Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Het Cobra café / Re: PaperSnake
« Laatste bericht door d_schaap Gepost op Gisteren om 16:55:04 »
Hallo iedereen,

Ziet er keurig uit!

Groet,
Dennis Schaap
2
Het Cobra café / Re: PaperSnake
« Laatste bericht door Resik Gepost op Gisteren om 08:43:04 »
Hallo,

het blad ziet er weer goed uit, een complimentje voor de redactie !
3
Het Cobra café / Re: PaperSnake
« Laatste bericht door rvanderende Gepost op september 23, 2018, 21:37:15 pm »
yip ook hier ontvangen maar helaas nog geen tijd gehad om het door te nemen

gr rob en sa
4
Het Cobra café / PaperSnake
« Laatste bericht door Timeless Gepost op september 23, 2018, 19:49:56 pm »
Vandaag de PaperSnake helemaal doorgelezen.
Gisteren lag hij hier op tafel en vandaag was het weer om binnen te blijven , dus dat kwam goed uit.

Mede omdat de Tour du Limbourgh niet doorging vanwege het slechte weer was er ruim de tijd om alles te bekijken en te lezen.
Heel mooi exemplaar. Mooie foto's  !!!
Bedankt voor alle moeite aan iedereen die hieraan meegewerkt heeft.

Timeless
5
Het Cobra café / Re: 15 jaar lid CCN
« Laatste bericht door rvanderende Gepost op september 23, 2018, 17:52:25 pm »
gefeleciteerd buurman

6
Technische artikelen / Re: lambdasonde lokatie
« Laatste bericht door rvanderende Gepost op september 23, 2018, 17:10:28 pm »
heb voor komende winter de holley sniper kit gekocht gewoon compleet met nieuwe pomp filters  alles wat je nodig hebt
bij mijn setup zit de 4x1 net aan de binnenkant  vandaar de toegevoegde foto 
hier loopt de rvs header van 4 naar 3.5 inc  dan verspring hij naar de huidig 3 inc pijpen

kwa zichtwerk zou  hij net aan de binnenkant kunnen zitten maar dan rijst de vraag weer of hij daar niet te warm word

ik had bij men vorige uitlaat daar een wide band meter compleet zitten maar die probe was na 6 maanden al kapot


  https://www.holley.com/products/fuel_systems/fuel_injection/sniper_efi/sniper_4bbl_tbi_kits/sniper_efi/parts/550-510
7
Het Cobra café / Re: 15 jaar lid CCN
« Laatste bericht door Marcel B Gepost op september 23, 2018, 16:46:41 pm »
He oud gediende :)

Gefeliciteerd alvast, hmmm ik zit nog niet eens op de helft van jou jaren maar ik ga mijn best doen.
8
Technische artikelen / Re: lambdasonde lokatie
« Laatste bericht door Marcel B Gepost op september 23, 2018, 16:42:25 pm »
Hallo Rob,

Zoals Dick al aangaf kan de CO2 sensor slecht tegen vocht, op mijn EFI van MSD moest deze horizontaal en dan nog eens +10 graden schuiner waardoor het vocht er altijd uit loopt.
Daarnaast heb ik mijn CO2 sensor in de collector (4 uitlaatpijpen naar 1 side pipe) gemonteerd zodat hij de meting van 4 uitlaten (van 1 cilinderbank) kan pakken en hiermee kan rekenen voor de ECU.
Officieel dient de CO2 Sensor 2 tot 4 inches na de colector geplaatst te worden, echter is dit bij side pipes lastig dus heb ik deze in de collector geplaatst.

Om dit goed te kunnen doen zit mijn CO2 sensor dus buiten de body. En heb ik de body een klein beetje moeten aanpassen zodat de CO2 sensor zo goed mogelijk is geplaatst zonder dat het te veel opvalt

Succes vriend met de uitvoering van je nieuwe systeem
9
Technische artikelen / Re: lambdasonde lokatie
« Laatste bericht door dickv6 Gepost op september 23, 2018, 15:29:26 pm »
Zover ik weet dien je de lambda sonde (O2 sensor) zo dicht mogelijk na het uitlaatspruitstuk te plaatsen.
De reden is een zo nauwkeurig mogelijke bepaling van het zuurstofgehalte gehalte in de uitlaat gassen.
Het motormanagement systeem (of intelligente Carburateur) zal de benzine inspuiting aanpassen en deze zoveel mogelijk op de waarde 1 houden.
Bij een wide-band O2 sensor is dit nog belangrijker omdat in de meeste gevallen het motormanagement systeem (ECU) hierop de brandstof inspuiting aanpast van arm (0,7) tot rijk (4).
Als jou ECU (of meegeleverde O2 software) de mogelijkheid heeft om de O2 sensor te kalibreren is het denk minder kritisch.

Omdat een O2 sensor het niet lekker vindt om nat te worden (wat gebeurt als een koud motorblok opstart => condens in de uitlaat) is het van belang om OF
- de O2 sensor aan de bovenkant van de uitlaat pijp te doen OF
- de O2 sensor aan de zijkant van de uitlaat pijp te doen.

Kijk eens hier https://www.tuning-gids.nl/lambdasonde.htm en https://www.mvwautotechniek.nl/sensoren/lambdasonde.htm

Succes, Dick.
10
Algemene techniek / Re: Techniek: alles wat je moet weten over benzine
« Laatste bericht door dickv6 Gepost op september 23, 2018, 14:52:12 pm »
Zelf rijdt ik op E95, ik probeer de E95 met 10% te mijden  ;D
Interessante info.
Bedankt !
Pagina's: [1] 2 3 ... 10