Auteur Topic: stuurbekrachtiging  (gelezen 3421 keer)

P.Alberts

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
stuurbekrachtiging
« Gepost op: april 18, 2006, 09:11:04 am »
Ik ben een dax tojeiro aan het bouwen en het lijkt mij zinvol een stuurbekrachtiging in te bouwen. Het is blijkbaar mogelijk om een hydraulische pomp te laten aandrijven door de motor of alternatief een electrische pomp te monteren. Verder zal er een nieuw stuurhuis gemonteerd moeten worden. Heeft hier iemand ervaring mee of tips?

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
stuurbekrachtiging
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2006, 12:26:16 pm »
Hallo,

neem eens contact op met Gert de Beer, volgens mij gebruikte hij een pomp van een Peugeot.

Mvg,

Rocco
Mvg,

Rocco Jansen

n/a

• deleted
  • Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
stuurbekrachtiging
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2006, 15:45:41 pm »
Het is niet verstandig om een hydraulische pomp voor de stuurbekrachtiging te laten zorgen, d.w.z. een die standaard op een Amerikaanse V8 zit.
De power die deze bekrachtiging levert is veel te veel en dat resulteert in licht en gevoelloos sturen. Beter kun je een snelheidsafhankelijke electrisch aangedreven bekractiging monteren; helpt bij lage snelheden (dus waar het nodig is) en boven de 40 km p/u geen bekrachtiging meer. En dus daardoor de volledige en broodnodige feeling die je nodig hebt in bijvoorbeeld een noodsituatie.

Gert.
http:www.greetzfromgeertz.com

Beheerder

• Forum Admin
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
stuurbekrachtiging
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2006, 17:23:08 pm »
Heren,

Ook hier geldt: deze rubriek is voor technische artikelen. Stel je vragen in de andere rubrieken. Ik sluit het onderwerp en zal het binnenkort hier verwijderen.
Stel a.u.b. de vraag opnieuw in een andere rubriek. Ook ik ben benieuwd welke snelheidsafhankelijke bekrachtiging er te koop is. Type e.d. miste ik in het vorige antwoord.

groeten,
Cors
forum administrator

CobraClub Nederland Forum

stuurbekrachtiging
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2006, 17:23:08 pm »