Auteur Topic: Echte AC Cobra in Nederland?  (gelezen 1037 keer)

aurora

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Echte AC Cobra in Nederland?
« Gepost op: april 18, 2008, 08:49:19 am »
Bij diverse evenementen in het buitenland kom ik regelmatig echte Cobra's tegen. Dus de originele met een CSX chassisnummer. Deze auto's komen altijd uit het buitenland. Nu vraag ik mij al een tijd lang af of er ook originele AC Cobra's in Nederland te vinden zijn?

Bert

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2008, 11:46:57 am »
Hallo Bert,

wat versta jij onder een echte Cobra ?  Aluminium body en geproduceerd in de jaren 60 ?

Want ook AC en Shelby hebben later Cobra´s geproduceerd met Cxx nummers.

Mvg,

Rocco Jansen

aurora

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2008, 14:33:39 pm »
Ja, ik bedoeld de echte uit de jaren 60. Deze hadden volgens mij een CSX nummer. De latere hadden dacht ik een COB nummer.
Ik blijf zeer benieuwd of er een echte Cobra in Nederlands bezit is.

Bert

Beheerder

• Forum Admin
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2008, 16:18:16 pm »
Bert,

zelfs voor de kenner is het lastig te zien of een Cobra eentje is uit de jaren zestig. Er zijn toen een kleine 300 Cobra's gebouwd van het 427 model. Daarna zijn er nog velen gebouwd door zowel AC als door Shelby en ook die Cobra's hadden een CSX chassisnummer. Om het nog lastiger te maken: er zijn ook replica's gebouwd die het origineel heel precies hebben gevolgd en een plaatje onder motorkap hebben waar een CSX chassisnummer op staat. Die is niet orgineel, maar moeilijk van origineel te onderscheiden.
Wanneer je bij b.v. Martin Drengenberg op zijn site kijkt zie je Cobra's te koop staan als een originele Cobra, maar dan Mark IV. Die zijn later door één van de officiele firma's gebouwd.

Ik ben in Nederland nog geen echte, jaren zestig gebouwde Cobra tegengekomen. Misschien staat er ergens eentje.

groeten

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2008, 16:18:16 pm »