uitlaatsysteem gaat er hoe dan ook af, op een Cobra horen (na mijn mening) side pipes en wat ik tot nu toe heb gezien moeten dat de 4-1 versies zijn (iemand deze als eens voor een 6 cilinder gemodificeerd?). Rdw moet geen grote problemen opleveren zolang je het netjes en normaal houd ( even regelgeving nalezen hoeveel % in toename van vermogen toegestaan is)

Maar eerst goed inlezen, dan onderdelen verzamelen en dan rustig ombouwen.

Maar nu eerst cosmetisch naar wens maken.  ;D

To-do:

- Diff nieuwe keering of pakking deze zweet (17de begint mijn vakantie dan gaan we lekker op de brug sleutelen)
- Techniek verder doorlopen, bodem schoonmaken en waar nodig behandelen, schroefset gangbaar maken, remmerij nalopen.
- Koppelingspedaal modificeren voor meer beenruimte.

- Nieuw dak (meegeleverd bij de auto) klaar maken
- 4 nieuwe rode achterlichtjes achter en 2 witte knippers voor.
- Zou graag een nette velours mattenset in de auto willen (tips welkom)
- Chrome overriders (Naast Pilgrim zelf, graag adressen waar ik nog meer onderdelen vandaan kan trekken liefst Nederland of Duitsland ivm verzenden)
- Bredere lip op de achterste velgen (mail naar Image is gestuurd)
- BF Goodrich of Cooper Cobra bredere banden met witte letters.
- Huidige uitlaatsysteem nakijken wellicht potje er tussenweg en kijken of het geheel nog iets dichter tegen de body kan.

Winter :
- Body spuiten/strak maken en andere striping wrappen.
- Leer laten spuiten en dashboard opnieuw indelen.

« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2016, 09:31:28 am door joris »

PIX427

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Enjoy Life Today, don't wait for it...
    • Bekijk profiel
    • http://www.amfot.nl
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2016, 12:35:43 pm »
Hallo Joris,

van een V6 naar een V8 is bijna onmogelijk zonder heel veel moeite en ellende. Eigenlijk is de enige weg ( als je auto op kenteken van vóór 2008 is) om hem via Engeland nu het nog kan te laten omkeuren en dan weer in te voeren.
Mocht je daar alles van willen weten, dan moet je bellen met Bas Klaaijsen van kitcarcollection. Hij is hier zeer ervaren mee.

Via de reguliere weg bij de RDW - als dat al kan - kost een vermogen.
PIX427

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2016, 12:46:25 pm »
De auto is in Nederland gebouwd in Lelystad bij World of Cars in 1996, eerste kenteken is van 1981.

Ik zal me er eens beter in verdiepen, heb er nog weinig verstand van.
Als ik zover ben zal ik contact opnemen met Bas Klaaijsen, bedankt voor de tip.

Ombouwen en niet herkeuren geeft problemen bij Apk?  ::)

PIX427

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2016, 14:39:15 pm »
Als de keurmeester kan tellen wel.... 8 ipv 6 cylinders... dat staat ook bij de RDW geregistreerd uiteindelijk.
Daarnaast een vermogenstoename van meer dan 15%, een toename in het ledig gewicht...
Allemaal gronden voor een herkeuring en die moet dan gedurende een week in Lelystad plaatsvinden.
Afgezien van het feit dat men kan willen herkeuren ivm het vervallen van de typegoedkeuring... want die is voor een lichtere auto met V6. en dan mag jij een nieuwe typegoedkeuring betalen.  Met TNO emissie rapportage etc.   Tel uit je winst.

Waarom weet ik dit? Omdat ik OOK een V6 Pilgrim heb en destijds ook een V8 wilde, o.a. vanwege het geluid.
Ik heb het anders opgelost en blijf - net als wat Rocco adviseert - lekker rondtoeren met mijn V6.
Echter... die is zodanig opgevoerd en herbouwd met allemaal lekkers erin plus een eigen geprogrammeerd motormanagement van Omex, dat hij nu op de testbank 229 echte DINpk's levert.  En dat is dus meer dan de oorspronkelijke 289 V8 had aan SAE pk's.  Daarom heeft een niet al te grote V8 heel wat moeite om mijn V6-je bij te houden.  Nadeel is dat hij nu wel 1 op 6,5 loopt...

Succes met alles.
PIX427

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2016, 15:20:39 pm »
Hallo Joris,

check bij de RDW wat wel en niet mag, kan per kenteken nog wel eens anders zijn. Het is niet zo wat bij mag, dat dit ook voor jouw Cobra zou gelden.
Mvg,

Rocco Jansen

PIX427

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2016, 15:28:26 pm »
Inderdaad wat rocco zegt...
controleer alles dubbel en dan weet je meer.

Nee geen Cosworth, daarvoor moet je bij dick V6 zijn!
PIX427

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2016, 10:30:13 am »
Oke, thanks zal er nader naar kijken.

Wat voor v6 heb jij ingebouwd dat je er zoveel pk's uitkrijgt?

Hebben we hier geen project/wie is wie pagina's waar iedereen zijn updates over eigen auto kan posten? Vond ik op het Alfa en Corvette forum altijd erg leuk om terug te lezen en leerzaam.

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2016, 11:10:02 am »
Hallo Joris,

nee, we hebben geen eigen sectie voor wie is wat aan het bouwen. Je zal in jouw geval via de sectie "Pilgrim" moeten zoeken.
Mvg,

Rocco Jansen

joris

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2017, 23:01:26 pm »
Inmiddels weer wat verder met de Cobra en afgelopen weekend met vrienden met 2 drones geexperimenteerd. We moeten nog wat oefenen en de Cobra is nog niet klaar maar wellicht leuk om te delen.

Volgende maand weer shooten maar eerst de rvs sidepipes erop, rolbeugel afmonteren, nieuwe platte fan achterop radiateur ipv 2 fans voor, en de oliekoeler + allu shroud monteren  :)

Video :

« Laatst bewerkt op: mei 16, 2017, 23:03:59 pm door joris »

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 17, 2017, 15:55:36 pm »
Hallo Joris,

dat gaat de goede kant op  ;D. En nog plannen voor een motor wissel ?
Mvg,

Rocco Jansen

Strike302

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 17, 2017, 19:07:21 pm »
Ziet er al gaaf uit Joris!
Dax Cobra
383 Chevrolet
http://strike302.blogspot.com.es