Auteur Topic: Softtop  (gelezen 1779 keer)

hans muis

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
    • http://www.amglogistics.nl
Softtop
« Gepost op: augustus 03, 2006, 13:29:18 pm »
Goededag allen,

Ik vraag mij af:
- hoeveel tijd het kost om de softtop op te bouwen;
- of deze in de achterbak past;
- of hier gereedschap aan te pas komt.

Alvast bedankt voor de info.

groeten, Hans en Christel

Maartenz430

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Softtop
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2006, 13:47:14 pm »
Goedemiddag,

Het aanbrengen ( en ook verwijderen) van een softtop op een cobra is een kwestie van een paar minuten. Softtop wordt zonder gereedschap aangebracht door middel van twee klemmen aan de raamstijlen en een aantal "lift-a-dots"  om de achterzijde vast te maken. Verder is er een tweedelig frame dat in twee gaten aan weerszijde van de body ( net achter de deur) valt.
Kwestie dus van plaatsen van frame, softtop erover, vastzetten en rijden.

Groetjes en veel plezier,
Maarten
*

bart

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Softtop
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2006, 21:34:52 pm »
Opzetten is niet het probleem. Jammergenoeg zijn er nog genoeg kieren voor een natte broek, de raampjes klappen naar buiten als je te hard rijd, je ziet geen drol en je hebt last van je nek als je uitstapt.

Kortom: wij rijden liever zonder kap en dan maar goed nat[8D]

Het is maar een mening.

Groet,

Bart
 

hans muis

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
    • http://www.amglogistics.nl
Softtop
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2006, 11:22:04 am »
Bedankt! We zijn weer een stukje wijzer.

groeten, Hans en Christel

Beheerder

  • Forum Admin
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 670
    • Bekijk profiel
Softtop
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2006, 11:33:34 am »
Hans en Christel,

Het aanbrengen van een cockpitsurround helpt hierbij. Dit is een met leerafgewerkte rand rondom de plek waar je zit. Let hier maar eens op als je een Cobra ziet. Het voordeel is dat water dat anders via de motorkap of bovenkant kofferbak naar binnen loopt via dit randje weggeleid wordt naar de plek waar je deur zit en dan via je deur buiten je cockpit blijft. Het werkt niet 100%, maar je blijft veel droger. Mijn vorige Cobra had dit. De auto die ik nu heb heeft dit niet en het verschil is goed merkbaar. Als het hard regent loopt het water van de motorkap boven de 80km/u naar mij toe (en naar binnen) ipv dat het naar voren (= naar beneden) weg loopt. Ook als je de auto wast is dit veel prettiger. Nu loopt het water aan de achterzijde vanaf de plek waar de rollbar zit naar de stoelen. Met de cockpitsurround wordt het via je deur weggeleid.

Die rand (een U-profiel) kan je gewoon bij de leverancier van je kit kopen en is van glasvezel.

groeten
 

hans muis

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
    • http://www.amglogistics.nl
Softtop
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2006, 19:16:35 pm »
Een U-profiel is inderdaad iets om over na te denken.

In een ander topic hebben we al een aantal foto's van softtops gezien. Heeft iemand fotomateriaal van verschillende softtops (ook met zijraam?). Liefst ook details. Dit omdat we ons aan het oriënteren zijn en de juiste keus willen maken (en met de gedachte spelen om hem zelf te maken). Foto's van andere dakjes (kitcars) zijn ook welkom. Hierbij een foto van onze Burton. Dit dak vinden wij erg mooi. Het is natuurlijk voor de Cobra geen optie in verband met de deuren, maar het model op zich vinden we wel geschikt.
47,08 KB[/img]

groeten,
Hans en Christel
« Laatst bewerkt op: september 03, 2006, 19:32:02 pm door hans en christel »

nico

  • CCN_Lid
  • Jr. Member
  • ***
  • Berichten: 77
    • Bekijk profiel
Softtop
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2006, 19:38:22 pm »
Hans en Christel,

Let ook op het klapperen bij hogere snelheid.
De standaard cobra-kappen hebben 2 beugels.
Vorig jaar (toen de mijne nog reed) zorgde dit ervoor dat het dak boven de 120 fors begon te klapperen.
Bij de superformance zitten 3 beugels + een spanmechanisme. Gegarandeerd klappervrij.
De RMC383 constructie is het mooiste, dit is een echte "retractable" en spant zichzelf.

Groeten,
   Nico
 

CobraClub Nederland Forum

Softtop
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2006, 19:38:22 pm »