Auteur Topic: Voorruit te laag na plaatsen nieuwe stoelen  (gelezen 2569 keer)

Frank

• CCN_Lid
  • Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
Re: Voorruit te laag na plaatsen nieuwe stoelen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 04, 2015, 10:36:02 am »
Je kunt de ruit rechter zetten waardoor hij hoger uitkomt of de steunen hoger bevestigen aan het frame aan de zijkant. Daar ik nog aan t bouwen ben zie ik hier dat dat wel 2 cm uitmaakt

DUETTO

• Moderator
  • CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 04, 2015, 19:06:34 pm »
Hoi Andre, je kan de helinghoek van de voorruit veranderen door hem iets rechterop te zetten. daar kun je iets mee winnen maar dan ook maar een klein beetje. Als je een soft top hebt, dan past deze niet meer. Het ziet er minder mooi uit, als de ruit rechtop staat. En als de ruit rechterop staat, slaat de rijwind vaak eerder terug. Ik denk dat je de bodem moet verlagen. Bij een pilgrim is de bodem van staal. Dit is makkelijk te veranderen ook de balken. Het probleem is om iemand te zoeken die weet wat hji doet voor een normale prijs. Als je voor deze optie kiest zou ik zeker stoelgeleiders monteren zodat een iets kleiner persoon er ook in past. De pendalen box verplaatsen kan ook een optie zijn al weet ik niet precies hoe dit bij een pilgrim zit. Maar ook dat moet niet moeilijk zijn, als het kan. Daar kan vast iemand hier op het forum wel een antwoord op geven. Succes     
Met vriendelijke groet, Mark

dickv6

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 23, 2015, 17:31:39 pm »
Andre,
Ik ben 1.86 mtr maar het echte probleem is ik heb een langer dan gemiddeld bovenlijf (heb ik weer !).
Dus het was zoeken en passen en meten naar een juiste stoel.
Ik heb deze http://www.interiorsseating.co.uk/worldclassseating/RX777.html
Deze stoel heeft een stalen frame.
De stoel is erg laag en nu kijk ik door het bovenste stuk van de voorruit.

Belangrijker is om te weten of jouw Sumo mk I ook een verlaagde zitgedeelte heeft zoals alle Sumo III.
In de Sumo III loopt de stalen bodem van bovenaan de chassisbalken naar de onderkant bij de achterwielen.
Hierdoor is de zit positiestandaard (bij jouw kont) ca 5 cm lager.
Is dit laatste niet het geval dan kun je zonder problemen de stalen bodem veranderen zoals bij de Sumo III versie.

Succes.

Cobra groet, Dick.

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #17 Gepost op: oktober 23, 2015, 17:31:39 pm »