Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - wetpool

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16
46
Motoren en versnellingsbakken / Re: LS1 aandrijfriem loop
« Gepost op: februari 04, 2016, 10:24:39 am »
Hallo Marcel,

Ik heb geen Chevy in de Cobra liggen, maar even algemeen: ik weet dat dit een issue kan zijn bij weinig raaklengte op de omtrek van poeli's. Dit zal voornamelijk spelen bij hoogtoerige afname (kleine poeli's) zoals dynamo. Ik zie dat bij jou de waterpomp behoorlijk veel contacthoek met de riem heeft maar wel door de achterzijde van de multiriem aangedreven wordt. Is dit een tweezijdig geribde riem? dan verwacht ik daar zeker geen problemen mee.  Is de routing van de riem veranderd door bv het vervallen van de stuurpomp of verplaatsing van de dynamo? Of eigenlijk, waarom verwacht je een probleem te gaan krijgen?

Grts, Theo

47
Algemene techniek / Re: sidepipe vraagje
« Gepost op: januari 29, 2016, 18:15:38 pm »
Ga je een systeem maken met één (twee?) dempers ónder de auto en 2 absorbtiedempers onder de deuren? Dat heb ik nog niet eerder gezien, wat is het voordeel dan? Minder geluid? Ik zie vooral nadelen om eerlijk te zijn; bodemvrijheid, gewicht, complexiteit en verhoogde tegendruk onder andere.

Vr grts, Theo 

48
Algemene techniek / Re: Een draad teveel??
« Gepost op: januari 28, 2016, 21:22:34 pm »
Als hij naar je bobine loopt is het de by-pass van je ballast resistor. Deze verlaagt normaal de 12V naar 9V werkspanning. Tijdens het starten wordt de ballast resistor omzeilt en krijgt de bobine dus een wat hogere werkspanning.....

Grts, Theo

49
Algemene techniek / Re: Een draad teveel??
« Gepost op: januari 26, 2016, 23:08:26 pm »
Hallo Klaas, een fotootje wil nog wel eens helpen om een en ander te verduidelijken. Kan het de overbrugging van je ballast resistor zijn?

Grts, Theo

50
Post & Dros in Dronten. Gewoon sowieso het beste adres dus je hebt geluk dat je dichtbij woont...!! (ik heb geen aandelen, maar wel jarenlang goede ervaringen)

Grts, Theo

51
The Cobra shop is open / Re: Versnellingsbak lt77 defect
« Gepost op: december 11, 2015, 22:07:04 pm »
Ook ik heb de ervaring dat je dergelijke specifieke vragen over het algemeen wat makkelijker op het UK Cobraforum beantwoord krijgt, vanwege de grotere hoeveelheid gebruikers is de kans ook groter dat iemand eerder met hetzelfde probleem te maken had en je kan helpen.

Grts, Theo

52
Haha, Ja, hij staat meestal naast de Unimog, daar ligt al een plekje olie, die van mij laat na een lange rit ook een drupje vallen. Als jij hem niet zoveel machines had verkocht, had ik een mooie indoor powerslide in die loods kunnen maken.... Wat de kanaaltrein betreft, zoals robert al aangaf heb je alles zelf in de hand. Je rijdt zelf je auto in de trein, op de handrem, en je blijft erbij tot je in de UK weer boven komt, en je rijdt ook zelf de trein weer uit. Geen centje pijn. per sectie (wagon) staan er dacht ik 4 auto's, Op weg naar Goodwood stonden er een Jaguar E-type uit België en een Britse oude Aston Martin bij me. Heb je ook wat aanspraak onderweg...


Grts, Theo

53
Ha Cor, leuk dat je er weer bij bent.
Eén keer eerder in UK geweest, en links rijden gaat bijna vanzelf, totdat je wat achteraf op wegen zonder middenstreep verzeild raakt en dan plots een tegenligger ziet opdoemen over een heuveltje/door een bocht, in een reflex heb ik ook wel eens even naar rechts gestuurd maar tijdig gecorrigeerd. Toen met de trein overgegaan door de tunnel, is zeker het snelst en mits tijdig gereserveerd, ook niet zo woest duur. Dit keer ben ik wel van plan om de Cobra ook weer mee naar huis te nemen, dat lukte vorige keer niet (lekke koppakking). Ik zal een tussenstopje/overnachting doen in Zamslag, we kunnen evt samen oprijden??

Met vr grt, Theo

54
Ik ben er ook bij dan, belooft een mooi evenement te worden, en dichterbij dan menigeen wellicht denkt..

Grts, Theo

55
The Cobra shop is open / Re: hardtop gevraagd
« Gepost op: november 19, 2015, 20:01:18 pm »
Volgens mij ligt er nog één bij Dax Benelux, maar weet de vraagprijs niet. Ik weet ook niet hoe compleet deze is, maar een telefoontje is zo gedaan natuurlijk...

56
The Cobra shop is open / Re: Raam
« Gepost op: november 17, 2015, 20:37:05 pm »
Als je een voorruit bedoeld, John Kox van Dax Benelux wel denk ik..?

Grts, Theo

57
Het Cobra café / Re: Goede assistenten zijn goud waar
« Gepost op: november 14, 2015, 11:20:51 am »
Wat voel ik me dan aanstellerig, ik heb er al een hekel aan als er een lasspetter ín mijn klomp valt....

Grts, Theo

58
Cobra: algemene discussie / Re: Overlijden Willy Lambrechts‏
« Gepost op: november 10, 2015, 17:14:31 pm »
Veel sterkte aan de nabestaanden van Willy,

Theo

59
Motoren en versnellingsbakken / Re: Motorblok-idee
« Gepost op: november 08, 2015, 23:22:55 pm »
MMwoah, 2-takt benzine tanken, geluid van een brommer, onderdelen halen bij een boatshop, schrikbarend verbruik.... ik laat 'm lopen...!!!

Grts, Theo

60
Algemene techniek / Re: cobra verhogen inverband met verkeersdrempels
« Gepost op: oktober 24, 2015, 15:19:07 pm »

Wil je deze dan even bekijken Dick, vogens mij zit je er een heel stukkie naast hoor.

17 inch velg met 255/55/R17 => hoogte band is 65 cm (niet voldoende)

Maar belangrijkste blijft denk ik, de wagen gaat minder dan de helft van je berekende diameterwinst omhoog, als je de naaf in het hart hebt zitten tenminste....
Beste (enige) oplossing is dan idd verstelbare rijhoogte, iets waarmee Gert de Beer volgens mij ook bezig is/was?

Grts, Theo


Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16