Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 3292 keer)

Dreej

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Even voorstellen
« Gepost op: januari 24, 2014, 09:04:07 am »
Hallo,

Ik zal maar beginnen om mij even voor te stellen ..... wel zo netjes denk ik.
Mijn naam is André (Dreej) en ik ben al een aantal jaren aan het tobben met mijn Cobra kit die ik in 2000 gekocht heb.
De kit is helaas nog steeds niet af en met moeite kan ik mij zelf motiveren om er iets aan te doen. Vanaf het begin is het 2 stappen vooruit geweest en dan weer 1,9 stappen terug.
Via dit forum wil ik eens kijken of ik mijn motivatie op kan krikken ...... of dat ik de auto gewoon ga verkopen en mij verder ga storten op mijn andere hobbies.
De kit die ik heb is een Classic Replica Viper, volgens mij allang failliet want ondersteuning had ik na een jaar al niet meer.

Groetjes, Dré

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re:Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2014, 09:36:59 am »
Hallo Dré,

welkom op het forum en mogelijk kun je hier de hulp vinden om je Cobra af te bouwen.

Vraag : Heb je een kit gekocht die je compleet moet bouwen of heb je een bestaande Cobra gekocht die je aan het verbouwen bent ?

Want het merk Classic Replica Viper bestaat volgens mij al veel langer als 2000 niet meer.
Mvg,

Rocco Jansen

Frank

• Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2014, 16:43:48 pm »
Welkom dreej,  cobras zijn voor doorbijters dus 2 vooruit 1,9 terug klinkt bekend, waar woon je ergens?
F
Gr Fank

Koos

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://gd-cobra.blogspot.com/
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2014, 19:56:11 pm »
Hallo Dreej,

Welkom op het forum.

Waarschijnlijk is de nu volgende tekst niet datgene waarna je op zoek bent, maar voordat je veel energie en geld in je project gaat steken, adviseer ik je antwoord te krijgen op de volgende vraag:

Bestaat er een mogelijkheid dat ik deze cobra op kenteken ga krijgen?

Vanwaar mijn kritische noot
De afgelopen jaren zijn de keuringsregels aanzienlijk aangescherpt. Wanneer je kit niet aan deze regels voldoet, wordt de kans klein dat je hem op kenteken krijgt.
In deze ben ik een ervaringsdeskundige. Ik heb mijn cobra eind 2012 op kenteken gezet

Advies.
Spreek eens met enkele toeleveranciers van kitcars (bv Dax Benelux, Speedon) of het mogelijk is deze kit op kenteken te krijgen. Deze heren weten hoe de hazen lopen in de kitcar wereld.
Koos
www.gd-cobra.blogspot.com
GD427 MKIV met Ford V8 5,0

Dreej

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2014, 00:25:41 am »
Haha  :) leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die tegenslag heeft of heeft gehad.
ik zal even wat meer vertellen over de afgelopen jaren.
Ik heb de kit in 2000 gekocht en zelf in Engeland opgehaald bij CR...... of in iedergeval bij één van de  eigenaren. Ze hebben hem toen voor mij als een links gestuurd chassis gemaakt en heb toen ook Engelse papieren er bij gekocht.
De spullen hebben een aantal jaren in opslag gelegen voordat ik er daadwerkelijk aan begonnen ben. Het onderstel is van een Ford Sierra en ik heb er een Rover 3.5 V8 in  zitten met een handgeschakelde 5-bak uit een Rover SD1.
Een jaar of 6 geleden kreeg ik de tip van een vriend dat de tijd rijp was om het rollen chassis bij de RdW aan te bieden voor een kenteken keuring. Ik heb toen de body op het chassis gemaakt met een paar stalen strippen en ben zonder deuren, kofferklep en motorkap met de cobra naar de rdw gegaan voor een keuring. Hij is toen gewoon goedgekeurd !!! 
Mijn cobra is dus ook op kenteken een Rover 2000 Sports uit 1970 en elk jaar schors ik het kenteken ook netjes.
Door de jaren heen heb ik uiteraard heel wat gedaan aan de auto en misschien valt de verdere afbouw wel mee. Om mijzelf een beetje te motiveren rijd ik er soms wel eens een blokje met de auto en geniet dan weer van de sound die uit de sidepipes komt.
Onlangs heb ik nog even de straat onveilig gemaakt en maakte ik een niet geplande burnout en schoot de auto zowat onder mij uit ..... wel leuk voor de toeschouwers maar ik ging recht op een paal af !!
@Koos, kenteken is dus al voorzien ..... alleen apk staat nog in de weg .
@Frank, in de buurt van Leiden  :-)

Greetzzzz, André

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2014, 13:01:10 pm »
Hallo André,

oke, een van de lastige en duurste stappen heb je gedaan, namelijk je Cobra op kenteken krijgen.

Maar op welke punten loop je nu vast ? En zouden de leden van het forum je kunnen helpen ?

Mvg,

Rocco Jansen

Koos

• CCN_Lid
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://gd-cobra.blogspot.com/
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2014, 19:48:25 pm »
Hallo Dreej

Dat is goed nieuws dat hij al een kenteken heeft.
Als ik je verhaal zo lees, is het einde van je project in zicht

Zoals reeds aangegeven, waarmee kunnen we je helpen?
Koos
www.gd-cobra.blogspot.com
GD427 MKIV met Ford V8 5,0

Freek Hammink

• Full Member
  • Specialized in Cobra building, and servicing
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2014, 08:46:36 am »
Welkom op het Forum Dreej!

Succes met de bouw!

Dreej

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2014, 11:34:21 am »
Ik hoop dat onderstaande link het doet. Inmiddels heb ik wel de kofferdeksel er op zitten met een paar scharnieren aan de binnenkant zodat de bovenkant helemaal glad wordt.

Hebben jullie een beetje een idee hoe het er voor staat.
Ik wil wel meerdere foto's en zo plaatsen maar dan denk ik dat ik een nieuw topic start.

@Resink, Koos, waarmee ik geholpen kan worden ...... de motivatie om hem af te bouwen of iemand die tegen kostprijs de hele auto plus alle onderdelen om hem af te maken (die heb ik liggen) van me over neemt  ;D

Freek Hammink

• Full Member
  • Specialized in Cobra building, and servicing
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2014, 08:32:33 am »
wat is de vraagprijs dreej?

Dreej

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2014, 09:29:15 am »

....... heb er nog net geen 20K in gestopt (exell-sheet) kwa onderdelen, aanschaf etc.
Heb je serieus intresse dan ben je van harte welkom.

limbo

• CCN_Lid
  • Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 30, 2014, 10:06:55 am »
Zo'n stukje rijden met dat geluid uit de pijpen moet toch motivatie genoeg zijn...

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 31, 2014, 09:08:04 am »
Hallo Dre,

zo te zien ben je al heel ver en heb je enkele moeilijke stappen genomen. Het is nu meer de "finishing touch" die je moet doen. Zoals je zelf meld is het nu nog een kwestie van het afhangen van de deuren, motorkop, achterklep. Aanbrengen verlichting, aanbrengen tapijt (niet noodzakelijk) en het laten laten APK-keuren van je Cobra, om weer op de weg te mogen.

Het spuitwerk kun je altijd later nog doen, je zal niet de eerste tijd die een tijdje met de gelcoat rond rijdt.

Natuurlijk is het zonde, als je met de finish inzicht zou gaan stoppen.
Mvg,

Rocco Jansen

flea

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2014, 20:25:11 pm »

Rocco heeft helemaal gelijk,

waarom nu stoppen ? het meeste werk heb je al achter je...

kom op !!!! ff doorbijten en straks de straat op met je nieuwe auto.

grtz flea

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2014, 20:25:11 pm »