Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - wetpool

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 16
31
Het functioneren van de bobine kun je toch vrij snel testen?  Als je handmatig 12 volt erop zet en een geaarde bougie op de hoogspanningszijde aansluit moet er een duidelijke vonk getrokken worden, vooral bij wegnemen van de spanning. De verhouding tussen de windingen is evenredig aan de verhouding tussen de primaire en secundaire spanningen. Dit geldt ook voor de weerstand (vermogen primaire zijde =vermogen secundaire zijde). Als je bobine nog wel een vonk opwekt dan zit het probleem of in de verdeler of in de ontstekingsmodule die de 12v naar de bobine stuurt. Als je eerst weet of je bobine nog functioneert dan is dat wel verder te bepalen.

Grts en succes, Theo

32
Voorstellen / Re: Voorstellen Joris
« Gepost op: augustus 01, 2016, 22:50:07 pm »
Hallo Joris,

veel plezier gewenst met de voormalige Cobra van Emiel.  Persoonlijk, geen andere motor plaatsen en zo lekker blijven toeren.

Want andere motor kost je heel wat aanpassingen, denk hierbij aan een andere versnellingsbak, radiator, plaatsen andere motorsteunen (ervan uitgaande dat je een gegalvaniseerd chassis hebt, is dit een lastige opgave), uitlaatsysteem aanpassen en etc.

En na dat technische gedeelte de administratieve aanpassing in je kenteken nog.... RDW keuring, uitlaatgasemissie, weet niet of je het uberhaupt voor elkaar krijgt bij onze vrienden van de rijksoverheid... Wat Rocco zegt, mooi laten zo.

Grts, Theo

33
Pilgrims Place / Re: Pilgrim motorsports.
« Gepost op: juli 16, 2016, 22:31:25 pm »
Daarom begrijp ik ook je post over het mkII chassis niet, volgens mij is dat dus al meer dan 20 jaar niet meer in produktie??

Grts, Theo

34
Pilgrims Place / Re: Pilgrim motorsports.
« Gepost op: juli 03, 2016, 21:12:43 pm »
Het MkII chassis is toch al een heel tijdje buiten gebruik Dick? Volgens mij kocht ik 20(!) jaar geleden al een MkIII...

Vandaag topdag gehad met de Kit Car Club op circuit Lelystad, lekker gereden op midland circuit, bijna alleen maar seven replica's trouwens.

Grts, Theo

35
Motoren en versnellingsbakken / Re: Cobra start niet ....!
« Gepost op: mei 07, 2016, 08:59:28 am »
Het lijkt zo te zijn dat je alleen een probleem hebt bij een warme (hete) motor. Ik denk daarom dat het niet in je massaschakelaar zit, tenzij die ook op een "warme" plaats gemonteerd zit. Het (extra) ingebouwde  startrelais zou wel eens heet kunnen worden tegen het schutboard? Evt je ontstekingsmodule? 
Het kan ook je startmotor zelf zijn, die worden doorgaans ook lekker warm tijdens rijden.. Om een extreme overgangsweerstand te vinden moet je eigenlijk met z'n tweeën de auto langs op het moment dat die het probleem vertoont, de spanning meten tijdens het starten, óver de diverse overgangen tussen accupool en startmotoraansluitbout, vergeet ook de massaroute niet.

Met dit weer wens ik je vooral een snelle diagnose Rocco!!
Grts, Theo 

36
The Cobra shop is open / Re: Gratis : 40 stuks Snake Torque´s
« Gepost op: april 11, 2016, 18:11:46 pm »
Zou mij ook wel passen, maar zie de aanbieding nu pas...

37
Algemene techniek / Re: Stuurkogel identificatie
« Gepost op: april 09, 2016, 17:20:00 pm »
Is het een Dax Dennis? dan zou het Jaguar XJ6 moeten zijn denk ik. Deze versie met een bout door en door heb ik ook nog nooit gezien. Het stuurhuis zelf kwam dan weer van een Triumph Dolomite volgens mij, maar je kunt beter John Kox even bellen voor informatie. Weet je welke draad er op je stuurasje zit? (inwendige van je stuurkogel dus)

Grts, Theo

38
Algemene techniek / Re: aanlopende wielen
« Gepost op: april 09, 2016, 14:04:00 pm »
Ben bang dat MrMini gelijk heeft, of de auto moet ooit ernstig in de kreukels hebben gezeten...
Hoort deze body bij dit chassis? Heb je de Pilgrim nog maar kort of zijn recent de banden/wielen vervangen?? Heb je bij het plakken vd tape de veerbeweging en de maximale wieluitslagen bij draaien in aanmerking genomen?
Zal best een operatie worden om dit echt goed te krijgen, teruggaan in maat naar bv 205/60-15 scheelt ca 12 mm, of dat genoeg is? Het verschil in "centrering" blijft dan natuurlijk. De wielkasten verzagen zou ik niet aan beginnen, het probleem zit ergens anders en het zal niet meevallen dan weer een symetrisch geheel te krijgen.

Succes, Theo


39
Cobra: algemene discussie / Re: FF voorstellen :)
« Gepost op: april 01, 2016, 21:00:49 pm »
http://www.kapaza.be/nl/auto-diversen/ford-ac-cobra-roadster-oldtimer-cabriolet-1983-106176420.htm

Staat nog wel aangeboden voor de liefhebbers, maar andere link.
Mocht je toch serieus nadenken over deze auto, check dan idd goed tot hoever de schade zich uitstrekt. het stuur is iets naar links gedraaid, op de foto's lijken beide voorwielen iets in te sturen(toespoor)..

Grts Theo

40
Cobra: algemene discussie / Re: FF voorstellen :)
« Gepost op: maart 31, 2016, 18:44:37 pm »
Hallo Johan, een waarde van bijna 40000 Euro voor het ongeval? Dat is, zelfs de tijd van het jaar in aanmerking genomen, MINIMAAL 10-15000 te hoog in mijn ogen.
Goed dat je hier eerst even wat meningen polst!!
Probeer eens op diverse plekken de verschillende merken replica's te bekijken en te vergelijken. De verschillen zijn groter dan je op het eerste gezicht ziet, denk aan wegligging, zitpositie, waardevastheid, welke onderdelen werden gebruikt, V6/V8(V12). Ook de uitvoering van deze Sumo geeft geen aanleiding tot deze hoge taxatiewaarde, geen sidepipes (is wel een persoonlijke keuze natuurlijk) geen top instrumenten, 2,9 V6(geen slechte motor hoor, maar wordt bij verkoop wel anders gewaardeerd dan een yankee V8 bv), interieur springt er ook niet echt uit, hoe zit het met het kenteken? Verder lijkt de schade behoorlijk, weet je zeker dat er niet meer kapot/krom is dan het polyester? Mooi dat je wat deskundigen kent, kunnen ze de auto ook weer spuiten? dat scheelt ook alweer een heel stukkie. Als je éénmaal zeker weet dat het een Cobra moet worden dan zou ik zeker aanraden bij een gespecialiseerd bedrijf te gaan kijken, bv één van onze sponsors.
Alles natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar daar vroeg je ook om toch?

veel wijsheid toegewenst, laat je niet gek maken!!     

41
Het Cobra café / Re: 1st Dax chassis that has been done in chrome
« Gepost op: maart 19, 2016, 14:35:00 pm »
Het verchromen gaat gepaart met veel hitte.

Volgens mij is verchromen een electrolitisch proces in een "water" bad en valt het met de hitte wel mee. Op dezelfde manier kun je overigens ook verzilveren en vergulden, voor de liefhebbers... :o
Thermisch verzinken daarentegen brengt het werkstuk wel naar temperaturen boven smeltpunt van zink, maar bij Pilgrim is dit al jaren af fabriek zo te bestellen en ik denk niet dat dit negatieve invloed op de sterkte heeft.

Grts, Theo

42
The Cobra shop is open / Re: Expansie tankje
« Gepost op: februari 14, 2016, 22:30:05 pm »
Zoek op Ford Galaxie op E-bay, maar redelijke prijs hangt af van wat je zelf redelijk víndt, reken op minimaal 100 Euro voor een net exemplaar met dop, zonder verzendkosten....

Succes, Theo

43
Motoren en versnellingsbakken / Re: LS1 aandrijfriem loop
« Gepost op: februari 06, 2016, 10:31:15 am »
Op je foto denk ik te zien dat de aircopomp nog op het blok gemonteerd zit, nl. rechtsboven? Ik neem aan dat die nu gedemonteerd is, omdat deze poulie in je 2e foto ontbreekt? Je waterpomp zal geen issues geven, maar je nieuwe routing lijkt wel weinig contacthoek met de krukaspoelie te geven. Ik denk dat ik bij een slippende riem zou proberen de dynamo op de plaats van de aircopomp te monteren, als daar plek is. zeker als je de riem dan aan de originele kant van de keerrol laat lopen heb je veel meer raakhoek met je krukaspoelie.

Grts, Theo

44
The Cobra shop is open / Re: AC COBRA OWNERS' WORKSHOP MANUAL
« Gepost op: februari 04, 2016, 12:22:15 pm »
Lijkt me een goed plan en een extra stimulans om de ALV te bezoeken.. 8)
 

45
The Cobra shop is open / Re: AC COBRA OWNERS' WORKSHOP MANUAL
« Gepost op: februari 04, 2016, 10:33:17 am »
Is dit een aanrader Rocco? Lijkt me wel interessant boek eigenlijk maar ben altijd beetje huiverig als ik het niet zelf in handen heb gehad...

Grts, Theo

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 16