Auteur Topic: Temperatuur motorcompartiment  (gelezen 1497 keer)

Filip

• Full Member
    • Bekijk profiel
    • A cobra is born
Temperatuur motorcompartiment
« Gepost op: september 03, 2011, 20:47:42 pm »
Hoi iedereen,

Ik heb gisteren mijn eerste Pilgrim volledig afgewerkt. Nu heb ik een vraag. Na enkele testritten merk ik dat de temperatuur in de motorruimte enorm oploopt. De motor zelf (Rover V8) blijft normaal van temperatuur, heb ook nagemeten met lazer-thermometer en schommelt rond de 100 graden. De themperatuur loopt zelfs zo hoog op in de ruimte dat de isolatie rond mijn gaskabel gesmolten is. Deze kabel hangt ongeveer 20cm boven de linker uitlaatcollector. Ook in het passagiersgedeelte wordt het enorm warm. Is dit normaal? Wat is de ervaring bij andere Pilgrim eigenaars. Kan hier wat aan gedaan worden? Helpt thermische isolatie rond de uitlaatcollectoren?
Kan deze themperatuur schade aan de lak veroorzaken?

Thanx

demaic

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Temperatuur motorcompartiment
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2011, 22:45:55 pm »
Hoi Filip,
De temperatuur kan inderdaad erg hoog oplopen , ook in de pasagiersruimte.U kan dit verminderen om de uitlaat in te binden met thermotape.Opgepast dit kan enkel met RVS-uitlaten ( roestvorming).
Om de temperatuur in de pasagiersruimte  onder kontrole te houden is het vereist de motorruimte volledig af te sluiten met aluminium platen.Er kan opgewarmte lucht doorstromen naar achter.
mvg
Michel

Filip

• Full Member
    • Bekijk profiel
    • A cobra is born
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2011, 09:15:49 am »
Thanks,

Ik zal dit ff aanpassen.

CobraClub Nederland Forum